Benga lakk bør tynnes godt ut og sprøytes på (er veldigt glad i varme for å flyte fint ut).
Unconfigured Ad
Collapse
Sprayfarger..!
Collapse
X
-
-
Bengalakk....
Ok,,Tusen takk for svar, det jeg tenkte mest på var om den sprakk opp eller ikke. Har sett mange modeller med maling som sprekker. Ser ikke noe pent ut. Quick lakk har også egne bokser med pensel lakk, men du får vist ikke de i mange farger. Benga lakk kan jo blandes i alle.Lars NorbergComment
-
Til hf: Ja, det er de små boksene... Har brukt alufargen og også sølvfargene deres (og de fleste andre også for den del). Lagt på med airbrush, tynnet med white spirit. Alu/sølvfargene krever at du blander veldig godt før sprøyting og rister lett på lakkoppen jevnlig når du sprøyter ellers blir det kanskje skjoldete. Resultatet blir lekkert, men så var det den fuelproofinga da.. som nevnt før så har jeg landet på gulvlakk.
Hvis du har lest denne artikkelen så ser du resultatet av å blande sølv/alu-farge da jeg lakka canopy på et fly i sommer: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=15
Ellers bruker jeg en del av den matte svarte lakken på cowlinger og inni cockpiter. Nettopp lakka ei PT-19-cowling der leg la matt svart på øverdelen og gulvlakk over i svært tynne strøk. Ble helt matt og nydelig
Ulempen med å bruke airbrush: mye jobb å gjøre sprøyta ren etterpåAbsolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Benga lakk igjen.....
Heisann. jeg må tilbake til bengalakken jeg. Er det noen som har lakket fly med den. Den er liksom billig og tåler mye. Samt du kan få den i alle farger. Når det gjelder humbrol boksene er de sinnsykt dyre da. er nesten 25 spenn for en bitte liten boks. Vet im noen som lakket bilen med bengalakk da,, men den er jo ganske stiv,, det er ikke alltid et fly..Lars NorbergComment
-
Benga lakken e jo ganske billig, men pass på at du får den typen som er beregnet på metall. Bruk tynner og herder. men vær forsiktig med herderen, da den blir noe sprø vist du bruker for mye. har selv lakker mye med bengan og synest den er ok. den gamle typen var dritt. Bør bruke lakke sprøyte da.Comment
-
Lustrekote først og Quick lakk etterpå går greit - bare ikke omvendt.Comment
-
Hrrrrm, da har jeg gjort mitt første og høyst sannsynelig siste forsøk med
Lustre cote. Godt mulig jeg er helt enormt klønete eller har gjort noe fundamentalt feil , men værre umulius har jeg ikke vært borte i. Utrolig tyntflytende og dårlig dekke evne....med hengekøyer til ett helt kompani som resultat, slipte ned igjen og forsøkte på nytt, denne gangen med ikke så varm sprayboks, da spyttet den som en gammel skogsarbeider med kjeften full i snus....samme resultat.
Slipte ned igjen....men denne gangen stakk jeg innom Jernia og rev med meg en boks Quick lakk..... nada problemos. Traff rimlig bra på fargen også.
Takk til Superstar for tilbakemeldingenmvh MMComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment