Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt i vinter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Thinnthinn View Post
    Skjønner ikke hva du mener....
    Joda, jeg liker å se dobbelt
    Dobbelt, hva med trippelt! Vil tippe at du har fler en du vil inrømme!
    Lars Norberg

    Comment


    • #17
      Mitt vinterprosjekt i år er en 40% Extra 330 fra C-ARF. Motor, potter og det meste av elektronikken er på plass, så da er det vel bare å begynne... Modellen er i største laget for byggelokalet til klubben, den går ikke ut gjennom dørene med motor og sideror på, så den skal flyttes hjem nå. Så jeg driver å sikler på et byggesett av en Ultimate på 2,15 meter for å ha til den sosiale bygginga med klubben.
      Arild Hagabråten

      www.vfkm.no

      Comment


      • #18
        Chipmunk hvor?

        Originally posted by piper View Post
        Heisann!

        Har to prosjekter gående i vinter. De Havilland Chipmunk(LN-DHC) i skala 1:5 tar forhåpentligvis av til våren, i tillegg har jeg kjøpt et byggesett her på rc-markedet, en SIG 4-star 120. Enkel og grei konstruksjon som nok dessverre blir litt for fort ferdig!
        Uansett får vi håpe på flere fine flyhelger her i Østfold før snøen kommer. Herl ig å bygge og da!!

        mvh Terje


        De Havilland Dhc-1 Chipmunk..? Hvor får man tak i tegning eller - helst - byggesett fra?

        Mvh Einar - ex. Dhc-2,-3,-6 og-7 mekaniker...

        Comment


        • #19
          Hei Arild
          Du kan jo sikle litt pådisse bildene så lenge.
          Bedre fly finnes ikke
          Mvh.Knut
          Attached Files
          Knut

          Comment


          • #20
            Hei Knut! Der har du den ja! Har sikla på mange bilder av den, og tar jeg ikke feil har du vel måtte tørka av den etter meg et par ganger og
            Arild Hagabråten

            www.vfkm.no

            Comment


            • #21
              Originally posted by toommy View Post
              Hei Knut! Der har du den ja! Har sikla på mange bilder av den, og tar jeg ikke feil har du vel måtte tørka av den etter meg et par ganger og
              Hodet mitt ble plutselig fylt med bilder jeg ikke ønsker å se...
              Erlend Moen
              Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

              Comment


              • #22
                Originally posted by phammers
                Jeg begynte på en Spirit 100 forrige vinter, og det ser ut som det blir årets vinterprosjekt også. Alle hovedkomponenter er ferdige, men det gjenstår mye pussing og småtilpasninger før den kan trekkes.

                Du bør vurdere å planke vingetuppene, selv om dette ikke er standard. Og så bør du vurdere ymse forsterkninger dersom du skal starte med vinsj. Det ligger en del erfaringer/info om dette på nettet.

                Skulle jeg mot formodning få fritidsproblemer i vinter så kunne jeg tenke meg en 40-size semiskala elektromodell som byggesett. Cub, eller noe sånt.

                Mvh

                -Pål
                Hadde tenkt til å forsterke den, men jeg velger heller å kjøre på vanlig strikk med dette flyet, siden det går litt hardt på vinsj (har vært med en i klubben noen ganger, hvor han har kjørt på vinsj, har lite lyst å ikke bli kobla av vinsjen med den farten man får hehe)

                Tåler den mer, om jeg planker vingetuppene, eller?
                Mvh,
                Anders Moen

                Comment


                • #23
                  Neste år blir det F3B konkurranseflyving for min del og en RaceM F3B er endelig på vei til Arendal:

                  Specs:
                  Type: F3F/F3B competition
                  Vingespenn: 3.15 meter
                  Lengde: 153 cm
                  Vingeflate: 65 dm2
                  Vekt: 2280g
                  Vingeprofil: Modifisert RG14 8%
                  Ballast: opp til 1200 gram
                  Attached Files
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #24
                    vinterprosjekt

                    Mitt vinterprosjekt(forrige vinter) nærmer seg ferdig.
                    Great Planes Giles G202. Motor blir en ASP .91 totakt.

                    Mvh. Rein
                    mine fly;
                    Noen kommer
                    noen går.

                    Comment


                    • #25
                      vinterprosjekt

                      Glemte å legge ved link til bilder...lol
                      404 Not Found

                      Rein
                      mine fly;
                      Noen kommer
                      noen går.

                      Comment


                      • #26
                        I år som i fjor blir det vel EMHW Ultimaten som får innvilget noen byggetimer.
                        Planen er i førsteomgang å kjøpe ei brukt bensingreie på rundt 2m som er tilnærmet flyklart i, for å sikre at jeg får flydd.

                        KRE: Det er slemt av deg å legge ut slike bilder! Får skikkelig dårlig samvittighet overfor bokhylla mi. Du har ikke tilfeldigvis noen video av den?
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #27
                          Har bestilt meg en Fournier RF4-D fra Loading....
                          Riktig nok bestilt via celtic-griffin.
                          Mulig jeg har tatt meg vann over hodet med dette prosjektet, men jeg synes flyet var så tøft at jeg ikke klarte la være.
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Mk.V View Post
                            De Havilland Dhc-1 Chipmunk..? Hvor får man tak i tegning eller - helst - byggesett fra?

                            Mvh Einar - ex. Dhc-2,-3,-6 og-7 mekaniker...
                            Dynaflite hadde en giantscale-serie gående for noen år tilbake, var heldig å komme over et urørt sett som bare hadde blitt liggende. Gir et godt grunnlag for nogenlunde skalaresultat.
                            Har også bygget og flyr PT-19 i samme serie, stor og velflygende!

                            mvh Terje
                            Terje Pedersen

                            Indre Østfold Modellflyklubb

                            91399490

                            Comment


                            • #29
                              Har begynt på en f20 tigershark EDF fra HET-RC, også blir det vel å fortsette på en fieseler storch som jeg har holdt på med i snart 2år

                              også dukker det muligens opp en eller annnen warbird som skal være klar til sommeren. muligens en cmp focke wulf
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #30
                                mitt store vinter prosjekt blir en SD-Model Yak54 30% Orange/White/Black Wingspan 87 in. /221cm som jeg skal ha en dl 50cc i. skal også ha en Extra 300s 60size
                                mvh stin
                                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                                På vei inn i Hangaren.
                                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                                Comment

                                Working...
                                X