Unconfigured Ad

Collapse

STOL modeller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxl
    • Feb 2008
    • 1624

Hei ar dere glømt big stikken. Så en film på youtube hvor den tokk av fra en parkbenk
    BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• xxl
      • Feb 2008
      • 1624

fant den http://www.youtube.com/watch?v=gpTp2AtZpiE
      BOOMA Intelliswitch

Odd A Eriksen

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Originally posted by Olavjoergensen
        Denne modellen har også utrolig kort takeoff og landings distanse. Tror det er Rune Nessen sin på bildet. http://rc.andersh.com/bilder/fagernes2006/image312.htm
        Har sett en film av den, den er ganske rå i lufta med en kul lyd fra de 2 motorene.Husker ikke modellnavnet

Edit : OV-10 Bronco heter den

Mvh OJ
        Er det noen som vet hvor modellen i linken over kan skaffes?
        Uten å måtte bygge scratch, bygging og støpte saker er OK!

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• nybegunda
          • Jun 2003
          • 729

Originally posted by jeeeeeeright
          Er det bildet fra en take-off!?!?!?!?!
          Har du noen idé om hvordan 8-fots utgaven vil oppføre seg, og hvor lang tid brukte bu på bygging av modellen?
          Ja det er en take off!
          En gang vi var på stripa blåste det lett og jeg satte modellen med hjulene ned i ett bilhjul uten felg for at den ikke skulle stikke av. plutselig lettet den vertikalt og satte seg ned på bakken en meter bak hjulet sen var kilt fast i.
          Jeg har ikke noe erfaring ang. 8 fots utgaven, men ettersom jeg har lest ser det ut til at de har relativt like egenskaper.
          Jeg har ikke bygget min selv. Jeg var så heldig å få kjøpe den brukt med en trivelig kar i kristiansand. Når jeg fikk den stod der en 45ccm nitromotor.
          Jeg var bekymret for fuelutgiftene og byttet den ut med en 50ccm crrcpro bensinmotor.
          Den har et vingespenn på 3,6 meter og veier 12 kg. Jeg har hørt at byggingen er rett frem og at det går med
          MYE betrekning (var det 10 ruller han sa at han hadde brukt mon tro?)
          Tor Helseth
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• jeeeeeeright
            • Mar 2008
            • 1052

Det der så jo mere ut som en show-off med en 3d-modell enn letting av en (forvokst) trainer!
            Blir nok å gå for 8-fotsutgaven av rene praktiske årsaker. Hvis noen leser dette og har lyst til å selge en 12-fots telemaster er det bare å si fra! Evt hvis noen er av den mer perverse sorten som liker bedre å bygge enn å fly, har jeg et STORT prosjekt jeg kan sette bort...
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

Working...