Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho Kelly 70.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomr
    • Jun 2005
    • 130

Kyosho Kelly 70.

Var nede på den lokale hobbysjappa vår her i bodø og fikk tatt med meg hjem en slik kyosho modell. Settet så bra ut når jeg pakket opp og startet monteringen ganske umiddelbart.. Monterte litt sterkere servoer på høyde/sideror, ellers standard servoer. Hadde motor liggende og monterte i en West 50 v1 med pipe.. Hele byggingen gikk rimelig raskt for å si det mildt. Men dagen kom sist helg for testtur, var litt bekymret for jeg hadde for liten motor ettersom jeg leste på rcuniverse om de som hadde montert både 90 og 110 motorer i denne.
    Skjønner det også i og med at jeg måtte laste no grønn jæ..... med bly i snuten for å oppnå en nogenlunde balanse i den. Uansett dro på og modellen lettet raskt, ikke ett klikk på balanserorene, men litt høyde ror måtte trimmes.Men ble paff over modellen, den gikk meget fort til å være ett slikt fly, begynte å glise mye etterhvert, dette gikk jo unna så det hylte. Syns den va veldig presis hele veien, landingen var rask, denne ville ha fart hele tiden.
    Kan anbefales.
    Attached Files
    betennelse i flynerven..
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Ja, så ut som den Kelly'en fløy bra! Hadde tilogmed fine knifeedge egenskaper. Fort gikk den også
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tomr
      • Jun 2005
      • 130

Ja, overraskende rask va den.. Er dem på rcuniverse som påstår de har hatt 160 mph på den, noe jeg ikke trudde først, men ser jo nå at den har fartspotensiale.. hadde nok bra fart på den jeg også.. så videoen din William, va knallbra.. snø er godt av og til..
      betennelse i flynerven..

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Hehe..joda, snø kan være kjekt Men du kunne jo ha kjøpt samme motor som Ronny kjøpte til Bobcat'en hans? burde jo sparke enda bedre ifra da!
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• panzerulven
          • Nov 2004
          • 118

Blir spennende å se effekten av west 75en, men Kellyen sparket bra unna den og selv
          med en west 50 så jeg ja.
          Pen modell med pattern egenskaper og bra fart.

Håper jeg klarer å dra fra den med bobcaten min når den blir ferdig.

Comment

• jab
            • May 2007
            • 407

Har en EP versjon av den Kelly'en liggende her som jeg har satt i en Turnigy 50-55A 600kv (~AXI 4120/14) og 6S Lipo. Venter på flyvær så skal den testes.

Comment

• havard.j
              • Jan 2007
              • 974

Jeg har også bygd en Kelly. Satte inn en OS91FX. Har ikke fått testet den enda.
              Brukte du anbefalt balansepunkt? Har ikke lyst til å legge inn bly, men da kommer balansepunktet 1cm lenger bak enn annbefalt.
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

Comment

Working...