Unconfigured Ad

Collapse

Jeg måka en rullebane i dag.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg måka en rullebane i dag.

Det tok over to timer med blodslit men det ble ganske bra. Jeg gjorde det samme på fredag men det har regnet og snødd siden. hehe. Håper det holder seg lengre denne gangen.

Det verste er nesten å bære flya ned til elva. 6 kg på strak arm blir fort sinnsykt tungt. Forhåpentligvis er stripa der fortsatt når jeg går ned etterpå med en P-40 eller Spitfire eller noe sånt.
    Attached Files
  • hummel
    • May 2006
    • 51

Du får låne deg et helikopter på jobben og fly ned utstyret.

Trond

Comment

• Isak
      • Apr 2004
      • 680

måke snø!!! har jo kjørt rundt på 19" sommerhjul i 14 dager nå samt at det blir et reint he#€# å gjøre reint helikopteret etter all gjørma som blir
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

Comment

• Kingfisher
        • Feb 2006
        • 833

Jeg synes ikke synd på det i det hele tatt . Med så jomfruelige muligheter til å fly som du har like ved deg så har du lite å klage over. For oss andre med begrensede muligheter, så kan vi jo, med litt skadefryd, håpe på at våren snart kommer til deg, også.

Fra, en litt minsunnelig, Stein

PS. Jeg er født og oppvokst et steinkast fra elva som vises på bildet, og snødybden som vises vil jeg si er moderat i fra det som den kan være.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Hehe. Det er over en meter snø i skauen jeg går gjennom for å komme til elva. Ikke bare-bare å gå ned med et digert fly i armene. Jeg plumpa rett gjennom et par ganger nå og sleit med å komme meg opp igjen.

Jeg fikk snag på flyet så det ble ikke noen flyging. Kanskje jeg drar ned med et annet fly senere.

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Nå har jeg prøveflydd. Da jeg er mann så la jeg selvfølgelig litt til målene jeg presenterte i sted. Bredden er nok nærmere seks meter. Jeg klarte å treffe rullebanen men den var litt for kort for de glatte skia på Veloxen min så den stoppa ikke før den kom til snø. Jeg ble stående litt nært stripa så jeg landet konsekvent litt langt fra meg på motsatt side. Jeg skal få med meg naboen og utvide litt senere. Jeg tror nok at krigsflya mine vil kunne ta av og lande der da de lander saktere enn Veloxen og stopper ganske fort, men de tåler ikke å bomme slik som Veloxen gjør så jeg skal vente.
            Last edited by tahustvedt; 03-04-07, 16:44.

Comment

• piper
              • Jan 2005
              • 378

god kveld

Vi bor i et merkelig land, her i indre Østfold har vi to helger bak oss med sol og temperaturer opp mot femten grader. Må jo snart klippe stripa!
              Fatt mot, det blir vel snart vår i nord også.

mvh Terje
              Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Tja.

En video. Traff nesten på siste landinga. http://www.enrarot.net/videos/velox/obvelox03.wmv

Jeg skal slå på bremsen før neste tur. Flyet er vanskelig å roe ned uten motorbrems.
                Last edited by tahustvedt; 03-04-07, 19:31.

Comment

• atlemo
                  • Jul 2006
                  • 320

Må innrømme at landskapet i Bardufoss er det jeg savner mest fra Forsvaret Reise 5 minutter hvilken som helst retning så kommer man til flotte åpne plasser. Og så mye "ledig tid" som man har i tjenesten. Perfekt. Bekymringsfrie tider det der.
                  Atle Mo, Oslo

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Når jeg så den tråden din, så måtte jeg bare gå på loftet og hente et gammelt fotoalbum, der jeg visste at du ikke var alene på det der..
                    Ikke for å toppe historia di på noen måte, men for å fortelle hva ungdommer i hine hårde gjorde for å få fly også.

Vi snekra store og tunge skuffer av det vi måtte finne, og etterpå bars det langt til fjells..
                    På ski, med fly og alt utstyr som hører med, alt ble lagt i og utenpå sekken.
                    Med digertung treskuffe og minst like stort pågangsmot, bars det til fjells med forhåpninger om fin stripe. Ingen spade, bare ei tung treskuffe hver.

Fire ungdommer med et brennende ønske om at stripa vår ble klar før sola gikk ned.
                    8 km gange etter lysløypa nordøst for Molde (fra der vi bodde) ligger Bergsvatnet.
                    40 cm snø gikk ganske så greit også, sånn jeg husker det.
                    Det ligger antagelig litt kalorier bak det lell.... (Men det er selvfølgelig glemt)
                    100 x 10 meter rakk vi når sola hadde en halv time igjen.

Den første motoren som fyrte opp, var Erik Hartmanns Graupner Taxi. Jeg hadde en Dragonfly fra Cambria.
                    To turer hver, så var sola under horisonten.

Neste dag hadde det snødd 20 cm til, og gjett hva vi gjorde da når vi kom dit ..
                    Vi fire var: Erik og Arne Hartmann, Tony Zalik og jeg.
                    Skal poste bildet når formatet stemmer.
                    Last edited by Soarer; 12-04-07, 22:34.
                    Mvh
                    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Soarer
                      • Mar 2005
                      • 1856

Bildet er 26 år gammelt. Var ivrig da gitt...
                      Attached Files
                      Mvh
                      Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Hehe. Veldig bra.

Jeg har ikke vært nede på elva og kikka den siste uka men nå tviler jeg på at det går an å holde på der.

Comment

• BARDUBOY
                          • Mar 2006
                          • 249

jepp, tror du må ha støvler og flottører=) siden skoelva åpnet seg skikkelig idag!
                          Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
                          Optic6
                          C17E
                          Dassler
                          T-Rex
                          T-Rex 600 N Pro
                          U-CAN-DO 46
                          Cessna Cardinal
                          Cessna 182 skyline
                          cap 232 27% alitalia
                          edge 540 vince

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Originally posted by BARDUBOY
                            jepp, tror du må ha støvler og flottører=) siden skoelva åpnet seg skikkelig idag!
                            Ja det så ikke mye trygt ut på elva da jeg kjørte E6 fra Setermoen i dag.

Åssen går det med T-Rex? jeg fløy min Eco på elva forrige helg før jeg måka rullebanen: http://www.enrarot.net/videos/eco8/eco08.wmv

Comment

Working...