Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ser etter en elektro modell som kan benytte seg av 6S 5000mAh og 4900mAh pakkene som jeg har til min trex 600. Noe forslag??
Så litt på Kyosho sin Egde 540 EP, men disse pakkene blir litt for tunge (+300g i forhold til 5S 3700mAh) og er usikker på om dem vil passe fysikk i modellen og med CG i tankene.
Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye
Bare ut fra egne erfaringer med Sebart Angel 50 så tror jeg den kan være et godt valg.
Jeg flyr min på 5S5000, men jeg tviler på at de ekstra grammene på dine batterier ødelegger noe særlig av de suverene flyegenskapene Angelen har. For flyegenskapene er flotte!
Har og handlet en Angel 50. og skal bruke 6S eller 5000 pakker med det anbefalte motoroppsettet...Bilder kommer når jeg kommer meg hjem fra jobb. Dette ser ut til å være noe av det bedre som finns i denne klassen ca. 160 v.spenn..
-Jim Johansen- Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard Under construction: Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire
Etter videon å dømme så bør det være plass til 6S 5000 og CG kan vel justeres lett. Men 200- 300g ekstra er 10% i økt vekt.
Hvor langt flytid og hvilken oppsett kjører dere?
Med 5S5000 (lange pakker!) balanserer den et par mm bak anbefalt CG når pakken er helt på vingerøret i Angelen. Med 6S5000 av den lange typen må du kanskje ha en anelse bly bak...
Men motoren jeg bruker er 45 gram lettere enn den anbefalte Hackeren. Kan hende vil dette gå opp i opp?
Noen ord om Angelen min: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=18040
Vil du fly 3D er nok Katanaen bedre, Sukhoien litt midt i mellom mens Angelen helt klart er den beste for å fly "normalt" og rene store øvelser.
Jeg har timeren på 10 minutter, og det gir god margin. Siste turen jeg fløy Angelen i går startet jeg ikke landingen før etter 15 minutter. Da slo LVC inn da jeg satte den på bakken...
6S pakken mine har følgende dimensjoner: 6S 4900mAh(724g) 63x44x140mm og 6S 5000mAh(799g), 54x44x166mm. Så med andre ord så er dem ikke av dem avlange typen. Om det ikke er alt for mye å be om, kan du være så snill å måle at dem passer inn i modellen? Pleeaase
Tror jeg går for den ferdige pakken til Technoflight med Hacker A50-16 og Hacker X-70-SB PRO 70A. Har en ny Kontronik Jazz 80-6-18 som jeg kan benytte meg av i modellen om den hacker ESC ikke er noe tess.
Har noen servoer ligendes som jeg planla å bruke på ny modell. Men 1580mm i vingspenn var litt større en først tiltenkt.
Tenkte i allfall å bruke 2 stk. Spektrum DS821 88oz(litt over 6kg) på hale og høyde ror, og 2 stk. Hitec HS88BB mini servoer på 3,5kg til balanseror. Alt på 6V. Blir disse servoene for svake til modellen?
Har handlet på Technoflight sitt tilbud, men Hacker motoroppsett. Uansett om X-70 regulatoren er brukende vil man få bedre virknigs grad med en Jazz kontroller, om dette er synelig vet jeg ikke men iallefall målbart...
Blir å bruke Hacker sitt på min, da jeg alerede har handlet USB programerings dings og kommer itillegg å bruke separat BEC...
Blir spennende å se hvilken performance man får med 6S og rundt 4500mAh..
Er en tråd på RCuniverse om denne, mener Joo har skrevet der..
Noen som vet hvilke servoer som passer uten problemer,digitale selvfølgelig...
-Jim Johansen- Flyklart:
Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard Under construction: Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire
Batteriene jeg bruker er 26cm lange, så du får ingen problemer med avbalansering uten bly med de du har retlaw.
Usikker på om der er mye å hente på Hackere mht PWM etc som jeg tror Jazz-kontrollerne takler nydelig. På Actroen jeg bruker skal det være høy PWM, men tror ikke Hackerne trenger det. Tror altså...
Jeg har som nevnt Futaba 3010 i min, og de passet i hullene. Bortsett fra at det var anelsen trangt i høla i halen. Jeg vil ikke anbefale disse Futaba-servoene, syntes dem er treige, svake og slakke. Men se på sizen (fysisk) så burde det være mulig å finne noen passende digitale.
(Har nok skribla litt på RCU ja, også om Angelen...)
Angelen har fått seg noen turer i helga, hvilket vær!
Noen som veit hvilken av Hacker motorene som passer modellen og forskjellen på dem?? Manualen til AngelS sier A50-16S og ikke noe mer
A50-16S 10er pol 2000 watt, eller A50-16S 14 poler 1250 watt.
Den 10polte er vel en heli motor...Jeg har bestilt den 14polte med X-70 pro regulator som er anbefalt i dette flyet, orker ikke finne opp kruttet på nytt..
-Jim Johansen- Flyklart:
Den 10polte er vel en heli motor...Jeg har bestilt den 14polte med X-70 pro regulator som er anbefalt i dette flyet, orker ikke finne opp kruttet på nytt..
Nå klarer jeg verken å finne den motoren inne hos rcpro eller technoflight. På søken etter andre som hadde den, fant jeg ut at Espritmodel forhandler både hacker og Sebart
Anything and Everything for electric flight, your electric superstore, Helicopter store
Nå har ikke Espritmodel hacker versjonen med 14 poler, men dem har actro. Er det Actro 24-5 som blir riktig motor til 6S oppsett? Er ikke helt inne i elektro motorer
Nå klarer jeg verken å finne den motoren inne hos rcpro eller technoflight. På søken etter andre som hadde den, fant jeg ut at Espritmodel forhandler både hacker og Sebart
Anything and Everything for electric flight, your electric superstore, Helicopter store
Nå har ikke Espritmodel hacker versjonen med 14 poler, men dem har actro. Er det 24-5 som blir riktig til 6S oppsett? Er ikke helt inne i elektro motorer
Selve modellen tror jeg det blir høy frakt på fra USA,ellers er jo delene rimelige...
Technoflight har da den rette motoren:
Frakten fra Rcpro er på 350,- (ca 70$) for store modeller. Fra esprit så tror jeg den kommer på ca $100 etter tildigere erfaringer, + 50$ i tillegg da det er andre ting jeg hadde tenkt å handle fra helidirect, men kan like gjerne slå alt sammen i et stort order fra espritmodel.. Espirit har den i rød-blå som er finere farge skjema etter min mening
Hvliken Actro motor passer best? Er det 24-5 og tåler den 6S lipo?? Finner lite info og veit ikke helt hva jeg skal se etter på slike spefikasjoner. KV?
The actro 24 motors is recommended for medium to large models of 12-28 cells and propeller diameters up to 18 inch. For helicopter models of 20-32 cells are actro 24motors best choice.
Betyr dette motoren takler 28cells x 1,2v = 33,6V (Siden anbefalt proppel er 16-10E til SebArt angelS 50 er under 1
Har du sjekket dette med frakta? Vet Fedon aircraft som er importør av Sebart i USA hadde problemer med Angel pga. esken var 1" for stor til å sendes med USPS....
Joo har vel brukt denne modellen med Actro, ligger en tråd her inne på forumet om det...
Prøv å finn en Actro 24-xxx med noen lunde samme kv som Hacker motoren, og du vil ha et godt utgangspunkt, 25-5 blir nok litt hot på 6S men 24-6 kan se ut til å fungere bra...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment