Unconfigured Ad

Collapse

Lim til å lime Fieldbox

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

Lim til å lime Fieldbox

Vet ikke om dette spørsmålet passer helt som hånd i hanske i denne kategorien her, men men...
    Jeg lurer på hva slag lim jeg bør bruke for å sette sammen en fieldbox. Limet bør jo feste seg temmelig fort slik at man slipper å vente i evigheter med å lime neste ting osv. Har sett at epoxy har blitt nevnt og faktisk superlim, og selvsagt vanlig trelim.
    Mulig dette er et utrolig dumt spørsmål Men det er viktig for meg å gjøre dette riktig.
  • ERJ
    • Aug 2007
    • 935

Casco's utendørslim!

Originally posted by ostahl
    Vet ikke om dette spørsmålet passer helt som hånd i hanske i denne kategorien her, men men...
    Jeg lurer på hva slag lim jeg bør bruke for å sette sammen en fieldbox. Limet bør jo feste seg temmelig fort slik at man slipper å vente i evigheter med å lime neste ting osv. Har sett at epoxy har blitt nevnt og faktisk superlim, og selvsagt vanlig trelim.
    Mulig dette er et utrolig dumt spørsmål Men det er viktig for meg å gjøre dette riktig.
    Ville nok gått for Casco's utendørslim til en fieldbox.Fester på et par timer og er herdet
    etter et døgn i romtemperatur. Casco's polyurethanelim vil jeg ha unngått...Det
    "skummer" for mye slik at det blir for mye arbeide med og fjerne overskuddet.

Mvh Einar -

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

enig med einar. casco utendørslim eller det som heter vinterlim ville je brukt.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• _marius
        • Jun 2004
        • 271

Jeg ville brukt trelim! På delene som skal bære tyngden av innholdet i boksen hadde jeg i tillegg satt inn skruer (borr hull til disse først slik at det ikke sprekker). Etter at du har satt inn skruene trenger du ikke vente på at dette tørker før du setter på de andre delene.

Jeg har bygget noen byggesett fieldbokser (før jeg konstruerte en spesialtilpasset) og min erfaring er at plankene som medfølger er av dårlig kvalitet. De er ofte bøyd og skjeve slik at det kan lønne seg å la det tørke under press.

Når du skal lime sammen skuffene (dersom dette medfølger), kan du bruke tape for å holde sidene og bunnen på plass.

Vurder å kjøpe en sekk med bæremeis fra et loppemarked. Skru fieldboksen på denne så slipper du å bære tungt!
        Marius

Comment

• ostahl
          • Jun 2007
          • 233

Takker for gode svar Ja, et par av finèrplatene var veldig skeive...litt iriterende.

Comment

Working...