Unconfigured Ad

Collapse

cessna 177 cardinal fra ARC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivern
    • Nov 2007
    • 19

cessna 177 cardinal fra ARC

Nybegynner med rc trenger råd.
    Setter sammen en cessna 177 og har fått et lite problem. Det sitter et vinkelfeste øverst på nesehjulgaffelen hvor en skal feste staget fra servoen. Nesehjulgaffelen tres innpå en metallfjær som er festet i en plate i torpedoveggen. Denne fjæren er så stor at jeg får ikke vinkelfestet høyt nok opp i hjulbrønnen, med et resultat at festet gnisser mot skroget. Er sikkert noe jeg i min grenseløse uvitenhet har oversett.
    Er det noen som har montert en tilsvarende, vær så snill og send meg et bilde av monteringen, da dette dessverre er veldig dårlig dokumentert i bruksanvisningen.
    På forhånd takk.
    Ivern
    Skal søke om uføretrygd...limt sammen alle fingertuppa...
  • larscato
    • Feb 2004
    • 291

Kan ikke huske at det var noe krasj dær når jeg bygde min.Har du et bilde av problemet?
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• nettulven
      • Feb 2007
      • 495

Jeg har flere slike cessnaer stående i kjelleren, så jeg skal ta et bilde til deg i morgen..
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• ivern
        • Nov 2007
        • 19

heisan...

og takk for svar.
        Legger inn et par-tre bilder av nesehjulsgaffelen inne i hjulbrønnen.
        Er en flens øvrst på gaffelen som hviler på selve fjæra.
        Virker nesten som om det er feil vinkel på vinkelfestet eller at fjæra er for sor.
        Vet at dette er helt usannsynlig, da jeg har sammenlignet delene med bilder fra delekatalogen. Problemet er at det bare passer ikke inn!
        Ellers er flyet ferdig, skal bare montere inn servoer og motor.
        Helt ærlig, har ikke kjøpt motor enda, vet ikke om jeg skal gå for en 2 eller 4-takter.
        Mulig jeg safer og putter inn en OS .61.
        Tar imot råd for motor også...hehe
        Mvh
        Ivern

Comment

• ivern
          • Nov 2007
          • 19

Jøss...

greier ikke få inn bilder.
          Er det greit at jeg sender bilder på e-mail?
          Ivern

Comment

• larscato
            • Feb 2004
            • 291

du må gjerne sende en mail til meg på: lars.cato.arntsen@sortland.toyota.no
            Align T-Rex 700
            Align T-Rex 250
            Hangar 9 Sundowner
            Dynam Extra 330
            Vmar Easy 3d,TT pro 46
            ARC Cessna Cardinal

Comment

• ivern
              • Nov 2007
              • 19

Nesehjulstrøbbelet på Cessna'n

er løst. Tok rett og slett en av "armene" fra en av servoene og forlenget styrearmen på stagfestet. Så klippet jeg av det lille øret på stagfestet som gnissa mot hjulbrønnen. Nå fikk jeg plutselig en justerbar sak, og alt funker perfekt.
              Nå er servoene på plass også. Bare å montere inn motor nå...har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg putter inn en 2- eller 4-takt. Så blir det noen laaaaange uker å vente på at flystripa åpner.
              Synes forøvrig det er kjipt av importøren at de ikke har giddet å svare på mailer vedr. mitt lille problem. Menmen...når enden er god...

Comment

• nettulven
                • Feb 2007
                • 495

Originally posted by ivern
                er løst. Tok rett og slett en av "armene" fra en av servoene og forlenget styrearmen på stagfestet. Så klippet jeg av det lille øret på stagfestet som gnissa mot hjulbrønnen. Nå fikk jeg plutselig en justerbar sak, og alt funker perfekt.
                Nå er servoene på plass også. Bare å montere inn motor nå...har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg putter inn en 2- eller 4-takt. Så blir det noen laaaaange uker å vente på at flystripa åpner.
                Synes forøvrig det er kjipt av importøren at de ikke har giddet å svare på mailer vedr. mitt lille problem. Menmen...når enden er god...

Flott at du fikk fikset problemet Jeg skulle ta bilder til deg, men helsa har sviktet de siste dagene.
                Det er nok lettere å få gode svar her på forumet

Men ang problemet ditt, så har jeg aldri vært borte i deg.. Jeg har bygget mange Cessna. Jeg har en mistanke om at du har gjor en feil et sted..

JEg skal ta meg en tur i kjelleren i skrivende øyebikk å ta noe bilder, så får du se hvordan det ser ut på mine Cessnaer
                Thomas Molnes

Comment

• nettulven
                  • Feb 2007
                  • 495

Bilder av "hjulbrønn" på Cessna 177

Her er bildene fra en an mine Cessna. Her var det ingen modifiseringer som skulle til.. Og hvis du ser på tegningene som følger med ARF settet, så skal dette være greit forklart.

Hvis du fremdeles har problemer fremdeles, så kan jeg ta bilder av delene, og hvordan de settes sammen.. Jeg har et par Cessna´er liggende i eska enda, som jeg kan sette sammen
                  Attached Files
                  Thomas Molnes

Comment

• larscato
                    • Feb 2004
                    • 291

Mener den delen som ligger an mot firewallen (i plast) er i to deler.Glemmer du å sette på den bakre delen vil jeg tro fjæra kommer for nært ja.
                    Align T-Rex 700
                    Align T-Rex 250
                    Hangar 9 Sundowner
                    Dynam Extra 330
                    Vmar Easy 3d,TT pro 46
                    ARC Cessna Cardinal

Comment

• nettulven
                      • Feb 2007
                      • 495

Originally posted by larscato
                      Mener den delen som ligger an mot firewallen (i plast) er i to deler.Glemmer du å sette på den bakre delen vil jeg tro fjæra kommer for nært ja.
                      Ja, det er det jeg er redd for at han har glemt ja.. Det var det første som slo meg.
                      Thomas Molnes

Comment

• ivern
                        • Nov 2007
                        • 19

Har faktisk ikke montert feil...har festet gaffelen på samme måte som på bildene dine, Thomas. Ser forøvrig at du har karvet ut ganske mye plastikk for at støtstaget til hjulet skal løpe fritt.
                        Synd at jeg ikke så bildene dine før...kunne faktisk tenkt meg samme løsningen...putte inn en elektromotor. Ser ålreit ut.
                        Hvor stor motor og lipo-pakke bruker du?

Comment

• nettulven
                          • Feb 2007
                          • 495

Originally posted by ivern
                          Har faktisk ikke montert feil...har festet gaffelen på samme måte som på bildene dine, Thomas. Ser forøvrig at du har karvet ut ganske mye plastikk for at støtstaget til hjulet skal løpe fritt.
                          Synd at jeg ikke så bildene dine før...kunne faktisk tenkt meg samme løsningen...putte inn en elektromotor. Ser ålreit ut.
                          Hvor stor motor og lipo-pakke bruker du?
                          Her er byggetråden til den elektro Cessnaen min. den gikk dessverre i bakken, men det var min feil, ikke elektro´n.
                          Jeg har ett par Cessnaer til stående, som ikek jeg har begynt på, så det blir nok en elektro-modell til av denne modellen
                          Thomas Molnes

Comment

• nybegunda
                            • Jun 2003
                            • 729

Originally posted by nettulven
                            Flott at du fikk fikset problemet Jeg skulle ta bilder til deg, men helsa har sviktet de siste dagene.
                            Det er nok lettere å få gode svar her på forumet

Men ang problemet ditt, så har jeg aldri vært borte i deg.. Jeg har bygget mange Cessna. Jeg har en mistanke om at du har gjor en feil et sted..

JEg skal ta meg en tur i kjelleren i skrivende øyebikk å ta noe bilder, så får du se hvordan det ser ut på mine Cessnaer
                            Steike bra Storeulv!
                            "Men ang problemet ditt, så har jeg aldri vært borte i deg.."
                            Jeg håper inderlig at han ikke sliter med noe som klør...
                            heheh!
                            Tor Helseth

Comment

• nettulven
                              • Feb 2007
                              • 495

Originally posted by nybegunda
                              Steike bra Storeulv!
                              "Men ang problemet ditt, så har jeg aldri vært borte i deg.."
                              Jeg håper inderlig at han ikke sliter med noe som klør...
                              heheh!
                              POKKER... En liten skrivefeil kan fort få ei anna betydning... Nybegynda?? Få deg en jobb, du kan du ikke sitte der å finlese sånn!! hi hi hi
                              Thomas Molnes

Comment

Working...