Announcement

Collapse
No announcement yet.

CG på Black Horse Piper Cub J3 ARF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CG på Black Horse Piper Cub J3 ARF

    Noen som har erfaringer med CG på Black Horse Piper Cub J3 ARTF 1840 mm.
    Kan vel si at flyet ikke oppførte seg som forventet, Jomfruturen varte ca 30-40 s.
    I manualen er CG 100 mm fra le. 1/3 av vingen skulle bli ca. 80-85 mm

  • #2
    Originally posted by mah View Post
    Noen som har erfaringer med CG på Black Horse Piper Cub J3 ARTF 1840 mm.
    Kan vel si at flyet ikke oppførte seg som forventet, Jomfruturen varte ca 30-40 s.
    I manualen er CG 100 mm fra le. 1/3 av vingen skulle bli ca. 80-85 mm

    Du kan jo se hva ekspertisen sier og kalkulere litt selv på denne linken;
    Just a moment...

    Mhh Einar - lykke til...

    Comment


    • #3
      På cub har jeg som regel lagt CG der vingen er tykkest, hvordan stemmer det med tallene dine.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Stemmer det. Men hvorfor insisterer manualen på 100mm når det ikke er mulig å fly med det. Er det feil i manualen, kan jeg da kreve nytt fly? Kjedelig å ende opp med knust fly første turen.

        Comment


        • #5
          Prøv å klag der du har kjøpt det.

          her er en av flere negative kommentarer om dette flyet på rcuniverse

          Cute, Cheap but Crap!!.
          One of the worse planes I have owned!! the wood compares favourably with firewood and weighs just about the same while the flying characteristics is not dis-similar to a brick. about the only thing going for this plane is that it looks "cute" and cost little.

          Høres ikke ut som det beste kjøpet desverre
          Last edited by tyor; 18-12-07, 11:11.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Originally posted by tyor View Post
            Prøv å klag der du har kjøpt det.

            her er en av flere negative kommentarer om dette flyet på rcuniverse

            Cute, Cheap but Crap!!.
            One of the worse planes I have owned!! the wood compares favourably with firewood and weighs just about the same while the flying characteristics is not dis-similar to a brick. about the only thing going for this plane is that it looks "cute" and cost little.

            Høres ikke ut som det beste kjøpet desverre

            Mange år siden jeg slaktet Goldbergcuben som uskikket...Godt og se at dere store også
            har kommet frem til samme konklusjon. Ellers tier man jo stille om slike ting for ikke å
            gjøre seg selv til for mye latter...

            Mvh Einar - ikke alle modeller er like godt utprøvd før dem havner i eska...

            Comment


            • #7
              Da er flyet sendt i retur til butikken, da de ville prøvefly det. Lykke til sier jeg.

              Comment


              • #8
                Kan jeg bare få spørre om hvilken produsent dette settet kommer fra?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mk.V View Post
                  Mange år siden jeg slaktet Goldbergcuben som uskikket...Godt og se at dere store også
                  har kommet frem til samme konklusjon. Ellers tier man jo stille om slike ting for ikke å
                  gjøre seg selv til for mye latter...

                  Mvh Einar - ikke alle modeller er like godt utprøvd før dem havner i eska...
                  Goldberg Cuben (kitet) har jeg hørt veldig mye positivt om. Så får håpe du snakker om ARF utgaven, for den skal visst nok ikke være så veldig bra... 1 dag til jeg skal åpne esken med kitet i
                  Last edited by Futaba4ever; 19-12-07, 21:35.
                  Øyvind Kveen Fagervold

                  -Graupner Club Star

                  For tiden få fly

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Futaba4ever View Post
                    Goldberg Cuben (kitet) har jeg hørt veldig mye positivt om. Så får håpe du snakker om ARF utgaven, for den skal visst nok ikke være så veldig bra... 1 dag til jeg skal åpne esken med kitet i

                    Hallo Øyvind...
                    Faktisk er det settet det dreier seg om. Innfalsvinkel på vingen er ikke helt god og i
                    tillegg kom flikketendenser pluss at landingsfarten måtte være høy for at rorene skulle
                    "ta". Det med flikketendensen ble rettet ved og lage mere washout på vingene, og så
                    vidt jeg husker ble selve høyderoret justert i forhold til innfallsvinkel på vinge. Flyet ser
                    greit ut, men det er desverre langt fra skala. Kanskje hadde Goldberg stått seg på og
                    være mere skalatro. Min favoritt i denne kategorien er settet fra Sig som - etter min
                    mening - er langt lettere og handtere. Dette uten kjennskap til alle mulige andre varianter
                    som har kommet til etterhvert...

                    Mvh Einar - som sier lykke til uansett

                    Comment


                    • #11
                      Må bare skyte inn og si at jeg og flere i min daverende klubb hadde goldberg cub (byggesettet) og jeg kan ikke annet enn fullrose det. Det fløy sakte og majestetisk og hadde ingen dårlige tendenser. Vi lagde maler av delene slik at vi bygde fler når vi hadde "sliti" ut ett. Fantastisk godt fly. Det var med en cub vi fløy limbo og hadde landingskonkuranser med. Lykke til Futaba

                      Comment


                      • #12
                        Nå er det vel Black Horse sin cub, og ikke Carl Goldberg sin cub som trådstarter faktisk henviser til?
                        Overskriften sier "Center of gravity på Black Horse Piper Cub"
                        Frank Thingelstad
                        2050 Jessheim

                        Comment


                        • #13
                          Jada. Var usikker,på grunn av innlegg nr 7 og 10.

                          Comment


                          • #14
                            Liten oppdatering

                            Sendte altså flyet til elefun den 20.12.07 det viste seg at posten har hatt pakken stående på postkontoret i Grimstad, den ble ikke sendt til 4886 som er post i butikk. Henteseddel ble sendt til elefun to ganger men pakken ble ikke hentet. En kjøretur på ca 4 min. kunne altså ikke elefun godta. Har snakket med posten i dag og de skal prøve å stoppe pakken som nå er sendt i retur til meg. Utrolig liten smidighet av elefun.

                            Jan Maraas

                            Comment

                            Working...
                            X