Unconfigured Ad

Collapse

Cessna 400 EP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skybird
    • Sep 2006
    • 146

Lurer litt på hvordan det gikk med trådstarteren her jeg.
    __________________________________________________ _______
    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

Comment

• chewbaca
      • Jul 2006
      • 758

Mulig jeg missforsto noe i starten her..
      Er det slik at det ene roret peker oppover og det andre peker nedover, eller ?
      I så fall justerer du dette med trim på radioen eller aller best trim på selve støstaget til roret. Alternativ er å sjekke montasje av servoene, at horn står montert riktig i forhold til servoens nullpunkt.. osv..

Og så har du alternativ dersom rorene i seg selv er montert skjevt på vingens bakkant....
      (Gjøres selvfølgelig etter du har sjekket det som står over...)
      Burde ikke være noe hokus pokus.. (dersom rorene i seg selv er rette). Sjekk hengslingen, se om det er hengslet skjevt på vingen eller på roret. Dersom det er skjevhet her, vil jeg råde deg til å bytte ut hengslingen med f.eks 3m blank pakketeip. Denne er jo knallsterk og burde holde som hengsling til denne modellen. Start med små strimler i hver ende på roret for å se om det går riktig når du gir ror. På overkant av vingen . Dersom alt ser ok ut legger du på en strimmel over hele overgangen (slik at du får en langsgående hengsel på hele bal.roret.) Pass på at du får bevegelighet i roret, men at det samtidig blir stramt nok til at du ikke får slark.. (det finnes masse artikler om hengsling rundt om på nettet)

Lykke til !
      Last edited by chewbaca; 26-07-07, 08:16.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

Comment

Working...