Unconfigured Ad

Collapse

Monokote betrekning

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frneset
    • Mar 2008
    • 72

Monokote betrekning

Hei.

Er det nokon som har erfaringer med monokote chrome?

Har tenkt på å trekke det på flyet mitt. Det ser veldig tøft ut, men spørsmålet er kor praktisk det er?

Håper på svar

Mvh Frank
  • Alfalfa
    • Jul 2002
    • 988

Hei!
    Det funker som snus det, men du må være nøye(!!) med underlaget slik at det ikke er noen hakk eller nupper, da dette vil være lett synlig etterpå, i og med at betrekningen er speilblank.

Videre så bør du bruke sokk på betrekningsjernet slik at du ikke lager striper og merker i trekket. Det er som å trekke med alufolie.. Kladder du så blir det merker..

Har nylig brukt dette som forlengelse av alu-cowlingen på min Flair Magnattila og det ble ganske så tøffffttt!

Comment

• Rein
      • Feb 2006
      • 172

Vær oså forsiktig med å bruke for sterk varme. Det blir lett hvite skjolder. Varmluftpistol er bannlyst.

Rein
      mine fly;
      Noen kommer
      noen går.

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Enig i det meste som er skrevet her, men

Husk på at et fly i krom ser tøft ut på bakken, men et par hundre meter unna på en solskinnsdag, så er det nesten som å ha et gjennomsiktig fly, og det kan lett bli forvirrende...
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• Alfalfa
          • Jul 2002
          • 988

"Husk på at et fly i krom ser tøft ut på bakken, men et par hundre meter unna på en solskinnsdag, så er det nesten som å ha et gjennomsiktig fly, og det kan lett bli forvirrende..."

Godt poeng..

Har hørt om en modell av Hughes H-1 i chrome som ble lost etter ganske få meter fordi orienteringen ble borte rimelig kjapt...

Det er neppe noen idé å kle hele flyet i dette...!

Comment

• frneset
            • Mar 2008
            • 72

Originally posted by Alfalfa
            "Husk på at et fly i krom ser tøft ut på bakken, men et par hundre meter unna på en solskinnsdag, så er det nesten som å ha et gjennomsiktig fly, og det kan lett bli forvirrende..."

Godt poeng..

Har hørt om en modell av Hughes H-1 i chrome som ble lost etter ganske få meter fordi orienteringen ble borte rimelig kjapt...

Det er neppe noen idé å kle hele flyet i dette...!
            hehe..
            Takker for svar
            Planen er å trekke litt i chrome og bruke gult og svart i tillegg. På undersida av vinga vil eg ha rutenett (svart/gult). Må bli såpass med gult og svart at flyet er lett synlig på avstand.

Comment

Working...