Unconfigured Ad

Collapse

motor og lys til Cessna "nesten uknuselig"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junior
    • Mar 2005
    • 271

motor og lys til Cessna "nesten uknuselig"

Hei.

Er et gjeng som skal kjøpe de nesten uknuselige cessnaene som throttelstore selger. Virker som det er en del som har de flyene.
    Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe 61 motoren som er 2 takt (eventuelt større), eller 91 motoren som er 4 takt. Dere som har kjennskap til flyet, hva er deres erfaringer rundt motorvalg?
    Er nybegynnere som trener på realflight g3 simulator.
    Har snakket med "rc anders" om dette, men vil høre litt om hva deres erfaringer er.

Skal også ha lys i vingetuppene og på halen, samt blinkende rødt lys over/under kroppen. Tenkte å gå for 5mm dioder siden flyet er såpass stort. Men er usikker på hvor kraftige dioder man bør kjøpe? Hva brukes?
    Lodder selv så det er ikke noe problem å kjøpe løst, trenger bare litt info på hvor mange mcd som anbefales fly i denne størrelsen (vingespenn: 170cm, kropp: 125cm)

MVH
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Den flyr utmerket med .91 4t.
    Løp og kjøp.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• junior
      • Mar 2005
      • 271

Fant lite når jeg søkte etter cessnaen, kanskje søket ble for spesifisert. Nå har jeg søkt på kun "takt", og da kom det opp en del info om 4 takt motor. Ser at alle her anbefaler 91 4takt motoren, så går nok for den.

Men noen som har tips på hvor sterke dioder jeg bør gå for på diodene?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Gå for rimelig sterke dioder, f.eks THC3-diodene fra www.lsdiodes.com
        Deretter kan du pusse de, slik at de sprer lyset mer, men samtidig er lyssterke. Har gjort dette på nav-lysene på Funjet'en min, det fungerer såpass bra at jeg flyr den når det er bekmørkt. Ser omtrent kun lysene, ganske artig og utfordrene.
        Morten Smøraas

Comment

• Gisle
          • Dec 2005
          • 575

Enig med Esmel
          91 4 t funker utmerket. Jeg flyr det og ville ikke valgt noe annet.
          Men så må det nevnes at jeg flyr flottører og at skal du fly kun hjul vil en 80 4 takt også funke veldig bra. En kompis flyr 80 4t også på flottører og det går fin fint det også

Gisle
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• junior
            • Mar 2005
            • 271

Hadde tenkt meg flottører, selv om de nok mest blir brukt til å lande på snø. Regner med vi kjøper alt fra samme butikk for å få mest mulig rabatt. Ser ikke 80 4 takter på nettsiden deres, men det er 200,- som skiller 91 og 70 4 takter. Så går like gjerne for 91 motoren med en gang.

Hvordan er det å ha flottører på vinteren på snøen? Fungerer det bra, eller er ski å anbefale isteden?

Ser at lyssettene til elefun er bra kraftig. 8000mcd på rød, 16000mcd på grønn og 20 000mcd på hvit. Er det virkelig vits med så kraftige? Eller må man ha det for at modellen skal vises ordentlig på avstand? Blir ikke å fly i stupmørke, gir meg nok når det begynner å mørkne. Er mest for syns skyld =)

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

En diode har en relativ liten strålingsvinkel, så jo sterkere de er, jo bedre lyser de når du pusser de ned og får økt strålingsvinkelen. Hjelper også på når det kommer til avstand.
              Morten Smøraas

Comment

• junior
                • Mar 2005
                • 271

Ok, skal få sjekket ut den diode siden din.

Ser at støtstengene på 91 motoren står fremover i cessnaen. Blir de ikke veldig utsatt til hvis man kræsjer da?

Noen som vet om 60 2takteren fungerer ok på flottører så lenge man kun skal bruke flottørene på sny?

Comment

Working...