Unconfigured Ad

Collapse

Wing dragon sportster eller Wing Dragon nasa edt. ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathias-hydro
    • Mar 2007
    • 180

Wing dragon sportster eller Wing Dragon nasa edt. ?

Hei . Er nybegynner og tror eg har kommet fram til disse to flyene. Men ser at WDS er utsolgt på www.brapris.no og www.elefun.no ...Men nasa versjonen har brapris.no ...Er nasa like bra som sportsteren? Har lest det meste om dem på forumet tror jeg men noen som har WDN ?`Takk for alle svar og meninger.

MvH Mathias PS: Nasan er på bildet
    Attached Files
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Hei!

Kompisen min har et Wing Dragon Nasa Edition.

Flyr helt greit det, om ikke bedre så er det i vertfall ikke dårligere.

Han har kræsja det et par ganger nå, det var riktignok i vind, men det spørs vel også om det ikke er flygeegenskapene.

Sats på Nasa, du!
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Mathias-hydro
      • Mar 2007
      • 180

Takk for kjapt svar. Ja , ble flyet veldig ødelagt da ? Tåler disse mer enn f.eks. e-satrter? MVH Mathias
      Lama V3
      Hydrofoam
      Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Mathias
        • Feb 2007
        • 1122

Nå har jeg ingen erfaring med E-Starter, (er helimann) men det er vel hovedvingen, halevingen og propeller som går i en kræsj. Harde landinder tåler dette flyet veldig bra.
        Mathias

Comment

• Mathias-hydro
          • Mar 2007
          • 180

Høres perfekt ut for meg. Men hvordan er det med flottører på dette flyet ? Noen som har erfaringe med ting som burde utbedres på dette flyet(WDN) . MVH Mathias
          Lama V3
          Hydrofoam
          Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Mathias
            • Feb 2007
            • 1122

Er i grunn det samme flyet som Sportster, så flottører går nok like bra som det går på Sportster.
            Mathias

Comment

• primera
              • Feb 2006
              • 100

krasj av WD Sportster o.l.

Om du har den ene eller den andre versjonen så tåler de nok krasj like bra begge to. Dersom du har en hul "isoporkropp" med propell framme, sånn som på E-Starter så ligger du mye tynnere an ved krasj. Kroppen knekker evt. og propell og diverse er det som treffer bakken først med eventuelle triste konsekvenser.Det eneste som noen gang skjer med pusher- fly er at du mister en propell av og til.

Ved slike konstruksjoner som Wing Dragon, Wing Dragon Sportster og den branngule N versjonen så er det nesten "bare gøy" å krasje. Det skjer stort sett ingen ting før krasjet blir så voldsomt at vingen "demonterer" seg. Den er i to deler og er holdt sammen av en liten kryssfiner/hardved sak som knekker. Det er reparerlig. Det meste går ved trelim litt plast og noen trepinner og slikt i den dur.

Dersom du er nybegynner så anbefaler jeg absolutt heller Wing Dragon,dvs den gule, billigste uten ballanseror. Den er MYE snillere å få til å fly med. Sportster- utgavene m. ballanseror syntes jeg egentlig er for vanskelige å begynne med. Jeg snakker av erfaring. Jeg har sett Wing Dragon u. ballanseror i bruk . Den tusler fint og kontrollert omkring, og tar av og lander elegant. Selv mor kan fly den. Det vil jeg ikke si at gjelder for Wing Dragon Sportster utgavene. De passer best som fly nr 2.

mvh
              primera

Ps
              Selv begynte jeg med T-Hawk. Den er et godt og vellykket fly som også tåler det meste. Men, den har litt større flyhastighet og er ikke fullt så snill for en nybegynner som Wing Dragon. Wingo er og et godt tips. Den tror jeg er like snill som Wing Dragon. Den selges jo med flottørsett også.

Jeg pønsker også på flottører til enten min(e) T-Hawker som jeg er i ferd med å oppgradere til børsteløs/li-po , eller min(e) Wing Dragon Sportser.(e) Får se.

Comment

• lipo
                • Aug 2006
                • 491

Wingo

Originally posted by primera
                Wingo er og et godt tips.
                Wingo ser ut til å ha mye fans, både nybegynnere, erfarne og til og med forskere på Biomimetic Flight Control. Jeg vet den selges i utlandet nå, men er det noen i Norge som selger den for tiden?

Comment

• william123
                  • May 2005
                  • 2330

Jeg kjøpte en Wingo av RCModeller for et par år siden:

William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Mathias-hydro
                    • Mar 2007
                    • 180

hmm...ja du har nok rett i det du sier Primera. Men tenker jeg vil gå rett på en balanseror modell ....Hvorfor er dette så mye vanskligere ? ..Kan man ikke låse eller koble fra den funsjonen til man vil bruke den på sportster utgavene ? MVH Mathias
                    Lama V3
                    Hydrofoam
                    Hjemmelagd deltavinge

Comment

• primera
                      • Feb 2006
                      • 100

Det er rett og slett ikke samme vingen på W D og W D Sportster. Den gule uten bal.ror har noe større vingespenn og noe mer v form på vingen. Om det ellers er samme profilen vet jeg ikke, men jeg _tror_ det er en mer saktegående og løftende profil. Summa summarum så er det et helt annet fly i praksis.

Bal. ror fly har generelt mindre v-form og er dermed mindre egenstabile. Det må de jo helst være om det skal være noen vits med ballanseror på modellfly for da flys det jo gjerne akrobatikk. Dersom et modellfly m bal.ror fly skal ha samme gode løft og egenstabilitet som er vanlig på de uten bal.ror så vil det bli tungt å få rundt, og når det først er på rygg så vil det nok bli vanskelig å fly pga løftet som nå drar det mot bakken.

Vinger er jo såpass billige. Jeg antar at en mulighet er å kjøpe W D Sportster og så kjøpe seg en ving for Wing Dragon til å begynne med. Du får bruk for rikelig med reservedeler uansett, så hvorfor ikke .

Jeg vet at erfarne modellflygere mener at det er en smakssak om man begynner med eller uten balanseror. Mht disse to utgavene så er min erfaring at bal.ror utgaven uten tvil er mer krevende for en nybegynner.

Men, er ikke du pilot på sånn flygende katamaran ?(hydrofoam) Dersom du får til å fly en sånn så er må du jo allerede være en dyktig modellflyger?

mvh
                      primera

Comment

• Mathias-hydro
                        • Mar 2007
                        • 180

Takk for innsiktsfullt svar. Jeg får ikke til den hydrofoamen noe særlig. Men jeg har snakket med brapris.no og han sa at jeg kunne kjøpe en vinge som er til W D ....Men Har ikke så veldig lyst til å gå omveien med en modell uten balanseror. Selvfølgeli så er det jo ikke sikkert at det hadde blitt noen omvei. Jeg har kjørt RC bil i ganske mange år så har kanskje en fordel der, ikke så stor tror jeg. Det er jo ganske stor foskjell på å fly og kjøre. Men må nok bare ta en sjans. For se var det blir til. Skal lage en tråd når jeg har fått/prøveflydd ett fly . MVH Mathias
                        Lama V3
                        Hydrofoam
                        Hjemmelagd deltavinge

Comment

• primera
                          • Feb 2006
                          • 100

alt hjelper

Jeg har kjørt RC bil i ganske mange år så har kanskje en fordel der--

Absolutt en fordel tror jeg -
                          De første turene er ofte sørgelig korte. Dersom det er ganske lite hindringer der du flyr og det er rolige vindforhold, så øker sjansene for flyturer av noe lengde.Noe annet som øker sjansene betraktelig, er å vinne rikelig med høyde med minimale rorutslag før du prøver deg med noe mer.Slikt står det også gjerne i "bruksanvisningen" for flyene, men det er veldig sant.

mvh
                          primera

Comment

Working...