Lurer litt på hvordan det gikk med trådstarteren her jeg.
Unconfigured Ad
Collapse
Cessna 400 EP
Collapse
X
-
__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y -
Mulig jeg missforsto noe i starten her..
Er det slik at det ene roret peker oppover og det andre peker nedover, eller ?
I så fall justerer du dette med trim på radioen eller aller best trim på selve støstaget til roret. Alternativ er å sjekke montasje av servoene, at horn står montert riktig i forhold til servoens nullpunkt.. osv..
Og så har du alternativ dersom rorene i seg selv er montert skjevt på vingens bakkant....
(Gjøres selvfølgelig etter du har sjekket det som står over...)
Burde ikke være noe hokus pokus.. (dersom rorene i seg selv er rette). Sjekk hengslingen, se om det er hengslet skjevt på vingen eller på roret. Dersom det er skjevhet her, vil jeg råde deg til å bytte ut hengslingen med f.eks 3m blank pakketeip. Denne er jo knallsterk og burde holde som hengsling til denne modellen. Start med små strimler i hver ende på roret for å se om det går riktig når du gir ror. På overkant av vingen. Dersom alt ser ok ut legger du på en strimmel over hele overgangen (slik at du får en langsgående hengsel på hele bal.roret.) Pass på at du får bevegelighet i roret, men at det samtidig blir stramt nok til at du ikke får slark.. (det finnes masse artikler om hengsling rundt om på nettet)
Lykke til !Last edited by chewbaca; 26-07-07, 08:16.__________________________________________________ ___
Jørn Kaasbøll
Scale Warbirds of NorwayComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment