Unconfigured Ad

Collapse

Trenger hjelp til oppsett indoor 3d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bengtern
    • Oct 2005
    • 313

Det skal betales moms på bestillinger med vareverdi på over 200kr. I tillegg kommer postens gebyr for å ordne papirene for deg på 90kr, eller 200 når verdien er over 1000kr.(er vel 110kr dyrere å taste én tast til på kalkulatoren). Når det gjelder UH så er de notoriske til å skrive 15 daler som verdi og det glir dermed rett gjennom tollkontrollen.

Selv bestiller jeg som regel i små doser for rundt 200kr for å slippe å ta stilling til at det er ulovlig å ikke melde fra hvis varene skulle hatt moms. Det har vært mange tråder om dette temaet tidligere. For noen år siden var det en shampoobutikk i england som sendte med for lav verdi på pakkene. Det endte med at alle pakkene derifra ble stanset. Mener å huske at det ikke gikk utover kundene. Det er altså ikke lov å motta pakke som burde vært fortollet men som ikke er det uten å melde fra, i praksis så har du svært liten risiko.

KV er en indikasjon på hvor fort motoren skal snurre per Volt uten belastning. For 3D så er det vel 1000-1500 de fleste ligger på. Skal du kjøre med 2cellers batteri kan det noen ganger være kjekt med høyere KV enn for 3cellers.
    -----------
    Bengt

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

men taper du ikke da penger på porto? ems ekspress koster ca 25-29dollar for transport til norge.

Comment

• bengtern
        • Oct 2005
        • 313

Skjønner ikke hva du mener. Du kan velge forsendelsen fritt, EMS går sikkert lit fortere, og er påkrevd for en del tyngre varer, men i det vanlige holder det lenge med vanlig brevpost. De bruker jo rekommandert stort sett også. Fortolling/moms og EMS har lite med hverandre å gjøre i denne sammehengen. Mener å ha hørt noen si at EMS inkluderer fortollingsgebyret, men der har jeg ingen erfaring så jeg vet ikke. Momsen skal betales uansett hvilken måte det sendes på når vareverdien er over 200kr.
        -----------
        Bengt

Comment

• bengtern
          • Oct 2005
          • 313

Kjekt å få med seg programmeringskortet til H-wing/OEMRC http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBI...idProduct=2169
          -----------
          Bengt

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

International (Registered) Air Mail 201-250g $9.97
            ÅÅÅÅÅ, selvsagt, men den så jeg ikke i går :S den var ikke der, derfor jeg lurte på om du tapte penger på å sende i små pakker, siden porto var så dyr men 10dollar er jo overkommligt,
            hvor lang tid bruker en slik pakke? takker for alle svar :P

Comment

• bengtern
              • Oct 2005
              • 313

Varierer lett mellom fire dager og to uker. Har som regel tatt omtrent ei uke for min del.
              -----------
              Bengt

Comment

Working...