Unconfigured Ad

Collapse

Regnsikre rc helikoptere

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daytonabeach
    • Aug 2007
    • 209

Regnsikre rc helikoptere

Noen som kjenner til løsninger hvor man kan gjøre all elektronik sikkert mot litt regn, noen form for forseglinger av det elektriske?

Jeg tenker da ikke på senderen
    Artig om noen har noen erfaringer rundt det
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

fly inne
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• daytonabeach
      • Aug 2007
      • 209

skulle vært komiker du...

Comment

• Hansi79
        • Feb 2007
        • 587

På mitt TZ 50 borret jeg høl i toppen av rotorfeste. Den flate greia man bruker for og bremse ned rotorene.
        Så kappet jeg av håndtaket på en stor paraply. Denne limte jeg med 2 komponent epoxy lim. Paraplyen snurrer med rotorene og leder bort vannet. Er ikke no gunstig til 3D tror jeg. Kan ikke fly 3D så er ikke så farlig for meg.
        Vil anbefale denne geniale løsningen til alle i bergen
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• geirgr
          • Jan 2007
          • 417

Originally posted by Hansi79
          På mitt TZ 50 borret jeg høl i toppen av rotorfeste. Den flate greia man bruker for og bremse ned rotorene.
          Så kappet jeg av håndtaket på en stor paraply. Denne limte jeg med 2 komponent epoxy lim. Paraplyen snurrer med rotorene og leder bort vannet. Er ikke no gunstig til 3D tror jeg. Kan ikke fly 3D så er ikke så farlig for meg.
          Vil anbefale denne geniale løsningen til alle i bergen
          Vil kanskje ikke funke like bra inverted
          Geir G
          -----------------------------
          T-Rex 600N Pro VBar
          Raptor 50 Titan
          T-Rex 450SE
          Spektrum DX7
          -----------------------------

Comment

• northwood
            • Nov 2005
            • 588

Gutter, hvis dere ikke kan gi seriøse svar, så la vær. Det er greit med litt morsomheter, men trådstarter stiller et relevant spørsmål, så da bør vi andre gi seriøse svar.

Mine forslag er å pakke elektronikk inn i kondomer eller små plastposer. Må sikre kabelgjennomføringer på noen måte. Men det handler jo i grunn om å "sprutsikre" elektronikken, modellen skal jo ikke være vanntett til 10 meter dybde (så lenge du ikke flyr i Bergen da).

Med kondomene kan du få morsomme blikk hvis du kjøper nok til hele modellflåten din på 15 modeller

Comment

• Hansi79
              • Feb 2007
              • 587

Forslaget mitt virker som bare det så er ikke useriøst!!!!!
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• muff
                • Oct 2006
                • 855

Originally posted by Hansi79
                Forslaget mitt virker som bare det så er ikke useriøst!!!!!
                hehe skulle likt å se det!!!

Syns ikke det kondom trikset høres dumt ut... men er vel ikke no særlig å fly i regnvær vel? med tanke på lager osv! duskregn er vel ikke så ille, men tenker litt mer på at om det høljer ned.. Jeg for min del bruker heller den tiden på å se over modellene mine så de er 100% når været er på topp
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• daytonabeach
                  • Aug 2007
                  • 209

Originally posted by northwood
                  Gutter, hvis dere ikke kan gi seriøse svar, så la vær. Det er greit med litt morsomheter, men trådstarter stiller et relevant spørsmål, så da bør vi andre gi seriøse svar.

Mine forslag er å pakke elektronikk inn i kondomer eller små plastposer. Må sikre kabelgjennomføringer på noen måte. Men det handler jo i grunn om å "sprutsikre" elektronikken, modellen skal jo ikke være vanntett til 10 meter dybde (så lenge du ikke flyr i Bergen da).

Med kondomene kan du få morsomme blikk hvis du kjøper nok til hele modellflåten din på 15 modeller

Takk for det innspillet, det er greit å legge til litt humor i innleggene, men da som et tillegg til det man egentlig diskuterer
                  Kondomer høres jo også litt lættis ut, men kom på at dersom man demonterer alle de komponenter som er utsatt for fuktighet, skjærer til krympeplast, og smelter de rundt, burde kanske det holde, evt også noen romslige krympestrømper på overgangen mellom komp og ledninger for å "dra" forseglingen enda lenger ut...

Ka dokk tru om det?

Vedr det med paraplyen, vil ikke det skape en del unaturlig lufstrøm? Har du mulighet til å poste et videoklipp av dette, med mobil feks hvis du ikke har annet kamera?

Comment

• northwood
                    • Nov 2005
                    • 588

Hvis du får tak i store nok krympestrømper, er nok ikke det en så halvgal idé.
                    Vet iallefall om folk som har flydd sjøfly har brukt kondomer på "utstyret".

Sier hverken det ene eller det andre om forslaget om paraplyen.

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Clas O hadde en gang noe som het Plastidip. Jeg gjorde et par biler "vanntette" med dette en gang. Tok hele servoen og dyppa den som man dypper lys. Skar så opp rundt akslingen.

Gjorde det samme med mottaker og esc, men lot kjøleribbene stikke ut på sistnevnte selvsagt.

Funket helt fint.

Tenkte bruke samme triks på Titanen som har haleservo etterhvert for å unngå at den "spises opp" av nitro søl.

Comment

• daytonabeach
                        • Aug 2007
                        • 209

Ja, nå tenkte jeg på det til overlappingen mellom krympeplasten og kabelen og helt ut til kontakten, ellers så får du store nok strømper til å krympe inn deg selv om det skulle bli nødvendig (industri size)

dessuten klarer jeg ikke helt å svelge det med å pakke inn utstyret i noe man bruker til helt andre ting... litt tacky liksom :-|
                        Krympeplast er tykk og tåler også et rift eller to, blir som et skall, det gjør vel ikke en dong
                        Last edited by northwood; 04-10-07, 22:08.

Comment

• nybegunda
                          • Jun 2003
                          • 729

Elektronikk og kretskort kan lakkes med lakk som er ment for formålet for å beskytte mot fukt. http://www.biltema.no/products/produ...asp?iSecId=633
                          Lagere og de mekaniske delene liker jo heller ikke så godt vann da...silikonspray kansje? det er jo vannavstøtende
                          Last edited by nybegunda; 05-10-07, 23:56.
                          Tor Helseth
                          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• daytonabeach
                            • Aug 2007
                            • 209

Hva heter de, og hvor får man kjøpt det?

Comment

• nybegunda
                              • Jun 2003
                              • 729

redigerte forrige inlegget mitt og la ved link til biltema.
                              Clas ohlsson har sikkert også
                              Tor Helseth
                              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

Working...