Unconfigured Ad

Collapse

Motor til Ready mk-2.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Motor til Ready mk-2.

Heisann.

Har planer om å skaffe meg en Ready mk-2. Noen som har et bra forslag til glowmotor? Gjerne OS. Motoren må være å få tak i på IMPX.

På forhånd takk
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

hei.
    en os 46 ax må vel være fin til ready.ellers så gir nok geir deg gode råd
    hilsen arvid

Comment

• GOMEK
      • Sep 2007
      • 47

Hei Jeg har en bever som er om trent det samme flyet, vinga feks. er den samme.
      Jeg har brukt os 70fs 4t og det er helt ok men, da må du modde motorbukken for og få den til og passe. supertiger 51 2t har jeg kjørt med flotører og det gikk veldig bra men, jeg ville ikke hatt noe mindre så da ville jeg ha anbefalt os sin 55 2t. Nå har jeg en ys63 4t og det er helt konge.
      Gorm Chr Houmb
      Sandefjord.
      LARVIK MFK

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Os Max 55 Ax

Hva med en OS MAX 55 AX? Jeg ser på annbefalte propeller at disse kanskje er litt store for en trainer?
        Last edited by Guest; 15-10-07, 20:38.

Comment

• GOMEK
          • Sep 2007
          • 47

Originally posted by Cessna-Martin
          Hva med en OS MAX 55 AX?
          Det er den jeg mener jeg vil tro den er glimrende. Masse power og ikke for tung.
          Gorm Chr Houmb
          Sandefjord.
          LARVIK MFK

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Da har jeg et godt og ikke så alt for dyrt alternativ. Takk for hjelpen.

Comment

• GOMEK
              • Sep 2007
              • 47

Originally posted by Cessna-Martin
              Da har jeg et godt og ikke så alt for dyrt alternativ. Takk for hjelpen.
              Jeg anbefaler og sette på ca, 90mm hjul da får du lit mere bakkeklaring på propellen. 12/7 propell tenker jeg blir bra til og begynne med. lykke til.
              Gorm Chr Houmb
              Sandefjord.
              LARVIK MFK

Comment

• Guest

#8 Unapproved
                Originally posted by GOMEK
                Jeg anbefaler og sette på ca, 90mm hjul da får du lit mere bakkeklaring på propellen. 12/7 propell tenker jeg blir bra til og begynne med. lykke til.

Jeg tenkte faktisk den samme tanken. Takk skal du ha!

Comment

• Ola
                  • Jul 2004
                  • 251

Jeg har en gammel webra 40 speed i min. Den går som ei kule så du trenger ikke noe mer enn en sprek 40 motor. Tror ikke jeg vil anbefale noe større eller 4 takt da landingshastigheten er høy nok som den er.

mvh
                  Ola
                  Ola
                  Elverum Flyklubb Modell
                  www.efkm.org

Comment

• GOMEK
                    • Sep 2007
                    • 47

Originally posted by Ola
                    Jeg har en gammel webra 40 speed i min. Den går som ei kule så du trenger ikke noe mer enn en sprek 40 motor. Tror ikke jeg vil anbefale noe større eller 4 takt da landingshastigheten er høy nok som den er.

mvh
                    Ola
                    Det er mulig det har aldrig prøvd den med mindre en st.51 motoren. Dem jeg har rådført meg med andbefaler feks os50 -55 st 51 2t. kjenner en som har en saito 72 4t det funker veldig bra os 50 ring det funker bra. Han som har os 46(fxtror jeg) den funker bra uten flotører. med flotører blir det lit lite bånndrag. Med supertigeren så brukte jeg 11/5, med ys 63 og os 70 4t så brykte jeg 12/6 det funket også ganske bra, skal prøve 12/8 neste gang. Målte ys til 15400 syntes det er lit høyt. Kunne ikke se at IMPX hadde noe os 50 da er os 55 det nermeste. Jeg vil tro det blir veldig bra da den ikke er for tung, jeg personelig ville nok helst hatt en 50 motor isteden for 55. Man kan vel ikke ha for stor motor så lenge cg pungte er bra, det er utrolig morro med en ys 63 som drar flyet vertikalt uten noe serlig problemer. det orket ikke 51 motoren. (os 50 ring har mere hk og går roligere på tomgang.)
                    Gorm Chr Houmb
                    Sandefjord.
                    LARVIK MFK

Comment

• Ola
                      • Jul 2004
                      • 251

Jeg 4 stk hjemmelodda AA batteri så langt frem som mulig og da er tyngdepunktet helt fint. Men jeg tipper vektmessig så er en ny OS 50 SX lettere enn en gammel motor. Jeg har også mixet flaprons og det senker hastigheten litt ved landing.

mvh
                      Ola
                      Ola
                      Elverum Flyklubb Modell
                      www.efkm.org

Comment

Working...