Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekt i vinter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by tyor View Post
    Har begynt på en f20 tigershark EDF fra HET-RC, også blir det vel å fortsette på en fieseler storch som jeg har holdt på med i snart 2år

    også dukker det muligens opp en eller annnen warbird som skal være klar til sommeren. muligens en cmp focke wulf
    Storch?! Bilder??
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly

    Comment


    • #32
      Originally posted by Futaba4ever View Post
      Storch?! Bilder??
      Peke på søk. skrive Storch. Voila
      FI156 Fieseler Storch (svenson) - (MFN) ModellflyNytt.no
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #33
        Esmel
        Det er litt her på videoen fra Arvika 404 Not Found
        Last edited by KRE; 13-11-07, 21:47.
        Knut

        Comment


        • #34
          Originally posted by piper View Post
          Dynaflite hadde en giantscale-serie gående for noen år tilbake, var heldig å komme over et urørt sett som bare hadde blitt liggende. Gir et godt grunnlag for nogenlunde skalaresultat.
          Har også bygget og flyr PT-19 i samme serie, stor og velflygende!

          mvh Terje

          Takker og bukker!
          Nærmeste jeg kommer nå er Airsail's Dhc-1 som er i 1/8 skala...Hvis jeg da ikke hopper
          på Kitcutters sett i 1/5 etter Jim Pepino tegning...

          Mvh Einar - norske flygere trente på Chipmunken i femtitallet dengang LF's utdannelse
          gikk i Canada...

          Comment


          • #35
            Dh88 Comet

            Fikk inn en DH88 Comet fra Adv.Scale Modells (VSP.223)på hobbyrommet i går.
            Noen som kjenner til denne?
            Attached Files
            Knut

            Comment


            • #36
              Fikk litt panikk da jeg leste denne tråden og innså at jeg er i ferd med å ferdigstille smtlige prosjekter i stallen min!!! Tre fly som bare mangler litt decals, en servo her og der, småpuss og slikt. Ikke noe som liknet på et vinterprosjekt. Så jeg kjøpte denne: alansmodels.com
              Har en sc 61 motor liggende som jeg aldri får brukt, da 60 motorer stort sett alltid havner nederst på skalaen av anbefalt motor, (type 60-90 size) og jeg hater å ligge nederst på skalaen. Her er den nesten i overkant! Kostet meg den store sum av 890 kr+ porto.
              Tenker å lage den i fint 70 tallsdesign med blomster og det hele.
              Last edited by bad scientist; 15-11-07, 00:21. Reason: typo
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #37
                Mye små og store prosjekter på gang!
                - Ny Laser B 2 meter F3A med OS 200 FS
                - Reparere Canopy på Laser A
                - Supra Star 25 (EZ) er flyklar og skal trimmes inn på isen, neste års Vingtreff-modell
                - Sette istand den store Saphiren, motoren må gå ordentlig, bellypan skal på igjen og betrekning på den ene vingen repareres
                - Calypso skal bli i flybar stand -lagerbytte og div. vedlikehold
                - MK SkyStar 90 skal settes i stand med ny motor, sannsynligvis O.S 1.20 Surpass III
                - Webra .80 lagerbytte

                Når man slutter å krasje, ender man opp med enormt mye vedlikehold. Før i tida holdt verken motor eller flymaskin så lenge at lagerbytte var noe tema...
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #38
                  Våger sjelden sette på trykk hva som er planene. Da skjønner jeg at man er overoptimistisk...

                  Men;
                  Noen av vinterens prosjekter er faktisk ferdige Tok til fornuften og smekka sammen noen av de enkle sakene først for å unngå å gruble over ett av de store prosjektene og oppdage at jeg ikke fikk ferdig noe til våren.

                  De nye:

                  MiniMag på flottører. Fløy flott på stripa med hjul, men da RS og jeg fikk på flottørene og dro på Mørkvann var der noe feil med vannet... Steike speilblankt tross vind... et fenomen som kalles is. Jaja, får henge på veggen til våren. Skal bli kos med flottører på stille kvelder.

                  Acromaster. Lukka øya for alle modellene som truet med å rase ned og begrave meg på hobbyrommet, åpna eska for noen dager siden og ble ferdig i kveld. Mangler motorbatteriene, men de er på veg. Ellers er alt testa og funker.

                  Sebart Angel50. Eska ble åpnet i kveld og sakene beundret. Knallfin. Skal få en Actro-motor i nesa... Truer med å rykke fram til plass #1 i byggekøen, som alltid er random og ikke til å stole på. Knallpris hos Griffin også, tror jeg ga bare 1770.- for denne fuglen. Hadde bestemt meg for den for lenge siden, og bare selvdisiplin har gjort at den ikke er påbegynt ennå. Lurer på å pakke den ned å ta et par av overhalingsprosjektene først Selvdisiplin!

                  Ny Shooting Star og Ocelot. Begge er i 6-servo-versjon To lekre små kompositt hangracere i 60-tommers klassen. Har alt av radioutstyr. Må bare fram med fres og epoxy... Digitale små MPX og Graupner-saker skal gi ytelse.

                  Gullfuglen. Eller, en MosweyIII fra Schmierer. Uhyggelig vakker seiler fra 40-tallet. Knall kvalitet, men dessverre for "pen" finish på den. Skal gjøre den flyklar, så kanskje det blir skikkelig cockpit-innredning neste vinter, og kanskje ny betrekning av rett type med tiden også. Liten nok til at den skal ut på hanga i Hanstholm, bare 4 meter mellom tippene, og vakre måkevinger.

                  Og et par seilere til som er kit eller shortkit. Håper at SG38 skal bli ferdig, men vinteren er kort. (Mye jobb...) Og en ASW27B, og noen til...

                  En gammel Combat-wing ble ferdig elektrifisert i kveld. Kan bli grei å ha på foppallbanen i vinter.

                  Skal gjenoppbygge/reparere:

                  En 1/4-skala Bellanca fra Pilot, som ser sørgelig ut men skal forhåpentligvis bli pen til våren. Skal bli TUG, og får sannsynligvis en Moki45 i nesa.

                  Badekaret... (Blade XL) En diger EPP-doning for 3D. Stygg som et helsike, men nå prøver jeg å få til nytt understell så den skal få fly mer.

                  Hyperion Yak 54-.40. Ei hard landing i sommer dro av litt servofester etc så den blir langsomt reparert.

                  1/4-skala Ka3. Kjøpt brukt, og overhales en del. Skikkelige vingestål skal på plass, og nye servoer i vinge og stab. Ny betrekning og finish på det hele, unntatt kroppen.

                  C-ARF Extra må omarrangeres en del på.

                  De 15-20 andre nye og overhalingstrengende sakene har jeg fortrengt for denne gangen. Det kommer sikkert flere vintre.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #39
                    Tiger Moth

                    Stor modell av klassiske DeHavilland DH82A Tiger Moth,
                    i skala 1:3,3. Vingespenn 270 cm, vekt 12-15 kilo,
                    og konstruert for å fly med Zenoah ZG38 med gir. Da flyr
                    den med en 32x18 propell.
                    Attached Files
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • #40
                      Vingle-Petter har kommet frem til at vinterens prosjekter blir
                      en Sebart Sukhoi 29S 140 (2-metring). Venter bare på at den skal bli sluppet på markedet, noe som foreløpig sies å være i februar. Den skal i første omgang drives med bensin og jeg tipper det havner en mvvs 26 m/pipe i snuta på den. Mye mulig det blir elektro etter hvert som vi blar fremover i 2008-kalenderen
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by esmel View Post
                        Vingle-Petter har kommet frem til at vinterens prosjekter blir
                        en Sebart Sukhoi 29S 140 (2-metring). Venter bare på at den skal bli sluppet på markedet, noe som foreløpig sies å være i februar. Den skal i første omgang drives med bensin og jeg tipper det havner en mvvs 26 m/pipe i snuta på den. Mye mulig det blir elektro etter hvert som vi blar fremover i 2008-kalenderen
                        Er spent på Sukhoien selv! Men har ikke du en Ultimate som burde gjøres ferdig Espen?
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by william123 View Post
                          Er spent på Sukhoien selv! Men har ikke du en Ultimate som burde gjøres ferdig Espen?
                          Jo det stemmer. Driver å pussler litt med den innimellom alt det andre jeg driver med for tiden. Den skal gjøres helt treferdig og kanskje til og med trekkes i vinter Tror til og med at jeg har bestemt meg for fargeskjema Grunnfargen blir enten gul eller helt svart...mer sier jeg ikke hehe

                          Ang. Sukhoien så har jeg allerede vært i kontakt med Technoflight og registrert min interesse. Skal prøve så godt jeg kan å få karret til meg en av de første som kommer Byggetråd, bilder og video kommer selvfølgelig
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment

                          Working...
                          X