Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om trykkuttak på motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om trykkuttak på motor?

    Har kjøpt slikt et smokekit som innebærer en tank med væske som har et inntak for trykk, og et uttak for væske (til eksospotte) i bruksavisningen står det at man skal sette nippel for trykk i bakplata på motoren (motoren er en OS LA65). Dette fungerer dårlig, siden råden og veiva står klin inntil den, så jeg skrudde inn nippelen i bakveggen på motoren så den står inn i innsugninskanalen. Problemet er at en glowmotor vibrerer jo rimelig heftig, så spørsmålet jeg sitter igjen med er: hvordan får jeg festet nippelen så den ikke rister løs? Noen som har noen tips? Locktight vil ikke fungere siden motoren blir for varm.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

  • #2
    gjengeteip/c.a.?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

    Comment


    • #3
      Originally posted by jstn View Post
      Har kjøpt slikt et smokekit som innebærer en tank med væske som har et inntak for trykk, og et uttak for væske (til eksospotte) i bruksavisningen står det at man skal sette nippel for trykk i bakplata på motoren (motoren er en OS LA65). Dette fungerer dårlig, siden råden og veiva står klin inntil den, så jeg skrudde inn nippelen i bakveggen på motoren så den står inn i innsugninskanalen. Problemet er at en glowmotor vibrerer jo rimelig heftig, så spørsmålet jeg sitter igjen med er: hvordan får jeg festet nippelen så den ikke rister løs? Noen som har noen tips? Locktight vil ikke fungere siden motoren blir for varm.
      Har benyttet epoxy og limt pottene på mine modeller etter råd på forumet her, og det fungerer. Hensikten min var å få det 100% tett, så en slipper fuel søl, og det fungerer fortsatt etter en del kanner med fuel.
      Kjell Ove
      Lillehammer MFK

      CMP Super Chipmunk
      ESM Cessna 185
      Raptor 50 T
      CMP Cessna 182 ---I Eske!---

      Comment

      Working...
      X