Unconfigured Ad

Collapse

Eksos i Extra 300s

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra 300s
    • Mar 2004
    • 274

Eksos i Extra 300s

Driver å monterer motor i Extra`n min og har sett at jeg må bygge om litt av fronten for å få plass til eksospotta. Potta skal ligge sånn som på bildet men jeg må felle den ned i flykroppen for at den skal passe.(Motoren er ikke på plass i motorbukken på bildet) Har da tenkt å skjære ut en kanal som er litt breiere enn potta og litt lengre, og lime fast noe som blir som et halvt rør med en avrunda ende. Noe jeg har prøvt å få fram på det andre bildet, tenkte å støpe noe i glassfiber. Lurer på om noen har meninger om dette, kan det påvirke stabiliteten å ha en sånn kanal under fronten på flyet, det passerer jo en del luft forbi der.
    Attached Files
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII
  • Godseieren
    • Apr 2003
    • 296

Du kan jo vri motoren slik at potta kommer midt under, men jeg tror nok det vil ha minimal effekt på stabiliteten.
    Mvh
    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Enig med Godseieren, vrir du potta blir det bare mer frontareal på drag-et.
      "Kanal" kan du lage ved å støpe et par lag epoxy og duk halvveis rundt på en passende rund gjenstand. Når det er tørt har du kanalen klar til innstøping under nesa
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Thinnthinn
        • Sep 2002
        • 1172

Hva med å montere et mellomstykke mellom motor og potte for å få potta lenger under kroppen? Dette er noe du får kjøpt ferdig til de fleste motorer. Det er uansett ingen heksekunst å lage det selv i aluminium -Bare husk at du må i butikken for å kjøpe lengre bolter....
        Jeg er enig med "Godseieren" om at du kan vri motoren litt. Men det lille extra drag'et du får ved å lage en kanal vil du ikke merke!
        Her er forresten en metode du kan bruke:

Husk å ikke avslutte en evnt. kanal med en rett vegg Fine jevne overganger må til dersom lufta skal komme lett gjennom/forbi!
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Extra 300s
          • Mar 2004
          • 274

Takker for svar, tror jeg kommer til å støpe en kanal i den posisjonen som potta ligger i på bildet.
          Align T-Rex 450
          Fizza elektrofly
          JR 9xII

Comment

• Niklas
            • Sep 2003
            • 899

Er det noe sånt du mener??

Jada, jeg vet det, fluksete fly.
            Attached Files

Comment

• Extra 300s
              • Mar 2004
              • 274

Ja, noe sånt bare litt lengre. hadde tenkt å pusse og lakke litt og jeg da
              Align T-Rex 450
              Fizza elektrofly
              JR 9xII

Comment

Working...