Unconfigured Ad

Collapse

Futaba T9CAP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freesider
    • Aug 2003
    • 149

Futaba T9CAP

Ser at Cyberheli selger Futaba T9CAP $349.99 *7, ca3000 kr biligere en NM.5 595,00.-
    Blir det billigere når alt kommer til toll og frakt etc. ????
    www.freesider.no
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

Heisann!
    Jeg har handlet en del servoer hos Cyberheli, og du kommer BILLIG ut av det...
    Frakten pleier å bli litt dyr (sammenlignet med hva???? -Bare å handle mer i slengen...), men så kommer det geniale:
    Cyberheli oppgir sine priser i US$.. På fakturaen er prisene oppgitt i HK$, ca. 1/10 av den reelle verdien....
    Siste last jeg fikk derfra kom på ca.6000kr. Det ble ca.125kr i toll og avgifter... Frakten husker jeg ikke, men tror den lå på ca.25$

Kan anbefales på det varmeste!
    Ellers har Rotor.com i singapore også en genial løsning...De pakker og sender som "Toy parts", og setter 20$ (eller deromkring) konsekvent....

Mvh.
    Sir Crashalot
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• OAK
      • Jul 2002
      • 863

Og selv om du betaler det du "skal" betale i moms osv. så kommer du fremdeles billigere ut av det. Slipper du moms så er jo det bare en fin bonus.

349,99 ' 6.86 = 2401,-
      Tar i veldig godt når det gjelder frakt 400,-
      Gebyr for tollbehandling 150,- (sendes det med EMS så er dette inkludert i fraktprisen)
      total mva = 700,-

TOTAL SUM (worst case) = 3651,-

Fremdeles omkring 2000,- billigere enn NM. Og siden det er en god sjanse for at det blir enda billigere enn dette så er det ingen grunn til å lure på hvor du skal handle...

Ole André

Comment

• hf
        • Apr 2003
        • 105

Synes det er viktig å pressisere at det er dette man betaler for å miste servicemuligheter!

Hva gjør dere dersom radioen streiker og må på verksted? Det kommer fort på en tusenlapp dersom den må repareres og da er man ikke så langt unna . . . .
        Henrik Falch

North Star (vannfly)
        Nemesis (Shockflyer)
        JR 9x v.II

Comment

• OAK
          • Jul 2002
          • 863

Nå ser jeg at du har sammenlignet litt feil priser da. Pakken hos Norwegian inneholder 149DP mottager, og 4x3001-servoer, mens pakken fra cyberheli inneholder ingen servoer, og 136HP mottager.

Den tilnærmet samme pakken fra cyber koster 439,99 så du må nok slenge på omkring 800,- på regnestykket jeg kom med for å få riktig verdi.

Men du sparer jo fortsatt ca. 1000-2000,-

Comment

• OAK
            • Jul 2002
            • 863

Originally posted by hf
            Synes det er viktig å pressisere at det er dette man betaler for å miste servicemuligheter!

Hva gjør dere dersom radioen streiker og må på verksted? Det kommer fort på en tusenlapp dersom den må repareres og da er man ikke så langt unna . . . .
            Den eneste forskjellen er at man må sende inn radioen selv til et Futaba service-senter istedenfor at NM gjør det. (gjelder garanti-saker)

Hvis de klarer å reparere feilen på NM sitt verksted gjør de det sikkert selv om radioen din er kjøpt et annet sted. Og hvis de tar en tusenlapp for det...javel...han har fremdeles spart 1000,-.

Hvor ofte streier egentlig radioustyr? Her sparer man antageligvis 2000,- på én handel. Og over tid så handler du sikkert mer utstyr og sparer totalt vesentlig mer enn som så. Om du da skulle være så uheldig at en "dyr" ting ryker, som f.eks radioen så kan du sende den i retur MANGE ganger før du begynner å nærme deg det du ville betalt hvis du kjøpte alt utstyret i Norge. Og er det "billigere" ting som ryker, som f.eks en servo eller lignende, så kan du kalkulere denne som tap, og fremdeles ha GOD margin i forhold til norske priser.

Jeg er nå fortsatt ikke i tvil om hva som lønner seg.

Ole André

Comment

• freesider
              • Aug 2003
              • 149

Den tilnærmet samme pakken fra cyber koster 439,99 så du må nok slenge på omkring 800,- på regnestykket jeg kom med for å få riktig verdi.
              Ja ser nå at samme pakken kommer på 100 US mere ja.
              Ang garanti, så tror jeg nok jeg skal klare å sende det fortre til HK selv, en det NM kansje gjør (Norske selgere sitter noe fast i gresse ang rask sevice)

Min far jobber på cruse båt i USA. er det noen som vet om dette kan være en fordel for meg ?? Er ikke tollgrensa på 6000 kr vist han tar det med som bagasje ?? Men er det noen billige forhandlere dær borte som selger 35Mhz Radioer ?? Et par motorer skulle da være lett å få i kofferten
              www.freesider.no

Comment

• Kekar
                • Apr 2003
                • 123

Hvis du kan sende det til din far, ville jeg gjort det med radioen. Da er du garantert å slippe norsk moms! Det eneste du må huske på når du bestiller fra Cyberheli er å si i fra att du skal ha 220volt lader til radioen.

Gjorde det samme selv og bestilte radio og mottager og bulk servoer ved siden av(Blir billigere!!) og fikk den sendt til en kolega på forretnings reise i USA. Frakten til USA var også billigere

Ellers er motorer også billig i USA, har kjøpt noen Saito motorer derfra
                What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

Comment

Working...