Unconfigured Ad

Collapse

Bokastaver/tall på fly - Betrekning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

Bokastaver/tall på fly - Betrekning

Hei!
    Lurte bare på om hva som normalt brukes når man skal sette bokstaver og tall på flyet (kjenningsnummer e.l). På mitt seilfly så lagde jeg en mal av papp som jeg la på betrekningen (monokote) og klipte etter, for så å stryke det på flyet. Dette var en vanskelig og en langvarig pirkete jobb, i tillegg så ble ikke resultatet så bra som jeg hadde håpet - dette gjør sitt til at motivasjonen får å gjøre denne jobben blir liten. Nå skal jeg igjen sette på registreringsnummer på et annet fly, men lurer da på om det finnes ferdige tall/ bokstaver i monokote? Eller om det er andre som har et annet forslag til hvordan jeg kan gjøre det.

Var på Claes Ohlson i dag, der så jeg nummer (klistremerker) men ikke bokstaver. Jeg trenger både bokstaver, nummer og bindestrek for å få det slik jeg vill Jeg skal ha det på sidene av flyet, et oppå høyre vinge og et under venstre vinge. Skulle gjerne både hatt svarte og hvite (hvite på siden og svarte på vingene).
    Er det eventuelt noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
  • _marius
    • Jun 2004
    • 271

Det kjøper du enkelt her:

Vet ikke hvem som selger i Norge, men antar at de fleste i det minste selger "trimsheet" (klistremerke). Da kan du klippe ut å klistre på.
    Marius

Comment

• arvid
      • Nov 2006
      • 1547

hei. prøv her http://www.nortrading.no/ og se under dekaler.
      hilsen arvid

Comment

• ostahl
        • Jun 2007
        • 233

Tusen takk for svarene

Comment

• Hans Idar
          • May 2004
          • 174

Jeg jobber på ett sted som heter MerkNorge.
          Vi lager alt mulig slikt i utskjærte bokstaver/design.
          Om du har ett ønske, kan vi sikkert hjelpe deg.
          Det vi gjør er at vi konturskjærer folie/klistremerkefolie, som vi da legger en aplikeringsfilm over.
          Når du da skal montere det er det som å sette på ett vanlig klistremerke, men kun bokstaven/dekoren blir igjenn.
          Om du enda lager dekoren din i adobe illustrator eller liknende blir det rimeligere, for da er designen produksjonsklar. Det vi da trenger er en vektorisert fil. Om du ikke har det, kan vi hjelpe deg å lage det.
          Jeg bruker det selv på mine helikoptre.

Ta en titt på www.merknorge.no
          Hans Idar Haldorsen
          Alta

Sceadu Evo 50
          T-Rex 450 SE
          E-starter
          U Can Do 3D Elektro
          Great Planes Revolver 50

Comment

• piper
            • Jan 2005
            • 378

Decals

Har en kompis som driver et firma innen profilering. Han har gitt meg en noen ruller (kapp) av noe som heter 3M Scothcal. Dette er selvklebende plastfilm av ekstrem kvalitet, dessuten er den supertynn. Tegner over; klipper ut og påfører, kjempeenkelt og proft!
            Da jeg stort sett bygger med Solartex, legger jeg tall og decals på etter lakkering, til slutt legger jeg på ett eller to klarlakk over.
            Da har du decals som sitter forever!
            Lykke til

mvh Terje
            Terje Pedersen

Indre Østfold Modellflyklubb

91399490

Comment

• piper
              • Jan 2005
              • 378

Decals

Hei igjen

Leste ikke innlegget til Hans Idar før jeg svarte, men han beskriver nøyaktig hvordan vi går frem med skalaprosjektene. Firmaet heter Textshop, innehaver er både fullsize/modellflyger.
              Jeg leverer bilder av fly med de decals jeg ønsker/ etter nedskalering til riktig størrelse får jeg ferdige merker skjært ut, klare til påføring.
              Jada, jeg er bortskjemt!

Mvh Terje
              Terje Pedersen

91399490

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

du er nok litt bortskjemt ja terje
                er du med på en spleis for modellflynytt.no?
                en hundrings pr år kan vi vel batale?
                hilsen tidligere flykompis arvid

Comment

• piper
                  • Jan 2005
                  • 378

HUNDRE KRONER, er du gæærn!!!! Neida, Arvid, forslaget ditt var veldig bra, har lest det skjønner du. Karen jeg sikter til er Jan som jeg fløy sammen med opp til Notodden det året du fikk en deg en luftetur. Han har spart meg for mye arbeid(og utgifter).
                  Håper du har det bra! Snakes.
                  mvh Terje
                  Terje Pedersen

91399490

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

jepp. jeg husker. off topic men dog, vi må holde liv i dette forumet.
                    arvid

Comment

• piper
                      • Jan 2005
                      • 378

decals

Tilbake til tema, det er nesten umulig å stryke på små filmbiter, så kjære ostahl, ikke mist motet. Det er bare å endre fremgangsmåte her, så skal du se at ting fungerer. Hvis du ikke finner noen i nærmiljøet som kan hjelpe, er det bare å si fra, så finner vi en løsning.

mvh Terje
                      Terje Pedersen

91399490

Comment

• ostahl
                        • Jun 2007
                        • 233

Originally posted by piper
                        Tilbake til tema, det er nesten umulig å stryke på små filmbiter, så kjære ostahl, ikke mist motet. Det er bare å endre fremgangsmåte her, så skal du se at ting fungerer. Hvis du ikke finner noen i nærmiljøet som kan hjelpe, er det bare å si fra, så finner vi en løsning.

mvh Terje
                        Tusen takk for det og alle de andre svarene. Dessuten artig å lese de andre komentarene også Jeg var på Clas Ohlson i dag og kjøpte 2 pk. med tall til å klistre på. Tenkte å lage bokstavene av svart teip eller rett og slett monokote. Jeg har en kone som er flink til å klippe ut detaljer, men hun ble litt lei sist gang (på seilflyet)
                        Uansett igjen takker jeg for tipsene. Kommer nok til å bygge et nytt fly om ikke så lenge, mulig en Piper Cub (sikler veldig på det - fantastisk fint fly), da tror jeg nok jeg bruker den fremgangsmåten som dere har beskrevet i svarene. Utrolig gøy å bygge fly, er temmelig ny i "gamet" men dette kommer jeg garantert til å fortsette med. Dessuten er dette forumet en stor inspirasjonskilde!

Comment

• ostahl
                          • Jun 2007
                          • 233

Originally posted by Hans Idar
                          Jeg jobber på ett sted som heter MerkNorge.
                          Vi lager alt mulig slikt i utskjærte bokstaver/design.
                          Om du har ett ønske, kan vi sikkert hjelpe deg.
                          Det vi gjør er at vi konturskjærer folie/klistremerkefolie, som vi da legger en aplikeringsfilm over.
                          Når du da skal montere det er det som å sette på ett vanlig klistremerke, men kun bokstaven/dekoren blir igjenn.
                          Om du enda lager dekoren din i adobe illustrator eller liknende blir det rimeligere, for da er designen produksjonsklar. Det vi da trenger er en vektorisert fil. Om du ikke har det, kan vi hjelpe deg å lage det.
                          Jeg bruker det selv på mine helikoptre.

Ta en titt på www.merknorge.no
                          Takker for tipset!

Comment

Working...