Unconfigured Ad

Collapse

Flyskrekk?!?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Azkiboy
    • Oct 2007
    • 38

Flyskrekk?!?!

Hei,Hei

Hvor mange av dere har flyskrekk,da tenker jeg på å fly ordentlige fly,som 737 og sånt.....IKKE modellfly
    69
    Ja!
    10.14%
    7
    Nei!
    89.86%
    62
    Azkiboy

"Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"
  • Søndagsflyger
    • Jun 2007
    • 12

Originally posted by Azkiboy
    Hei,Hei

Hvor mange av dere har flyskrekk,da tenker jeg på å fly ordentlige fly,som 737 og sånt.....IKKE modellfly
    Vi vet jo hvordan et krasha modellfly ser ut så... Er skeptisk til å fly på ekte.
    Neida. Statestikken sier det er tryggere en bil pr km reise.

Comment

• ERJ
      • Aug 2007
      • 935

Originally posted by Azkiboy
      Hei,Hei

RC-Basillen...Er vel en av de mere sunne..?

Mvh Einar - full av flybasiller og uten flyskrekk!

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Jeg har ikke flyskrekk, men jeg har en slags reiseskrekk! Jeg kan ikke fordra å reise med fly på grunn av alt tullet man må gjennom, og fordi det så ofte er problemer på Gardermoen.

Comment

• walker76
          • Nov 2005
          • 472

Originally posted by tahustvedt
          Jeg har ikke flyskrekk, men jeg har en slags reiseskrekk! Jeg kan ikke fordra å reise med fly på grunn av alt tullet man må gjennom, og fordi det så ofte er problemer på Gardermoen.
          Heilt enig med deg tahustvedt. Heilt greitt å fly, men allt tullet rundt passer meg ikkje..
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• MicroMac
            • Jan 2003
            • 632

Ikke artig når oksygenmaskene detter ned som konfetti, kondensen stri renner innvendig i kabinen, flyvertinnene tjorer seg fast i nærmeste sete og er farlig nære å grine, og flyet stuper så raskt det er forsvarlig. Skjedde på tur tilbake fra London en gang på 80 tallet. Sto en drøss med tollere og ventet på oss klar for storkontroll, men vi ble vinket rett gjennom. Hadde tapper i øra i to uker etter den hendelsen.

Hvis noen her inne har noen teorier om hva som hendte så kunne det vært artig å høre

Neste tur opp i ei slik sigar kasse var det mobliseringsøvelse, fra Gardemoen og opp i "gokk" Forsvaret rekvirerte alle ledige seter på sivile fly. Jeg hadde bihuleproblemer uten og være klar over det, og kollapset totalt....full panikk ombord....når jeg kom til meg selv var flyet iferd med å omdirigeres til Bodø. Jeg fikk satt en stopper for det. Når vi landet var det full bæbu. Alle måtte vente mens jeg ble båret ut i båre og følte meg rimlig dum. Tre fire dager på sykestua...så var det nedover igjen denne gangen med buss og tog kun iført feltuniform. I Drammen var det Iron Maiden konsert...og hele toget var en enste stor fest med alt tilhørende

Men flyskrekk....nei
            Det at jeg kastet meg med en kamerats første flight etter at han fikk lappen...noe som ble en "bumpy ride" tyder ikke akkurat på det, mangler antagelig fantasi.
            mvh MM

Comment

• Jan_Petter
              • Jan 2006
              • 900

Jeg lider av flyplasskrekk! (Som Tor Arne er inne på)

Før var det den trange kabinen som var problemet, nå er det hinderløypa før og etter flyvningen som er utfordringen. Kabinen er fortsatt like trang, men oppleves nå som behagelig sammenlignet med ubehaget før og etter selve flyturen.

Kraftig turbulens, plutselig trykkfall i kabinen, folk som besvimer pga innbilt oxygenmangel, nødutganger festet med duc-tape, vingeklaffer som kun virker på en side, kraftig røykutvikling eller stikkflammer fra jetmotorer er jo bare ekstra underholdning, og får tiden til å gå fort.
              Last edited by Jan_Petter; 19-02-08, 21:44.
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

Comment

• arntum
                • Sep 2002
                • 252

Heisan.

Komplett flyskrekk - vil før bli skutt enn å gå ombord i et fly- slik er det med den saken!!!!!

Arnfin
                ........................................
                Fly:
                Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
                Seamaster (Irvine 53 2-takt)
                Wingo (Phasor 15-3)
                Soarus Sports El.glider (600 børste)
                E-Starter (Axi 2212-24)
                ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
                C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
                Formosa (Himax C2812-1200)
                Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
                Cessna Skywagon 185 elektromodell
                Heli:
                Twister Bell 47
                Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
                Radio:
                Graupner/Jr MX-12
                Spektrum DX7

mail: arntum@broadpark.no

Comment

• Lazy Bee
                  • Mar 2003
                  • 212

Originally posted by MicroMac
                  Hvis noen her inne har noen teorier om hva som hendte så kunne det vært artig å høre
                  Det der var nok trykkfall.
                  Rolf Bakke
                  Mine RC filmer på YouTube:
                  http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

Comment

• skjefen
                    • Mar 2006
                    • 93

Jeg synes det er drit gøy å fly, men skal sannsynelig hvis aldri fly mere ????

Liker ikke å sitte i ting som jeg ikke kan være med å påvirke utfallet av selv.
                    Kan vel ha noe med at dem eneste flyene jeg har vært med ikke er no større en noen modellfly Første flytur var en måned etter 9.11 jeg satt på gardermoen og ventet på at flyet til manchester skulle gå. Mens jeg sitter der så går jo selvfølgelig alt med terorister og bomber og slik gjennom hodet....Blir jo ikke noe bedre av en meget livlig fantasi, kombinert med en enorm pessimisme. Etter noen øl så ble det litt bedre. Så var tiden inne for at jeg skulle klatre om bord i flyet.....fy fa... det var jo lite jo, kunne ikke stå oppreist inni i det engang måtte bøye hodet for i det hele tatt kunne stå. Etter en time og 30 min med humping og risting så var det jopå tide å nærme seg bakken. Satt jo spent som en fiolin streng i det bakken nermet seg. Da jeg syntes at jeg kunne se hva dem hadde på middagsborde i husene under meg, så fant piloten ut at nå skal vi 90 grader mot venstre og dermed så la han flyet så mye over på siden at jeg trodde "dette er slutten". så dro han nokk på rimelig med høyderor, for magen lå som et lokk over "utstyret" mitt der nede mellom beina. Vi kom jo helskinnet ned, men etter det så er lysten min til å fly svekket.
                    Roy Harald Amundsen
                    Alias skjefen

u-can-do 3d Giant med FTL45
                    Reactor 3d med 55AX
                    hobbico twin star med 2X GMS40
                    Extra funtiger med 46 AX
                    Flip 25 med 25 FX
                    katana v2 70 med 70T
                    telemaster med 61.

edge 540 depron
                    no liemit depron

Esky lama v4
                    Kyosho consept 30

flere crawlere og masse 1:18 biler.

Comment

• ERJ
                      • Aug 2007
                      • 935

Originally posted by arntum
                      Heisan.

Komplett flyskrekk - vil før bli skutt enn å gå ombord i et fly- slik er det med den saken!!!!!

Arnfin

Mye kan IKKE kurreres...Men, flyskrekk KAN..!

Mvh Einar - et fly og en prat med dere kunne vært tingen..

Comment

Working...