Unconfigured Ad

Collapse

Dogfightere

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Dogfightere

Kunne godt tenkt meg å bygd noen dogfightere utstyrt med noe sinna børsteløst noe.
    Er det noen i forumet som veit hvor på nettet en kan finne tegninger som kan brukes til å lage seg en fighter ?
    Spiller ingen rolle om modellen i utgangspkt er beregnet på glow da jeg bare bygger tilsvarende lettere og beregner den for elektro.
    mvh are
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Hvis du vil ha en flyvende vinge, foreslår jeg at du tar en titt på www.flyvendevinge.net/ .
    Bestill en ferdigtrekt vinge til 400 kr. sett fast motoren med strips, og ut å fly. Tåler en del også

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Heisann, flygende vinge har jeg - tenkte mer i retning WWII modeller.

Comment

• klausre
        • Oct 2025

Originally posted by astro
        Heisann, flygende vinge har jeg - tenkte mer i retning WWII modeller.
        Hvis du ønsker veldig pene Dogfightere (de er for pene til å fighte med mener jeg), så skal du se på Marutakas 1/2-seie. Det er rett og slett strøkne, og flyr utrolig pent. Spesielt Spitt'n. Har til nå kjøpt to spitt's (ikke bygd den siste ennå). Har hatt en Zero også, men spitten er nok bedre. Dette er solide balsafly som tåler enorm masse, og flyr nyyyydelig. Spitt'n har jeg faktisk aldri klart å ståle ut, den synker bare forsiktig i gjennom.

Norwegian modellers hadde mange av disse modellene for noen mnd. siden, og solgt de på salg til 600,- for å bli kvitt dem. Er det flere igjen....løp og kjøp!!

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Sjekka ut om Norwegian hadde flere igjen av settene til Marutaka, men typisk nok så er en for seint ute
          Men ingen vits i å gråte over spilt melk, har fått tak i en tegning av spitfire Mk 16 samt en Gus Morfis tegning av en P47 D
          Så nå bør det ligge godt tilrette for mulige krumspring i luften
          Hmmm..... - kanskje jeg burde få tak i noen tegninger av Me 109 ol - er det noen der ute som sitter med slike tegninger ??

Apropos tegninger Klaus - hadde det vært en ide med en "tegningsbank" på forumet hvor en kan få utvekslet/bytte/kopiere tegninger av hverandre ? Kan kanskje gjøres så enkelt som at de som har tegninger skriver hva slags tegninger de har og et tlf nr eller e-post adr slik at folk kan kontakte de aktuelle personer ???
          Ha en riktig god helg alle sammen
          mvh are

Comment

• klausre
            • Oct 2025

Apropos tegninger Klaus - hadde det vært en ide med en "tegningsbank" på forumet hvor en kan få utvekslet/bytte/kopiere tegninger av hverandre?
            Det er kanskje en god ide om jeg opprettet et nytt foratema: "Byggetegninger og beskrivelser" eller noe i den duren, så kan vi alle laste opp tegninger der, som Zip-filer.

Fordelen med dette er jo at MFN forumet også fylles med gode tegninger

Hva mener du/dere?

Comment

• Vingemutteren
              • Jul 2002
              • 2421

Det var dette med copyright da folkens. Kansje den ikke gjelder når en gir bort tegningene og ikke selger det?
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Guest

#8 Unapproved
                Zip-filer ? Selv om jeg er på riktig (?) side av 40 tallet så er jeg usikker på hvordan en skal få lagt inn tegningene. Må en ta å scanne dem ? (sikkert dumt spurt, men det får våge seg). Blir det ikke et problem å scanne en tegning som er ca 1 meter lang ?
                Det er sikkert smart å legge ut tegningene slik at de som kunne tenke seg tegningene selv lastet dem ned (kan jo risikere mye kopieringsvirksomhet rundt om på forskjellige arbeidsplasser)
                Men Vingemuttern har kanskje et godt poeng med copyrighten ??? Det bør i alle fall sjekkes ut.
                Men dersom copyright blir et problem - vil det da være interesse/mulighet for å lage et "register" over hvem som sitter med hva slags flytegninger og hvor det er muligheter til å ta kontakt med vedkommende direkte ?
                are

Comment

• myhreoe
                  • Feb 2003
                  • 29

1/2 A & 1/8 A MODELLER

Hei
                  Jeg brukte en tegning jeg fant på internett,sendte den til ultramicro som lagde vinge spanter og kroppsspanter til meg. Det var en billig og rask løsning. Hvis jeg ikke husker helt feil så kom den på på 3-400 kroner. Må jo selvsagt legge til noen kroner for div, til vingene, stabilisator og ror flater.Men sånt har man liggende å slenge
                  Flyet var en spitfire i skala 1/2A beregnet for combat.
                  Skal sende ett bilde når den er ferdig.
                  Alt som går opp, kommer ned igjen.

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Du kan gå på http://www.foamyfactory.com/ og laste ned tegninger. Blir profilfly og depron i så fall. Om du lager f.eks Yak54 men lager kroppsprofilet som en Zero eller Mustang og gir litt kamufarge har du nesten en WW2-sak.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• klausre
                      • Oct 2025

Zip-filer? Selv om jeg er på riktig (?) side av 40 tallet så er jeg usikker på hvordan en skal få lagt inn tegningene. Må en ta å scanne dem?
                      Det er sikkert smart å legge ut tegningene slik at de som kunne tenke seg tegningene selv lastet dem ned
                      Med Zip-filer mente jeg at man kanksje skulle at hatt ett forum man kunne lastet opp tegninger man har elektronisk til, som en tegningsdatabse ect.
                      Når man gjør dette preier man å kompromere dem med et program som heter WinZip, der av navnet zip-filer.

Oppdatert, nytt fora opprettet: Scratch Bygging, Fly Design, 3D/CAD under fly.

Comment

• Linz
                        • Feb 2004
                        • 73

Originally posted by Vingemutteren
                        Det var dette med copyright da folkens. Kansje den ikke gjelder når en gir bort tegningene og ikke selger det?
                        På likt nivå som copyright på film/musikk ikke gjelder når den legges ut på nett for nedlasting?
                        Mvh
                        Geir-Tore Lindsve

Comment

• klausre
                          • Oct 2025

Originally posted by Linz
                          Originally posted by Vingemutteren
                          På likt nivå som copyright på film/musikk ikke gjelder når den legges ut på nett for nedlasting?
                          Det er en forutsettning, og hver enkelt opplaster er selv ansvarlig for dette.

Comment

• pleym
                            • Dec 2001
                            • 909

Se denne siden:

Her ligger det noen tegninger for gratis nedlasting. Dette er dogfightere som er ment for konkurranse, og er derfor ikke så pene, men robuste.

Har forresten en 1/12 tempest selv som begynner å bli klar nå. Med Axi børsteløs og LiPo. Tut og kjør!
                            Dogfightere anbefales for alle som digger adrenalin, både med glow og elektro!

Comment

Working...