Unconfigured Ad

Collapse

Servoer til en 15 size

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hempkins
    • May 2007
    • 20

Servoer til en 15 size

Har en liten OS 15 motor liggende som trenger et fly

Tenkte på f.eks. en slik en : http://rcnet.no/b2b/product_info.php...roducts_id=403

Noen som har noen servo-anbefalinger her ? Har jo noen standard-servoer liggende, men tenkte på å kjøpe micro til denne, eller kanskje en kombinasjon (for å spare noen kroner). Kan jeg bruke vanlige micro-servoer av rimeligste type, eller trenger jeg å tenke på belasting på en slik liten modell ?

Noen som har noen micro'er som kan anbefales ?

Kenneth Hempkins
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Ved å bruke mikroservoer sparer du fort noen gram, differansen mellom mikro og standard blir fort 25 - 30 gram stykket og da har du allerede 100 gram spart.

Mye bra å velge i mellom der ute, har selv både Hitec 56 og Waypoint 084 som har funket bra. Ville ha valgt servoer som har en drakraft på min. 1,5 kg ved 4,8 V.

Eller så har du miniservoer som veier ca 20 -25 gram stykket og hvor alle er sterke nok til ditt behov.

Ingen av disse servoen koster skjorte hvis ikke du skal ha digitale varianter. Har kjøpt digitale mikroservoer fra Full kontroll som har annonse her men har ikke fått testet dem i noen fly ennå men der kom 4 stk på underkant av 1100 kr inklusive frakt, norsk mva og fortolling.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...