Unconfigured Ad

Collapse

Sitter å venter på lyset..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freesider
    • Aug 2003
    • 149

Sitter å venter på lyset..

Ja nu e kl 09:05 . sitter nå her å venter på at det skal bli lyst ute så jeg kan ta jomfruturen på snøen. må vell c om eg finn meg ei L A N G landingsplass for eg regna med at det drar vel for en 100 m før det stoppa.Video kamera er også klart.

Tenkte jeg skulle lage et bremse system på flotørene men ser nå hvor dum jeg var som bare kjøpe en 4 kan sender.
    Vi har fått masse ny fin og lett snø i natt så den sku vær fin.
    har heldivis ei stor utmark her som eg tenkt eg sku bruk, vist eg ikke finn en passelig plass så får eg vel bare sett d på sjøen igjenn, med robåten klar

Tenkt eg sku skift motor i Readyn så eg har litt mer drivkraft nu når flye e blitt så tungt, virka som Magnum 52 godt kun ha vært en 61.
    Ser på rcunivers at di skryt den nye Magnum XLS 52 opp i skyan, mange mein vist at det er en direkte OS kopi men til en mye rimligere penge.

Noen her som har erfaring med SC motorene, rimelig di også ser eg. Trenger en motor til Jupiter når det blir vår Kansje en Rossi er tingen...eller?
    www.freesider.no
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Jeg har to SC motorer (0.40 og 0.46) og er kjempefornøyd med begge. Den eneste ulempen er at de krever litt innstilling på tomgangen og ofte magrere hoveddyse en det som er oppgitt. Har også en OS LA .40 og bortsett fra at du må justere SC litt mere synes jeg det ikke er noen forskjell.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• olle
      • May 2002
      • 708

Tenkt eg sku skift motor i Readyn så eg har litt mer drivkraft nu når flye e blitt så tungt, virka som Magnum 52 godt kun ha vært en 61.
      Ser på rcunivers at di skryt den nye Magnum XLS 52 opp i skyan, mange mein vist at det er en direkte OS kopi men til en mye rimligere penge.
      Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Har du en Magnum 4 takt eller 2 takt? Magnum 52 finnes kun som FS i 4 takt og som XLS utgave i 2 takt. Magnum 61 finnes i både 4 og 2 takt, men 2 takteren blir alt for stor og tung.
      Hvis du har en Magnum XLS 52 2 takt så kan du få opp effekten ved å borre opp utløpet på potta til 7-8 mm og evt. fjerne skiva som står midt inne i potta.
      Har du derimot en Magnum XL 53 2 takt, så må du bytte potta til effektpotte (Mac e.l.) eller tunepipe (evt Paulsenpotte) for å øke effekten.
      Du får ikke mer effekt ved å bytte til SC i samme størrelse. SC 61 2 takt er også for stor og tung.
      Rossi i Jupiter blir "kanon". Les test her: http://www.algonet.se/~gardstad/juppe/juppe.htm

Comment

• freesider
        • Aug 2003
        • 149

det er en 2T.og ser nå at det er en XLS. Trodde da jeg bestilte en Magnum XL-53 RNVA2 . Når jeg snakker om SC så er d mest for at jeg trenger en motor i jupitern også, så jeg lurte på om noen har erfaringer med dissse? Kunne godt tenkt meg å prøve en Magnum XL-61 AII 4T i Readyn, veier jo bare 15g mere. Eller er det slik at jeg må høyer opp en 61 vist jeg går til en 4T ? Rossien er jo ikke så svinaktig dyre heller da vis di er så bra som di sier? skulle jo klare meg med en Rossi .45 2 takt 2,2 hk til kr 1 495,00 . vist disse hk stemmer.
        www.freesider.no

Comment

• olle
          • May 2002
          • 708

Nå må du holde tunga beint i munnen!!! Ellers blir det bare et salig virvar.
          Magnum XL-61 AII er en 2 takter!!! Som veier langt mer.

Comment

• Zorro
            • May 2003
            • 16

ett litt seint svar men... Hva med en eller annen kabeloverføring som "skyver" ut en bremse tapp/plate, når du drar trottelen helt av?? Du kan jo juster vandringen slik at den er "skult" når du har gasspådrag. Da tenker jeg på at du bare har en 4k stikke?!? Har ingen erfaring med dette, men tanken slo meg. Noen som har prøvd no lignende?

Comment

• freesider
              • Aug 2003
              • 149

Originally posted by Zorro
              ett litt seint svar men... Hva med en eller annen kabeloverføring som "skyver" ut en bremse tapp/plate, når du drar trottelen helt av?? Du kan jo juster vandringen slik at den er "skult" når du har gasspådrag. Da tenker jeg på at du bare har en 4k stikke?!? Har ingen erfaring med dette, men tanken slo meg. Noen som har prøvd no lignende?
              Har faktisk vært inne på samme tanken Men nå er Ready fri for flotører for en stund, etter en styrt knektes hjulleggene, men berget flotørene. Har nå flyttet motor og radio uts over i Jupiter med hjemmelaget ski av aluminium ikke fløyet enda, venter på hardere snø.
              www.freesider.no

Comment

• Zorro
                • May 2003
                • 16

He he, har allerede knust to jupitera. Fantastisk fly, dårlig pilot
                No nårr lyse bynne å sive hær nord, skal æ ta opp min nye cessna cardinal. Må træne litt tell på høyvinga før æ går tellbake tell lavvinga igjæn.

Comment

Working...