Unconfigured Ad

Collapse

Lim til hovedvinge..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Lim til hovedvinge..

Hei alle sammen, jeg holder på å gjøre ferdig med hovedvingen til lavvinget motorfly. Så jeg har ofte brukt epoxylim eller lynlim. Så jeg syntes det er ikke god investering på dyre lim etter flere års bygging av fly.

Men kan noen fortelle meg om jeg kan bruke Casco lim, hvis ja, hvilken lim passer for vingespanter og lister av balsa og furu.

Jeg ser det lønner seg med store flasker lim av Casco..

Jens Eirik
  • svemoe
    • May 2003
    • 132

Vanlig snekkerlim, såkalt vinterlim, gir deg en knallsterk og god limskjøt. Ulempen er at du må belage deg på ventetid mens det tørker.

Sverre
    Real airplanes have two wings and round engines

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Det enkleste er ofte det beste, hehe...

Enkelte sverger også til 2-komponent epoxylim (30 minutter og oppover...)
      Men jeg har iallefall brukt begge typer selv og ikke hatt noe dårlige erfaringer med noen av dem... Bare sørg for at hvitt-limet får tid til å tørke og herde skikkelig...

Hva zap/ca etc. angår så er den typen lim totalt ubrukelig til sånn typer forbindelser... Genialt til mye annet, men ikke dette...

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by Alfalfa
        Det enkleste er ofte det beste, hehe...

Enkelte sverger også til 2-komponent epoxylim (30 minutter og oppover...)
        Men jeg har iallefall brukt begge typer selv og ikke hatt noe dårlige erfaringer med noen av dem... Bare sørg for at hvitt-limet får tid til å tørke og herde skikkelig...

Hva zap/ca etc. angår så er den typen lim totalt ubrukelig til sånn typer forbindelser... Genialt til mye annet, men ikke dette...
        Takk for rådet

Så, nå jeg skal bruke epoxylim til andre deler som utsettes for krefter/belastning og hvitlim (Casco vinterlim) til resten av vingedeler..

Før brukte jeg meste av all epoxylim absolutt til alle deler i vingen og zap/ca lim til noen deler som ikke var utsatt for belastning.

Jens Eirik

Comment

Working...