Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho Super Stearman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Captain Kirk
    • Nov 2001
    • 2

Kyosho Super Stearman

Jeg har skaffet meg dette flotte flyet, og lurer på om det finnes noen andre der ute som har det samme. Jeg har montert en OS52 firtakter i den, som er den største motoren som anbefales til dette flyet. Likevel føles den noe tam. Ok, det blir scalariktig men dette skal tross alt være et akrofly. Noen som har erfaringer ??? hva slags propell benytter dere ?
  • klausre
    • Oct 2025

Du kan jo sette inn en 46 2-takt, men jeg ville heller bruke 4-takteren. Husk at akro-fly ikke skal gå så fort, men du skal kunne fly vertikalt Da kommer fordelen med 4-takterens moment. Se i propellguiden 1 og 2, for å finne passende propell. Personelig liker jeg Master Airscrew.

Comment

• Stearman
      • Aug 2002
      • 4

Hei

Flyr selv en Kyosho Super Stearman med OS46FX og APC 11X6. Dette er en knallkombinasjon med gode vertikalegenskaper og nok "trøkk" til de fleste tenkelige øvelser. Andre i klubben har prøvd med 52 FS, men det ble ikke samme suset over forestillingen. Modellen balanserer perfekt med denne motoren og en Hitec 555 mottaker + 4 std servoer og en HS81 micro til throttle.

46en går også utmerket på 11X5 dersom du vil ha mindre pitch. 12X4 er også et alternativ, men den har jeg ikke prøvd enda.

- Stearman -

Comment

• Thomas Revå
        • Apr 2002
        • 150

Litt off-topic, men Master Airscrew har vel mye lavere virkningsgrad enn f.eks. APC? Hva du enn gjør når det gjelder valg av propeller, ikke stol blindt på plansjer som viser hvilken propell som skal brukes, de er ofte fra 70-tallet (virker i alle fall sånn), og ting har forandret seg en del siden den gang.

Comment

• jet.
          • Jul 2002
          • 19

Hei.Gratulerer med et flott fly.
          Flyr det selv med en OS 52 Firtakter,og 12,5X6.Propell.Og har da muligheter til å utføre de fleste akro du trenger ikke fart for å fly akro,men det er lettere å gjøre en rool i full fart,i sakte fart så må du korrigere med høyderor for at det skal se fint ut,og det samme gjelder med store langsomme looper der er korrigering med sideror.
          Jeg får iallefall med denne kombinasjonen modellen "nesten" til å henge etter propellen,og da er det kraft nok.På vanlig flygning er halv speed mer en nok.
          Det har vært en OS 46 To takter i den tidligere,og da gikk den nesten ubegrenset i vertikalen,men det ble helt feil på dette flyet,det skal flyes sakte.
          Og jeg måtte heller ikke legge til noe vekt for å balansere det,kun plassering av batteri pakken,for å balansere flyet.
          Så mitt råd er behold motoren som du har og prøv litt forsjellige propeller,stor diameter ser ut til å fungere bra,det er jo også en ganske stor cowling.

Comment

• Stearman
            • Aug 2002
            • 4

Andre har også hatt suksess med OS52FS i modellen, se link under. Så det kan nok lønne seg å prøve med forskjellige propeller som nevnt. Jeg fant kombinasjonen 46FX og APC 11x6 som fungerer for min flystil. Men det bør legges til at jeg flyr på 1/2 - 3/4 throttle mesteparten av tiden.

<font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Stearman den 2002-08-07 12:16 ]</font>
            - Stearman -

Comment

Working...