Hei
Hadde jomfruturen på en Yak 54 i går... og d ble bare me den turen...
En av gutta på stripa (Hanza) lurte på om eg ikkje kunne prøve en low pas på full jeip... joda.... først knekte høyderoret på ene sida og datt av. så begynte begge vingene å fluttre... d så ut som at de var 3 ganger orginal tykkelse...
Dro av gassen med en gang men den var ikke til å redde... prøvde å throttle på etter at flutter'n hadde gitt seg, men ingen respons på noen av rorene... D kunne bare gå en vei.... ned.... knekte kroppen på midten, firewall er bare fos og ene vingen fikk seg en knekk... vingerøret var og bøyd...
Modellen ble bygget i all hast dagen før. Hadde ikke montert 2 stag som skulle gå fra kroppen og opp under høderoret... Skulle jo bare prøve den litt forsiktig...
Kan flutter'n i vingen komme av at det er litt slark i vingerøret...? vingen er også skrudd fast med 2 nylonbolter... frame og bak..
Mulig en av Narvik gutta kan poste noen bilder... ?
Hadde jomfruturen på en Yak 54 i går... og d ble bare me den turen...
En av gutta på stripa (Hanza) lurte på om eg ikkje kunne prøve en low pas på full jeip... joda.... først knekte høyderoret på ene sida og datt av. så begynte begge vingene å fluttre... d så ut som at de var 3 ganger orginal tykkelse...
Dro av gassen med en gang men den var ikke til å redde... prøvde å throttle på etter at flutter'n hadde gitt seg, men ingen respons på noen av rorene... D kunne bare gå en vei.... ned.... knekte kroppen på midten, firewall er bare fos og ene vingen fikk seg en knekk... vingerøret var og bøyd...
Modellen ble bygget i all hast dagen før. Hadde ikke montert 2 stag som skulle gå fra kroppen og opp under høderoret... Skulle jo bare prøve den litt forsiktig...
Kan flutter'n i vingen komme av at det er litt slark i vingerøret...? vingen er også skrudd fast med 2 nylonbolter... frame og bak..
Mulig en av Narvik gutta kan poste noen bilder... ?
Comment