Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olje til Røykanlegg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Olje til Røykanlegg?

    er det noen som vet hvor jeg får tak i olje til røkanlegg?

    er det ren olje som skal i tanken? eller skal denne blandes med noe? (snakker selvfølgelig om den egene tanken til røkpumpen) bare så det ikke blir missforstått!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    tror kanskje norwegian har? jeg har brukt diesel og redex( husker ikke helt blandingsforholdet,3-4%redex?)funket fint det:

    Comment


    • #3
      jeg mener bestemt jeg leste ett innlegg for en stund siden at impx.no solgte røykolje.

      Comment


      • #4
        Originally posted by arvid View Post
        jeg mener bestemt jeg leste ett innlegg for en stund siden at impx.no solgte røykolje.
        Det stemmer det. Jeg har kjøpt olje der, og den ryker veldig bra, men jeg måtte justere ned mengden en god del, da røyk det mye mer og mye lenger
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by anders e View Post
          tror kanskje norwegian har? jeg har brukt diesel og redex( husker ikke helt blandingsforholdet,3-4%redex?)funket fint det:
          hvor i alle dager er det man får tak i redex?

          er det mulig å få farge på røken?

          kunne jo testet det rimelige alternativet først så om det ikke funker tilfredsstillende kunne jeg jo kjøpt ordentlig røkolje
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

          "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

          -- Ronny --

          Comment


          • #6
            For lenge siden så gikk det et program på Discovery om et firma i USA som bygger biler til og frakte blant annet presidenten eller andre viktige personer.
            Bombesikker, skuddsikkert glass, gasstett etc.. Og i tillegg skulle den ha røykanlegg for og hjelpe til og flykte under evt attentat.
            Etter mye prøving, så mener jeg de kom fram til at vanlig frostvæske var veldig effektivt som røkolje.
            Er det noen som har prøvd det?? Utrolig enkelt og få tak i da hvis det funker.
            Har desverre ikke røykanlegg selv, så jeg får ikke testa det.
            Må selvsagt teste at betrekningen tåler det da før flyving, så jeg ikke skaffer meg noen uvenn her.
            Er bare et tips som kanskje funker..
            Hangar9 33% Extra ZDZ80
            Wild-Hare 28%Extra Zenoah 62
            ESM Katana 2m Roto 35vi
            Funtana S40 OS70Surpass
            Fliton Edge540 Saito 100fa
            Pc9 Roulette SC61
            Calmato sport magnum 46
            Mini Funtana børsteløs
            Proxima seilfly fra Griffin
            Aerofly sim
            Futaba 9C Super
            http://www.arildtagestad.com/

            Comment


            • #7
              redex er vel ett diesel tilsetningsmiddel som du får kjøpt på enhver bensinstasjon, som ikke har spesialisert seg på 18 forskjellige pølsesorter og potetgull i 14 varianter.
              dem har på esso i skiptvet.
              arvid

              Comment


              • #8
                Originally posted by muff View Post
                hvor i alle dager er det man får tak i rednex?

                er det mulig å få farge på røken?

                kunne jo testet det rimelige alternativet først så om det ikke funker tilfredsstillende kunne jeg jo kjøpt ordentlig røkolje
                Å få farge kan du nok glømme er jeg redd for, olja brenner jo opp og da blir den grå uansett. Men det er jo kjemiske røykpatroner å få kjøpt med forskjellige farger, men det jo fort dyrt da
                Arild Hagabråten

                www.vfkm.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by arvid View Post
                  redex er vel ett diesel tilsetningsmiddel som du får kjøpt på enhver bensinstasjon, som ikke har spesialisert seg på 18 forskjellige pølsesorter og potetgull i 14 varianter.
                  dem har på esso i skiptvet.
                  arvid
                  hehe ja det er vel eneste pølser å burgere de kan der om dagen, men skal sjekke på esso on the run, men kommer vel ut med burger, film og dasspapir istede for det jeg skal ha!
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                  "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                  -- Ronny --

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Fireblade1000 View Post
                    For lenge siden så gikk det et program på Discovery om et firma i USA som bygger biler til og frakte blant annet presidenten eller andre viktige personer.
                    Bombesikker, skuddsikkert glass, gasstett etc.. Og i tillegg skulle den ha røykanlegg for og hjelpe til og flykte under evt attentat.
                    Etter mye prøving, så mener jeg de kom fram til at vanlig frostvæske var veldig effektivt som røkolje.
                    Er det noen som har prøvd det?? Utrolig enkelt og få tak i da hvis det funker.
                    Har desverre ikke røykanlegg selv, så jeg får ikke testa det.
                    Må selvsagt teste at betrekningen tåler det da før flyving, så jeg ikke skaffer meg noen uvenn her.
                    Er bare et tips som kanskje funker..

                    hehe ja det kan være greit å sjekke, kjedelig om betrekningen forsvinner i lufta!! men da kommer det hvertfall ned igjen da!
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                    -- Ronny --

                    Comment


                    • #11
                      joda, farget røyk er mulig det:
                      Den store hemmeligheten.... - (MFN) ModellflyNytt.no
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        Er det noen som har prøvd røykvæsken som rocke gutta bruker til sine scene show?
                        Denne kan jo skaffes i musikk sjapper..
                        Svein-Tore Gundersen

                        Graupner MC32 Hott V2
                        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                        Sbach 342 DA 50
                        3dhs Slick 89 Elektro
                        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                        Retrojet 75 (Simjet 1910)
                        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                        Byron Corsair

                        Comment


                        • #13
                          mange gode tips her,

                          jeg har en Skywriter røykpumpe, men lurer litt på om det er muligheter å justere røyk mengden her, det er jo bare to ledninger ut, en til mottaker og en til batteri, kan jeg justere mengde på travel adjust eller noe? har ikke noe brukerveiledning til denne. pga den stod i en modell jeg kjøpte brukt.. håper noen kan hjelp her

                          jeg har heller ikke montert den til eksosanlegget, men her skal den bare kobles rett på? så den kan sprøyte vesken direkte inn? eller skal jeg lage en spiral rundt potta så den varmes opp litt ekstra? noen erfaringer?
                          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                          Yak 54 m ASP65
                          Depron vrak ;)
                          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                          "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                          -- Ronny --

                          Comment


                          • #14
                            Skywriter

                            Har denne selv! Du setter opp en egen kurve sammen med throttle. Daa justerer du pumpen med kurven. Min pumper rett inn i bendet på motoren.
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              hvordan blir dette når jeg setter denne på gear channel, har en jr 9xII er ikke sikkert du vet hvordan dette blir på denne radioen, men det er jo lov å prøve seg!
                              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                              Yak 54 m ASP65
                              Depron vrak ;)
                              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                              -- Ronny --

                              Comment

                              Working...
                              X