Announcement

Collapse
No announcement yet.

cardinal å ski..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cardinal å ski..?

    jeg har kjøpt meg et cessna 177 cardinal, men jeg (som sikkert mange andre) plages av store mengder snø. så jeg lurte på om noen hadde noen slags meninger om ski på dette flyet...?
    ser de har ski for modeller opp til 60. på elefun.no , er disse noe å satse på?
    det bør vel kanskje også sies at jeg har enda ikke prøvd flyet i luften så det spørs om disse skiene er vanskelige å fly/lande med..

  • #2
    Jeg har de skiene som www.impx.no selger Tror det er dubro hvis jeg ikke husker feil.
    Ikke noe problem å ta av og lande med de. Nå er det riktignok en taildragger jeg har brukt dem på så jeg skal ikke være skråsikker på dine vegne.
    Eneste problemet er at jeg får en stygg flutter i de hvis jeg gir på skikkelig. Men med en Cessna Cardinal, så går det vel ikke så heftig, vil jeg tro?
    Man får ganske mye flere flyplasser å velge imellom da. Det er en stor fordel!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Du kan jo slå to fluer i en smekk og heller kjøpe et par flottører, de funker utmerket på snø. Selvfølelig blir flyet litt slappere men det er stor kos å fly sjøfly på en fin sommerdag og som sagt, det fungerer like bra som ski på vinteren.

      Jarle
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

      Comment


      • #4
        Enig med jarle, flottører fungerer fint
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X