noen trekant lister limt på inne ved roten tror jeg vill hjelpe. spørs litt hvor det er roret knekker. er det helt inne ved kroppen, eller lengre ut?
Unconfigured Ad
Collapse
Fly-Model YAK 54 3D
Collapse
X
-
-
Har fløyet denne modellen så vidt noen turer nå... Forsterket stabben helt innerst med kroppen, med balsaklosser.. så bra ut.. Var IKKE nok.
Stabben knekte i en svak manøver. Resultatet kan dere tenke dere til selv...
Fantastisk fly i grunn til den prisen. tanken min sprakk også, men byttet denne. Har en ny på tur, men ska forsterke stabben SKIKKELIG denne gangen.Skal bruke klosser denne gangen også, men ska i tillegg ha stag på den.I tillegg vil jeg rose rcnet.no for skikkelig kundebehandling.betennelse i flynerven..Comment
-
Originally posted by tomrHar fløyet denne modellen så vidt noen turer nå... Forsterket stabben helt innerst med kroppen, med balsaklosser.. så bra ut.. Var IKKE nok.
Stabben knekte i en svak manøver. Resultatet kan dere tenke dere til selv...
Fantastisk fly i grunn til den prisen. tanken min sprakk også, men byttet denne. Har en ny på tur, men ska forsterke stabben SKIKKELIG denne gangen.Skal bruke klosser denne gangen også, men ska i tillegg ha stag på den.I tillegg vil jeg rose rcnet.no for skikkelig kundebehandling.
Min blir trolig overlatt til en annen i klubben for innmontering av e-oppsett...
Rakk du å få noe inntrykk av hvordan den flyr?
Her i huset blir det enda en Fliton Extra (har hatt en tidligere) men denne gang med e-oppsett til fordel for Yak'en. Håper jeg ikke angrer meg i etterkant hehe
Jeg tolker innelgget ditt dithenn at flyet ikke fikk større skader??Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
Fikk ikke prøvd den så veldig mye, men den tar noen fantastiske knifeedge,s.
I grunn så trur jeg den gjør det meste ganske så bra...
flyr lett og rett. Ble ganske imponert i grunn når man tenker på kostnaden av dette flyet.. Skaden ble ganske så stor ja...betennelse i flynerven..Comment
-
Service fra Rcnet
Henger meg på bølgen av ros til Harald Magne på Rcnet.
Han ga også beskjed om at tanken burde skiftes ut, og i dag fikk jeg mail om at staben må forsterkes. Fikk for lite fiberhengsler med flyet (noen hadde drukna inni vingen...), sendte sms og nye ble putta i posten samme dag.
Kjempebra!! Har limt staben, men blir å forsterke med klosser inne ved rota, samt 2mm stål mellom kropp og stab (har ikke karbonstenger).
Kan nesten ikke vente med å få det i lufta med Saito 100!!Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
Reichard Grob G103C Twin Acro IIIComment
-
Originally posted by esmelHøres bra ut, at du har gjort deg noen gode erfaringer med kundebehandlinga altså, ikke med den knekte stab'n og tanken.
Min blir trolig overlatt til en annen i klubben for innmontering av e-oppsett...
Kommer besøk av herrene Watt og Volt i snuta etterhvert, skal oppdatere dere når ting skjer..Comment
-
Tips angående liming
Vil bare tipse de som skal bygge denne:
Når du limer hengslene til sideroret, la flyet ligge oppned...
Jeg klarte å få lim inni braketten som holder halehjulet, sideroret sto dønn fast! Måtte en større operasjon til... Fjerna den gamle braketten (med kniv og dremel og gassloddebolt). Lage en liten brakett av aluminium som jeg tredde inn på halehjulsleggen og skrudde fast på undersida av kroppen.Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
-
[QUOTE=r-ling]Vil bare tipse de som skal bygge denne:
Når du limer hengslene til sideroret, la flyet ligge oppned...
Jeg klarte å få lim inni braketten som holder halehjulet, sideroret sto dønn fast!
Når det skal monteres hengsler, må de smøres, slik at de ikke setter seg fast. Bruker selv smørefett for fiskesneller (små tuber), som er helt ypperlig til formålet.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
vaselin fungerer også helt utmerketWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
CA hengsler
Det var limet fra CA-hengslene som rant ned langs halehjulsleggen, og limte fast alt det traff på turen...Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
-
Jomfrutur
Da var jomfruturene unnagjort!
Endte opp med flyklar vekt 2660 gram, plasserte batteriet ca. midt i kroppen, og da var den omtrent helt perfekt i balanse (litt baktung...).
Ikke noe dårlig utgangspunkt med Saito 100 i nesa!
Dagens flyging ble med ski, og dette er jo ikke det enkleste på slike fly, men alt funka flott, fikk den nesten til å stå helt stille i hover også, men det er begrensa hvor mye ratting man klarer med hansker på (-8 grader og frisk østlig bris). Forøvrig fløy den så lett at jeg trengte nesten ikke fuel... Fløy 4 korte turer på en 320cc tank! Siste turen putra jeg rundt på tomgang med høy nese, ingen flikketendenser! Kan nesten ikke vente til graderstokken kryper litt oppover, at man kan få fly uten hansker!!Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
-
flott at jomfruturen gikk fint!
ser at en person holder filmkamera på det en bildet. ble turen filmet? mulig å få se en liten snutt?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
filming
Jo forsåvidt, men jomfruturen var dønn kjedelig på film. Den gikk uten hansker, men med naglebitt og det som hører til...
Så det ble kun noen kjedelige runder, og til slutt en landing i litt for høy fart.
Vet ikke om noen filma de 3 andre turene jeg hadde, da var hansker kommet på, og jeg kunne leke meg litt. Skal sjekke med de to andre (det var 3 stykker som filma). Kan prøve å få filma mer neste gang, slik at det blir litt moro å se på.Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
-
Legge inn video
Er det noen som vet hva som er enkleste sted å laste opp video?
Finner ikke noe sted her i forumet hvor man kan laste opp video (men det krever vel en svær server, kanskje)...Erling Svegre
Vangsvik
Senja Modellflyklubb
Mustang P-51 - OS 25FX
SIG Ninja
Blue Phoenix
ArtHobby Colibri-V
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment