Unconfigured Ad

Collapse

Beste Balsa...?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freesider
    • Aug 2003
    • 149

Beste Balsa...?

Hei. Har tenkt å kjøpe en den balsa, men hvor er beste plass å få balsa fra? tenker da på kvaliteten på balsaen. har bestilt et par ganger før, en gang fra Nortrading andre gang husker jeg ikke. Men jeg ser at noe balsa er ganske lys og fjærlett, men mer porøs og lett å knekke, andre mørkere og fastere. Skulle helst fått tak i noe av den siste sorten. Men husker ikke hvor jeg fikk mere faste typen fra.

Også dette med Forkantlister og bakkantlister til vingene, vilken størelse skal man velge? til fly i 40 klassen?
    www.freesider.no
  • Lumbajack
    • May 2002
    • 635

Hei Freesider.
    Jeg sliter også litt med dette problemet. Jeg har bestill min balsa fra NM i Tønsberg. Må innrømme at jeg ikke er så kjent med priser hos de forskjellige forhandlerene men NM lå litt under Øgrey f.eks.
    Jeg savner leverandører som oppgir densitet på balsaen. I mange av de tegningene jeg har, anbefales det forskjellig type hardhet på balsaen. "Hard", "soft", "dens" og "medium" osv....
    Sier ifra hvis jeg finner noen som oppgir dette
    Mvh

Olav Lund

Comment

• freesider
      • Aug 2003
      • 149

ja litt vanskelig sak dette når man ikke har så god erfaring med balsa. En annen ting er også spørsm om vilken balsa str som blir brukt mest når man skal konstruerer et ok 40 fly. fks vilken tykkelse er mest brukt til spanter, 4 kanlister til kropp, kledning av kropp, vegger i kroppen etc.

Man kan jo ikke bestille alle typer heller.

Men nå tenker jeg mest hvor jeg skal kjøpe balsa som har en bedre tetthet.
      www.freesider.no

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Dessverre er det ofte best å vært i butikken selv og håndplukke til formålet...
        Eller gjøre som jeg: alltid ha en masse balsa på hobbyrommet i forskjellige hardhetsgrader og størrelser. Å bestille er gir alltid akkurat det DU trenger. Er ikke uvanlig at balsa i byggesett går i søpla og erstattes av noe bedre fra min egen samling.
        Flott at dere er så bevisste på kvaliteten når dere bygger, lover godt for prosjektene deres
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

Det er jo fullt mulig å be om det du ønsker når du bestiller. Jeg vet ihvertfall at Norwegian Modellers plukker balsa hvis man ber om det.
          Det er litt greit da hvert område krever sitt.

Denne servicen tipper jeg at de fleste butikker vil gi deg hvis du bare spør

Comment

• Thinnthinn
            • Sep 2002
            • 1172

Hallo!
            Jeg har fått levert balsa fra BalsaCabin i England. Da oppga jeg hva jeg skulle bruke balsaen til, og fikk levert upåklagelig kvalitet! Gode priser har de også!
            De har litt problemer med leveringstidene sine da....

Mvh.
            Sir Crashalot
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...