Announcement

Collapse
No announcement yet.

hawker typhoon fra steinmodel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hawker typhoon fra steinmodel

    Noen som har erfaring med disse dogfigterene som rc-flight selger? Har bestilt en hawker typhoon nå og den ser jo veldig bra ut på bildene http://www.rc-flight.com/catalog/pro...4e69eb211a1e44

    skulle egentlig ha polikarpov, men den var desverre utsolgt

    hjemmeside til produsent her
    http://www.steinmodel.cz/
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei Tyor,

    Har dessverre ingen erfaring med den modellen du har kjøpt, men har generelt ellevill positiv erfaring med dogfighters. Veldig mye moro for lite kr.

    Vet at motoren på Typhoon, Napier Sabre, hadde sine sider, men ellers var det vel et av de mest vellykkede kampflyene på slutten av WW II.

    Spøk til side, settet ser fint ut, men jeg tror ikke så veldig mye på at den er klar etter 3 kvelder. Det må i tilfelle være veeeeldig laaaaange kvelder

    Lykke til!
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment


    • #3
      Ja den med ferdig på 3 kvelder gjelder ikke hjemme hos meg i hvertfall Nå står det at den er beregnet for motorer på 3.5-4ccm Har en .21(3.5ccm) bil motor som jeg har tatt bort mesteparten av den store kjøletoppen på og montert propell feste på. tenkte å bruke den med pipe hvis vekten blir passende. med en ikke alt for stor propell og dertil høyt turtall burde det gi bra fart i kjærra
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        fikk mail fra rc-flight i dag. Pakken er sendt Kjekt å ha noe som ikke trenger stripe når vinteren nermer seg.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Det står litt om disse modellene her:

          http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,34182.0.html
          Stein Combat Hawker Typhoon -->electrified - RC Groups


          Kjell

          Comment


          • #6
            Takker for linkene. gleder meg virkelig til å få denne i hus. Finnes det noe norsk fargeskjema til typhoon? eller noe annet morsomt. tar gjerne mot forslag
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Ja så var eska åpnet og har tatt noen bilder. Ser veldig bra ut med støpte panellinjer i kropp og covling. (synes vel kanskje ikke på bildet) Gleder meg til å begynne med denne må bare få ferdig noen små prosjekter slik at jeg får plass på byggebordet, kjøkkenbordet eller stuebordet først. Hmmm har jo 3 store bord i leiligheten men ikke plass til å legge fra meg covlingen en gang. kanskje på tide med en rydde runde
              Attached Files
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Så langt kom jeg første kvelden. Skal lime på vingetuppene før jeg gir meg så er det klart til å begynne å pusse forkantlister osv i morgen.
                Attached Files
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Du gav opp ryddinga ( ferdigstillelse av de andre) og fant en ledig snipp av bordet, altså ?
                  -Klarte ikke å holde deg unna ?
                  (Det gjelder vel for de fleste av oss med denne hobbyen.. )
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #10
                    Har i kveld limt litt mens jeg myste forran tvŽn. Laget stort nokk hull til tanken og limte inn det spantet som skal holde tanken. Tenkte å lime inn firewall, men det er så dårlig passform på den ferdig skjærte så jeg vurderer å skjære en ny i stedet. Er over 1/2cm glippe på toppen
                    Attached Files
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Har fått gjort litt i julen, mellom all spisingen
                      Har trekt og montert haleparti, montert høyderor servo. Har nesten pusset ferdig vingen så den er klar til trekking. Og har limt inn firewall.

                      Prøvde å henge på motor forran for å se hvordan tyngdepunktet ble. men selv med en os32 heli så var den veldig baktung. hmmm vil jo ikke ha masse dødt bly i snuta så her må det tenkes litt.

                      Fullsize versjonen hadde jo en brukbar klump fremme på 24 sylindre, 2400hk og rundt 1000kg
                      mere om den kan leses her 404 Not Found
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Stå på!

                        Veldig bra, men du må slenge ut noen bilder av byggeriet ditt tyor


                        BTW:
                        Napier Sabre motoren var forresten et skikkelig problembarn, spesielt i begynnelsen. Sleideventilene var lite begeistret for kaldt vær, oljen ble så treg at sleidene nærmest "frøs fast". For å løse dette problemet måtte motorene varmkjøres hver 3de time, døgnet rundt, noe som bakkepersonellet likte svært dårlig.

                        For å spare vekt hadde Napiern et "Koffman" startersystem. Dette var en kruttladning som ble avfyrt slik at kruttgassen sveivet motorene rundt noen ganger. Litt uforsiktig med throttle slik at forgasseren flommet, og hele skiten tok fyr under oppstart.

                        Motoren var også sær på oktantall, og det ble forsket mye på å finne en god mix. Under tidlig bruk av typhoonen hendte det til og med at flyet eksploderte i luften, som følge av problemene med Napiern. Alle disse problemene (og noen til) gjorde at alle flyene ble groundet i en lengre periode, inntill de mest kritiske problemene ble løst.

                        Så jeg regner med at din OS32 vil gi deg langt færre problemer.

                        (PS: Alt etter husken, don't kill me for faktafeil, you infidels

                        -------------------------------------------
                        Edit:
                        Fra Wikipedia:
                        "The decision to use the Typhoon before it was adequately developed for operational use was ultimately justified by the results, but the price of its premature introduction was high. In the first nine months of its service life, far more Typhoons were lost through structural or engine troubles than, were lost in combat. Between July and September 1942, it was estimated that at least one Typhoon failed to return from each sortie, owing to one or other of its defects. "

                        Er du helt sikker på at du valgte riktig dogfighter tyor?
                        Last edited by Jan_Petter; 27-12-07, 16:15.
                        http://www.phoenix-rc.org/
                        http://www.glamdalrck.net
                        http://www.scalewarbird.org/
                        ---------------------------------------------------
                        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                        Comment


                        • #13
                          Med min flyging kan det jo bli veldig scala Har lest en del om den napier motoren og den var vist ikke helt enkel å ha med og gjøre nei. De hadde jo også problemer i tørre/støvete områder. med at motorene stoppet også opnet de dem og de var rett og slett ødelagt av sand som hadde kommet inn i motoren. Det fikset de med å sette på ett luftfilter

                          Men bare tanken på å sette noe slikt opp i ett fly. Var vel en siste krampetrekning av stempel motor i jagerfly før jet motoren mer eller mindre tok over.

                          kommer bilder bare jeg får strøm på kameraet.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            har nå plukket fram igjen denne for å gjøre den ferdig. har igjen å montere servoer i vingene og lakkere så kommer det noen bilder. Prøvekjørte motoren i dag. os 32 heli med heli pipe og 9x7 APC propell fikk jeg litt over 15000rpm burde duge til litt fart det hehe
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Steinmodel

                              Eksisterer det en norsk forhandler for disse flyene lenger ?
                              mvh are

                              Comment

                              Working...
                              X