Unconfigured Ad

Collapse

Lage understell i glassfiber?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

Lage understell i glassfiber?

er det noen her som har erfaring med understell i glassfiber?

har jo en 2.14m extra men sliter litt med at aluen i understellet er litt mykt, sikkert hatt en del landinger som har vært litt harde. men lurer derfor på å lage meg et i glassfiber ved bruk av det gammle i alu som mal. noen som har gjort dette her før? som har no tips hvordan jeg skal gjøre dette så det blir bra?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

ingen som har no tips, hvor tykt det bør være? modellen veier ca 7-8kg
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Jeg har lagd noen karbon-understell til F3A-lignende fly. Lagde den gangen en plugg i treverk som jeg støpte rett opp i. Pluggen var da undersiden av understelsbøylen. Slipte deretter overflaten på toppen så den ble glatt og fin. Når det gjelder tykkelse så må du nesten prøve deg frem.

Eller du kan lage en form som vist her: http://www.cstsales.com/tutorials/ca...ercarriage.pdf
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• Thinnthinn
        • Sep 2002
        • 1172

Det var da avanserte greier Tom Erik..
        Sag ut fra et skikkelig stykke Norsk Furu. Puss glatt og fint (ta vare på begge klossene etter at du har saget gjennom).
        Enten lakker eller bruk betrekning på begge flater. (Mener å huske at betrekning slipper epoxyen helt greit). Evnt kan du trekke med sånn dyr, klar byggteip. Bare husk at det ikke må være noen skjøter!

Legg opp glassfiber/karbon+epoxy (Bruk spesialepoxy for støping!!!) på "hunn-formen" (Akkurat samme prosedyre som linken over).
        Legg i "Hann-formen" og sett det hele i en skrutvinge eller lignende. Klem til du skjems... Du skal bare ha NOK Epoxy, ikke masse... Styrken ligger ikke der! (Greit å få så jevnt fordelt trykk som mulig).
        Det går nok med litt materialer. Husk å legge litt ekstra materiale i innfesting og der leggene bøyes mest.

Ellers har jeg et C-ARF Extra (ca.2 - 2,5m) Karbonunderstell jeg vurderer å bli kvitt, men det er en annen historie..
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• muff
          • Oct 2006
          • 855

jaoki, jeg har jo liggende 30L polyester og 40kg duk (driver å resturerer båt også se) kan jeg ikke bruke vanlig polyester?
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)

-- Ronny --

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Når jeg hører båtstøp så ser jeg for meg store tunge rowing-matter og gummi-myk polyester. Bruk 60-150g/m2 matter og epoxy,- da er du sikret ett godt resultat. Men for all del, det er bare å prøve med polyester.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

Working...