Unconfigured Ad

Collapse

Retractproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hf
    • Apr 2003
    • 105

Retractproblem

Bygger en DC-3 fra Top-Flite, og er i gang med installasjon av Retract fra Robart.

Alt ser ut til å greit, men ettersom jeg aldri har bygd en modell med retract er det en ting som har dukket opp som jeg lurer på:

Når jeg monterer sylinderen som går ut og inn blir det slik den ikke kan vandre fra minimum til maksimum. Dersom den står helt inne når hjulene er opptrukket, vil den ikke nå helt ut når hjulene er nedfelt. Det betyr da at sylinderen vil stå å trykke på understellet hele tiden når det er nedfelt.

Er dette et problem? FInnes det muligheter til å justere dette på ventilen slik at dette ikke blir noe problem, eller hva gjør man???

Håper på hjelp da det er vanskelig å gå videre før jeg har montert dette . . . !!
    Henrik Falch

North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II
  • Per G.
    • Aug 2003
    • 71

Jeg har aldri montert denne mekanismen (DC-3) selv, men på de andre luftdrevne mekanismene jeg har hatt, er det nettopp noe av vitsen at luftsylinderen ikke "bånner" og dermed hjelper til med å holde mekanismen i lås når hjulene er ute. Det er ganske store krefter på mekanikken i en uheldig landing og luftsylinderen er med på å holde ting fast.
    Per G.

Comment

• Harpoon
      • Nov 2003
      • 168

Robart retractene for DC-3 er spesielt utviklet for typen så jeg kjenner den ikke utover robarts tegninger. Hvis du kan velge ville jeg latt det være ørlite igjen før endepunktet når understellet er nede for å sikre at understellet alltid er låst. Cylindren vil ha samme trykk uansett posisjon så det gjør ike noe om den presser på understellet.

Comment

• RoyH
        • May 2003
        • 19

Hei
        Du kan sjekke på http://www.rcscalebuilder.com/
        Gå til forumet for TopFlite. Der finner du en del emner om DC3'en. Skriver du inn ditt spørsmål der får du garantert svar fra opptil flere som bygger den modellen.

Comment

Working...