Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate fra Wild Hare

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BigEz
    • Nov 2005
    • 107

Ultimate fra Wild Hare

Har lyst på en fullblods acro-todekker med bensinmotor. Har sett litt på denne:

Er det noen som har erfaringer med denne modellen, evt. har handlet andre modeller fra Wild Hare.

Vurderer den opp mot 1/3 Pitt's fra Great Planes, noen som har sett/prøvd begge i luften ?
    Liten høyvinget trainer - SC 15
    ARC Beaver on floats - Saito 82
    Goldberg Ultimate - OS 120
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

Jeg har ikke testet akkurat den Ultimaten, men har flere andre.
    For min del elsker jeg flyegenskapene til Ultimaten! Den lange kroppen skaper
    et bedre halemoment enn f.eks Pitts. Bruker man litt tid på vinkling av motor, samt å få alle vinkler rett på vinger + stab, får man en modell som tracker relativt bra.Og acro-egenskapene på Ultimaten er jo formidable! Roll/snap-hastighet er vanvittig med riktige utslag!

Dobbeltdekkere har jo rykte på seg til å være vanskelige å lande, men med litt motor er ikke dette noen stor kunst. Med motor-kutt derimot har de glidetall 1:murstein om vekta er litt i overkant!

Wild Hare har jeg heller ikke vært borti, men det er jo mange som har modeller fra disse, og ikke hørt noe store klager fra dem! Det er uansett viktig at modellen er lett nok!

Lykke til uansett!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• BigEz
      • Nov 2005
      • 107

Takker for tilbakemelding. Flyr selv en Super Stearman (.40 størrelse), og liker den kjempegodt. Har sansen for argumentet med litt lengre kropp på Ultimate enn div. andre todekkere. Great Planes har jo også en Ultimate for bensinmotorer, og Elefun har en STOR Ultimate, men det får evt. bli neste trinn.....

Tar gjerne imot flere meninger/råd om todekkere i "bensinmotor-størrelse".
      Liten høyvinget trainer - SC 15
      ARC Beaver on floats - Saito 82
      Goldberg Ultimate - OS 120

Comment

• toommy
        • Oct 2005
        • 97

Jeg har Ultimate`n fra Great Planes, og har bare godt å si om den, settet er av god kvalitet, og den flyr akkurat sånn jeg vil at den skal fly! Det eneste negative er at understellet er veldig mjukt, så jeg bytta til ett i karbon fra C-ARF. Jeg likte festene til vingestaga, veldig enkelt og ikke noe fikling med kalde fingre!!! Du monterer hele doningen på tre minutter!

Jeg skal ikke påstå at den er bedre eller penere enn Wild Hare sin, for den har jeg hverken sett eller flydd, men jeg liker den så godt at både Velox`n og Extra`n stort sett har hengt på veggen i vinter!
        Attached Files
        Last edited by toommy; 27-04-07, 14:42.
        Arild Hagabråten

www.vfkm.no

Comment

Working...