Unconfigured Ad

Collapse

Glassing av vinger..matriel..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freesider
    • Aug 2003
    • 149

Glassing av vinger..matriel..

Har skjært meg noen vinger i isopor, nå lurer jeg på hvor jeg skal kjøpe glassfiber duk og Epoxy/Resin etc ? Finner ingen netthadlere som har dette direkte oppført på sine nettsider. (billig så mulig)

Hva skal jeg bruke av Epoxy eller Resin??

Glassfiberdukene er vel opgitt i antall gram, hvor mange gram?
    www.freesider.no
  • klausre
    • Oct 2025

Hei, har du lest denne artikkelen? Artikkelen gir svar på de fleste spørsmålene tror jeg.

Øgrei Hobby har et veldig bra utvalg, også i større kvanta både av epoxy og duk. Ellers så brukte jeg produktene til Norwegian Modellers i artikkelen, men de er dyre på dette (jeg hadde ikke tid til å bestille dette og måtte bite i gresset).

Epoxy består av rensin og herder, rensin er kun en masse-/basekomponent i epoxyen.

Comment

• freesider
      • Aug 2003
      • 149

Kommer duken i en spesiel størrelse i kvm, eller må jeg oppgi dette.? skal ta en tlf til Øgrey. Virka nesten nåkken plassa man les om dette som at Resin og Epoxy er 2 forskjellige typer "Epoxy".
      Burde vite slikt, så mange Bilsterobygg jeg har gjort i glassfiber men d er en stund siden.
      www.freesider.no

Comment

• robin
        • Oct 2003
        • 1

Her er et bra sted å handle epoxy:

Jeg har brukt resin 105 og herder 205 på vingen på et seilfly.
        Tror mange butikker som selger båtutsyr forhandler West Systems.

Comment

• Per G.
          • Aug 2003
          • 71

"Resin" brukes ofte som forkortelse for Polyester Resin og den kan du ikke bruke rett på isopor. Styren vil løse opp isoporen og den blir rett og slett borte. Men du kan bruke polyster resin på balsakledd isopor.
          Noen liker polyester fordi den er lettere å pusse, men den stinker og krever hobbyrom i egen bygning.( Pluss verneutstyr)
          Når det gjelde epoxy til glassing, har jeg god erfaring med "Barrikade 100", en epoxy fra Sigurd Hesselberg. Den har vesentlig lavere overflate-spenning en de fleste såkalte spesialepoxyer for glassing jeg har prøvd, og flyter derfor mye bedre utover og gir dermed mindre pussing.
          Per G.

Comment

Working...