Unconfigured Ad

Collapse

Flere som bygger CG Ultimate?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarKri
    • Jun 2002
    • 158

Flere som bygger CG Ultimate?

Hei. Er det flere som bygger CG Ultimate der ute? Etter mye tid med strykejernet ble jeg ganske fornøyd med resultatet. Ettersom min bedre halvdel kun sider "joda ! Den var fin", tenkte jeg at jeg skulle se om jeg kunne få litt mer tilbakemeldinger (les helst "skryt" ) her på forumet. Holder på å installere en OS 108 Fsr med slimline potte og gummi-dempere. Litt synd å ikke bruke 4-takter.... Nå gjenstår det bare å se hvordan den flyr. Har installert en servo i hver vinge(nederste) og en servo på hver høyderors-halvdel. Bruker pull-pull på sideror.
    Attached Files
    Jaran
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

AAAAAhhhh! For en kreasjon!!!! Vindunderlig!!! (Var det nok skryt??)
    Syntes faktisk den ser utrolig bra ut jeg! Spennende med andre farger enn blå/gul....
    Lite tips til motor: Hvis du har "gummigutter" på oppheng, gjør èn av to:
    1.- Fest motoren på en plate som dekker hele firewallen. Sett gummitælpene helt i ytterkant av denne...

2.- Motèr en "nesering" i glassfibercowlingen jeg veit du har
    Dersom ikke det ser ut til å holde, må du lage et "stativ" som er festet til firewallen, deretter i neseringen.

Og hvorfor??
    Jo, jeg har gummifeste på min 1.20, og det er vanskelig å få dem stivere enn 55 Shore (du har jo sett hvordan det utarter seg....). Man får da en helt annen vinkling på motoren ved full gass...
    Motoren skal stå MASSE offset, men vil "rette" reg ut med for svake gummifester!

Og ang. fruen...
    Hun mente sikkert det hun sa, ikke BARE for å trøste deg....

Mvh.
    Sir Crashalot
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Jeg holder på med en.. Med OS FP120 motor..

Satser på å bli ferdig til Kjosetreffet i Larvik i Juni...

Skal ha Gordon Price's "Blue Hawk"-dekor og har bestillt fotopack etc. fra Bob Danka for å prøve å få den til å bli litt mere skala enn den i utgangspunktet er...

Skikkelig flott byggesett forøvrig!

Comment

• JarKri
        • Jun 2002
        • 158

Dubro motorbukk

Har ikke "Gummigutter". Jeg fikk med meg en dubro motorbukk med gummioppheng fra usa. Det står at den passer opp til 75 2-takt. Den fungerer forhåpentligvis bra. Håper jeg slipper å lage en nesering. Det kunne kanskje du trengt på din ultimate thinnthinn (jeg tenker da på barbie-ultimaten)

Legg gjerne ved noen bilder av andre ultimater hvis dere har. Evnt også utbedringsforslag dere selv har kommet på. Det ligger jo også en del tips på rcuniverse.com
        Jaran

Comment

• Godseieren
          • Apr 2003
          • 296

Nydelig fly. Pent på bakken og vakkert i lufta. Kjøpte mitt vinteren`97-98, og det var ferdig trukket til påsken 98. Min store stolthet. Turte ikke å prøve det før i sommer!! 6 år!!! Gjett om jeg var nervøs. Heldigvis ingen grunn til bekymring. Flyr helt utrolig, selv om OS 91 FS ikke er det råeste som fins. Men det holder til å fly knifeedge og stooore looper. Mitt klare førstevalg når jeg skal ut å fly. Har hørt at noen syns det er mye jobb å montere vingene når de skal fly , men det synes jeg er tullprat. Tar toppen 5 minutter når du har gjordt det noen ganger. Leste om en amerikaner som sa at understellet var for dårlig. Ikke så rart, han brukte en Zenoah 23.
          Attached Files
          Mvh
          Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

Skryt skal du få for det fortjener du. Artigt med litt andre farger ja. Den motorbukken din drar i veg med ca 300-500 rpm av topp turtallet ditt (har en OS 91FX på samme motorbukk og merker forskjellen (motoren rister heftigt til tider). Naboen min har en som ser helt maken ut til den blå ovenfor her og han har en Saito 120 uten en eneste gummidings og det ser ikke ut til at vibrasjonene har skadet flyet enda (radio utstyret vet man jo ikke noe om da men flykroppen holder bra).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Da blir det kanskje noe av Ultimate-krok på Notodden??

Jada, bygger en jeg også, men jeg begynte faktisk (handlet) 10 år FØR Godseieren

Handla blå og gul film, men har brukt den på andre fly!! Skal ha andre farger på min. Har lurt på noen av de fargene du har brukt, bare større striper og annerledes retning på vingene.. og FS120 ligger i eska

PS: som den vanskelige typen jeg er syntes jeg det var dårlig stansing og merkelig kvalitet på en del materialer i settet
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Thinnthinn
                • Sep 2002
                • 1172

Jeg heier på en Ultimate-krok på Fagernes Joo -For du kommer vel dit og??
                Jeg kommer i alle fall til å ta med meg 3stk, og ikke en eneste blå/gul..
                Ikke NOE vondt om den (da det er DEN som er den orginale 10-300).

Jeg har en dubro gummidempet motorbukk til en 1.08 liggende, men den er jo så himla tung! ikke er det allverdens "gange" i den heller.. Men regner med det er nok!
                Gleder meg til å se Ultimaten i lufta Jarkri! Du kommer vel og tester den hos meg en dag til sommeren??
                Audun Thinn

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Tar neppe turen til Fagernes... kaldt og fælt og fuel på fingra Blir nok å fly elektro Ultimate i nærområdet samt noe snekring i leilighet i forbindelse med bytte av leieboer. Dessverre, men satser på å treffe en del av dere når det er treff utover sommeren

Høres ut som jeg skal skrinlegge tanken om DuBro mount på min... får vel gå for løsningen med 6 dempere på et "ekstra" spant.

Merkelig så lang tid det tar å få Ultimaten ferdig, blir neppe bedre av at det kommer et fly til i hus i dag (MÅ ha det, bare MÅ ha det)
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• JarKri
                    • Jun 2002
                    • 158

cg byggesett

Dubro motorbukken var ganske tung ja. Kanskje det var dumt å montere den allikevel?? Kjedelig å få enda flere epoxy fyllte hull i firewallen.
                    Jeg har en blå "bluehawk" ultimate som jeg driver å flyr nå. Kjøpte den brukt av en i vingtor. Den har en OS 120 uten gummidemping. Fungerer upåklagelig. Understellet fungerer forresten utmerket foreløpig. Har hørt rykter om at de blir mykere med tiden..... i tillegg til at jordet man flyr over pluttselig hopper opp og tar tak i understellet....som noen prosaiske folk sier.

Du har helt rett mht kvalitet på byggesettet joo. De nye settene er laser skåret, men det hjelper jo ikke når delene ikke er riktig størrelse. Første delen jeg plasserte over tegningen passet ikke. Måtte skjære til litt her og der for at balsaen skulle stemme overens med tegningen. Materialet som kroppen er laget av ser ut som rester av en stor klementin-kasse. Noen av listene hadde slått seg helt skjeve. Først trodde jeg at vingen min var helt skjev, men det viste seg at det kun var balsaen. Kjedelig var det uansett.

Hva med litt ultimate synkron svømming på Fagernes? eeeh mener flying.
                    Jaran

Comment

• Thinnthinn
                      • Sep 2002
                      • 1172

Jeg er med...

Husk at for å få de flateste inverted flat-spinnene, må du ha et MEGET baktungt fly...
                      Sammenlignet mitt rååååsa vidunder med Per Strømmen sin blå/gule på isen på søndag. Jeg hadde tyngdepunktet gode 1,5cm bakenfor hans.. (Og jeg synes fortsatt jeg kan ha den lettere i nesa.. ).
                      Et triks kan vel være å smette servoene bakover sammen med batteriet!
                      Jeg flyr med en Os1.20 som svinger en APC 15x8. Det funker, men skal prøve med en 16x6 hvis jeg får tak i. JarKri, husk at du har en lettere motor enn 1.20'en! Det er jo en bonus!
                      Audun Thinn

Comment

• JarKri
                        • Jun 2002
                        • 158

Ultimate

Os 108 er lettere, men med denne motorbukken blir det nok kanksje det samme som en fs 120. Har flyttet høyderorsservoene bak i halen. Har en på hver halvdel. Lurer på om jeg skal gjøre det samme med min blå ultimate. Der har jeg flyttet batteriet bak cockpiten, men den kan helt sikkert bli mer baktung uten at det er negativt.
                        Jaran

Comment

Working...