Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ha med seg elektro fly/helikopter på reise.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ha med seg elektro fly/helikopter på reise.

    Hei.

    Skal snart til Grand Canaria på ferietur.

    Der er det jo ganske bra vær, så man får kanskje flydd litt mere enn her i Norge.

    Hva skjer hvis jeg pakker ned mini titan + controll og batteri i bagen å reiser med fly.

    Jeg har det jo ikke i handbagasjen, men det er sikkert ikke ufarlig alikevell.

    Blir dette stoppet ? Noen av dere som VET hva svaret er?

    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

  • #2
    Hei.
    Jeg vet ingenting om hvordan det er å ta med radioutstyr til Gran Canaria. Jeg har vært der to år på rad, og det som er sikkert er at det blåser ganske frisk så og si hele tiden. Ville i så fall gått for seilfly. Mange fine steder å fly, men du vil nok trenge en bil for å ta deg litt opp i høyden. Langs kystlinjen er det mye folk, og de fleste strendene har forbud mot "lek" til kl. 1900. Var i San Agustin i jula, og der er det faktisk et fint hang i gangavstand fra de fleste hoteller/leiligheter. Eneste dumme er at hvis du er uheldig og lander langt borte risikerer du å miste flyet pga mange private tomter med høye gjerder rundt.
    Jeg ville latt fly og utstyr være hjemme, bitt tennene sammen og kost meg med familien. Utrolig hvor mye goodwill det kan komme ut av sånt. Jeg fikk lov til å bestille meg en 2 motors skala modell (B 25) fordi jeg var så flink i ferien.lol

    Rein
    mine fly;
    Noen kommer
    noen går.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Rein View Post
      Jeg fikk lov til å bestille meg en 2 motors skala modell (B 25) fordi jeg var så flink i ferien.lol

      Rein
      Låner du bort kona? :P

      Joda.. sant det. vi har bil tilgjengelig.

      Kanskje jeg skal la det være igjenn hjemme da, men vi er to stk som har rc som hobby så skal ikke se bort ifra at vi handler noe der nede, alikevell om det er like så dyrt som i norge.

      Mvh Robert.
      ~Futaba 10C~


      ~T-Rex 500 v-bar~
      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

      ~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~


      ~Trondheim Modellflyklubb~

      Comment


      • #4
        Oslo lufthavn - Avinor

        "Listen blir aldri endelig", "sjekk med din lokale flyplass før avreise".

        Jeg reiste litt rundt omkring i sommer med et leketøy (Blade CX2) som håndbagasje, og det var ingen problemer. Sjekket på flyplassen i Paris for sikkerhets skyld, men de sa at det var uproblematisk. Fløy mellom Charles de Gaulle, Frankfurt og Gardemoen. Selvsagt et helt annet helikopter, men med lipo og 2.4 ghz.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Har selv reist med radioen min i ryggsekken fra Bodø til Leknes. Vekterne i sikkerhetskontrollen tok meg bak et skjermbrett og spurte noen spørsmål, men de så ikke på en radio som noen trussel. Ingen problemer med det ihvertfall
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Det er vel lipoen som er den største trusselen her da.

            Hm. er litt fristende å ta med heliet å

            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment

            Working...
            X