Unconfigured Ad

Collapse

WingDragon Sportster vs Zagi Typhoon som nr. 2 fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • movikong
    • Sep 2007
    • 15

WingDragon Sportster vs Zagi Typhoon som nr. 2 fly

Hei. Jeg har begynt å fly en 3-kanalers WingDragon II Parkflyer for ikke lenge siden. Føler nå at jeg mestrer dette flyet og lurer på om jeg skal kjøpe noe mer avansert.

Foreløpig står valget mellom disse to:

WingDragon Sportster 4-kanaler

og

Zagi Typhoon

Jeg har en ny radio liggende som jeg kan bruke på Zagi'en så det er ikke noe problem.

Er Zagi'en mye vanskeligere å fly enn WD sportseren?

Kan Zagi'en flys nuggenlunde sakte?

Kan Zagi'en anbefales som fly nr. 2 når jeg ikke har flydd 4-kanaler før? Hvordan vil oppsettet på stikka normalt være på en slik Zagi?

Hvis jeg kjøper Zagi'en trenger jeg en lader til Li-po batteriet som takler både 12V og 230V innspenning. Anbefalinger mottas med takk.

Takknemlig for alle svar.

mvh movikong
  • Futaba4ever
    • Sep 2007
    • 252

Min erfaring med en flygende vinge er at den er ganske følsom på servoene, vet ikke om Zagien er det. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg tenkt på en trainer, med glow motor. Men kan jo hende du har lyst til å fortsette med elektro, og da er jo WingDragon ganske kjekk. Eller noe annet for den del.
    Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• nettulven
      • Feb 2007
      • 495

Zagi'n er ikke så veldig sakte flygende.. Men det er klart, med litt vind så kan den stå stille i lufta.. Den er ikke så stor, så den kan være noe "vinglete" i lita fart.. Men den tåler en smell
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Originally posted by movikong
        Hei. Jeg har begynt å fly en 3-kanalers WingDragon II Parkflyer for ikke lenge siden. Føler nå at jeg mestrer dette flyet og lurer på om jeg skal kjøpe noe mer avansert.

Foreløpig står valget mellom disse to:

WingDragon Sportster 4-kanaler

og

Zagi Typhoon

Jeg har en ny radio liggende som jeg kan bruke på Zagi'en så det er ikke noe problem.

Er Zagi'en mye vanskeligere å fly enn WD sportseren?

Kan Zagi'en flys nuggenlunde sakte?

Kan Zagi'en anbefales som fly nr. 2 når jeg ikke har flydd 4-kanaler før? Hvordan vil oppsettet på stikka normalt være på en slik Zagi?

Hvis jeg kjøper Zagi'en trenger jeg en lader til Li-po batteriet som takler både 12V og 230V innspenning. Anbefalinger mottas med takk.

Takknemlig for alle svar.

mvh movikong
        Hva slags radio zagien må du ha mulighet til å mikse høyde og balanseror sammen i radioen.

Hvis du begynner å få til å fly så ville i hvert fall jeg kjøpt noe det går an å loope og rolle med. Det jeg prøver å si er at det er dumt å bruke penger på noe du fort går lei.

Dersom du får til å fly så er en zagi helt grei. Den kan flys sakte, i hvert fall mener jeg det, samtidig som du har mulighet til å fly fort. Dessuten tåler den å gå i bakken. Negativt med denne modellen er at propellen ryker ofte. Balanseror og stabilisatorer på hver ende er laget av depron = kjapt å reparere.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Typhoonen er en god del sprekere enn den orginale zagien, med samme oppsett, den seiler fint og sakte, men ikke så sakte som orginalen, som andrefly ville jeg nok heller gått for den en typhoon, men de er uansett snille og rimelig forutsigbare størrelsen tatt i betraktning.
          Og det finnes v-mixere å få kjøpt hvis radioen ikke har den funksjonen.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Originally posted by bad scientist
            Typhoonen er en god del sprekere enn den orginale zagien, med samme oppsett, den seiler fint og sakte, men ikke så sakte som orginalen, som andrefly ville jeg nok heller gått for den en typhoon, men de er uansett snille og rimelig forutsigbare størrelsen tatt i betraktning.
            Og det finnes v-mixere å få kjøpt hvis radioen ikke har den funksjonen.
            Vi har flydd både typhoon og vanlig zagi ved siden av hverandre og har ikke kunnet observere noen store forskjeller mellom de, hverken i fart eller manøvrerbarhet. Mulig du kan fly den ørlitt saktere men vi har som sagt ikke kunnet observere noen store og merkbare forskjeller.

Uansett er det et fly som tåler mye juling, noe som jo er bra om en ikke er forbi den værste kræsj-fasen enda.
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Gjorde samme eksperiment vi også, da følte vi begge at typhoonen var sprekere, med nøyaktig samme utstyr, men det kan selvfølgelig være flystil også da...Jeg er en notorisk WOTflyger...
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• movikong
                • Sep 2007
                • 15

Takk til alle for gode kommentarer og innspill.

Det dukket opp en brukt WingDragon Sportster på rcmarked.no og jeg kjøpte denne. Betalte 750 og fikk med en del deler og syntes jeg gjorde en godt kjøp.

Kan godt være med på at Zagi Typhoon er et bedre/morsommere fly, men jeg synes ikke at jeg kunne si nei til tilbudet på WD sportsteren jeg kjøpte. Sparte også en del penger på dette.

Så nå er det ut å fly.

mvh movikong

Comment

Working...