Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zagi VS Swift II - Holdbarhet osv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zagi VS Swift II - Holdbarhet osv

    Hei folkens,

    jeg er på jakt etter en veldig slitesterk vinge. Type Zagi eller Swift.
    Har sett litt rundt i de forskjellige trådene her, men finner ikke noe konkret på byggekvaliteten til disse. Hvem tåler mest av disse to? Kommer det ann på teipen man bruker på vingen?

    Hva anbefaler dere som en allsidig, slitesterk vinge?

    Takk for info.
    Atle Mo, Oslo

  • #2
    - Har Zagi Typhoon selv: Siden finnes ikke. Tåler masse juling og går styggfort! Den er også lettbygget så verken kostnad eller tidsbruk ved et (utenkelig?) totalhavari bør være avskrekkende.

    Torstein

    Comment


    • #3
      Har selv fløyet en Zagi og ble overrasket over egenskapene! Flyr meget bra til å være en særs enkel konstruksjon!
      Jeg forsøkte til og med å fly den med full motor rett i torva uten at det gjorde noen nevneverdig skade, så robust er den også!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Hvordan vil den 2500KV børsteløse motoren være? Er det nok til et bra kick?

        Kan jeg spraylakkere oppå den tapede Zagi'en? Ikke helt imponert over fargeskjemaet der
        Atle Mo, Oslo

        Comment


        • #5
          Originally posted by atlemo View Post
          Hvordan vil den 2500KV børsteløse motoren være? Er det nok til et bra kick?

          Kan jeg spraylakkere oppå den tapede Zagi'en? Ikke helt imponert over fargeskjemaet der
          Motoren er så sprek at det er direkte vanskelig å holde den på plass! Jeg har endt opp med en gummiforing laget av skaftet på mors gummihansker og lim! Mere motor vil du ikke ha .

          Kjøp med en del propeller også, det hender at det flakser av et blad ...

          ---
          Det finnes en del tapefarger å velge mellom. Min vinge er knallgul og rød.


          Torstein
          Last edited by Torstein; 16-10-07, 13:44.

          Comment


          • #6
            Har akkurat kjøpt en swift selv. den er i hvertfall enkel å sette sammen. Har ikke prøvd den enda, men den skal nok få testet seg da jeg er nybegynner ...........

            Hva slag teip bruker dere???? Jeg har brukt Scotch Duct, syne ikke den sitter særlig bra.

            Comment


            • #7
              Originally posted by grønnskolling View Post
              Hva slag teip bruker dere???? Jeg har brukt Scotch Duct, syne ikke den sitter særlig bra.
              Gi vingen en runde sandpapir, så sitter tapen.


              Torstein

              Comment


              • #8
                Originally posted by Torstein View Post
                Gi vingen en runde sandpapir, så sitter tapen.


                Torstein
                Takk for tipset!!!

                Comment


                • #9
                  Takker for tips ja!
                  Jeg anntar forøvrig at det er snakk om veldig finkornet sandpapir?
                  Atle Mo, Oslo

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by atlemo View Post
                    Takker for tips ja!
                    Jeg anntar forøvrig at det er snakk om veldig finkornet sandpapir?
                    Det er nok ikke veldig kritisk. Poenget er å "rive opp" overflaten så tapen sitter. Finishen synes jo ikke gjennom tapen. Forøvrig ikke noe problem på min Zagi, som er laget av isopor. Hvis jeg husker rett så er Swiften laget av Epp, som ofte er et vanskelig materiale å feste på.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Torstein View Post
                      Det er nok ikke veldig kritisk. Poenget er å "rive opp" overflaten så tapen sitter. Finishen synes jo ikke gjennom tapen. Forøvrig ikke noe problem på min Zagi, som er laget av isopor. Hvis jeg husker rett så er Swiften laget av Epp, som ofte er et vanskelig materiale å feste på.

                      Da har jeg fått den infoen jeg trenger! Takk folkens.
                      Da gjenstår det bare at jeg får solgt Acromasteren og EasyGlideren.
                      Noen som byr?
                      Atle Mo, Oslo

                      Comment


                      • #12
                        Har både Zagi Typhoon og Swift II, og var det meg som skulle velge hadde jeg ikke vært i tvil....Zagien helt klart.

                        Epp vingen tåler mere, men har MYE dårligere flyegenskaper....synes nå jeg iallefall.
                        Spesielt sammenlignet med Zagien.

                        Har prøvd flere motorvarianter på den. 2500 kv, 3600 kv og 4200 kv...ingen av disse gav den noe fart whatsoever.

                        Flyr den nå en skjleden gang med en Cox GoldenBee, men noe velflyvende er den ikke....iallefall ikke min, heller ikke noe enklere å bygge ...bortsett fra at man slipper å tape på rora da.

                        Men gå for zagien

                        Cory

                        Comment

                        Working...
                        X