Unconfigured Ad

Collapse

rør-kropp?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

    #1

    rør-kropp?

    har flydd katana v2... men ikke i lufta... i bakken... men var faktisk bare kroppen som gikk dundass! har da tenkt til og prøve "spad" metoden bare med pvc-rør som kropp. vil dette gå? har en 70 firetakt jeg skal ha i den.

    på forhånd takk!
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

    #2
    Velkommen!

    Så lenge vekta ikke blir betraktelig høyere enn orginalkroppen, så bør det ikke være noe problem. Med den motoren bør det gå uproblematisk, de fleste spads er for .25-.40 motorer.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment

    • opa
      • Jan 2007
      • 717

      #3
      ok. hvor stor diameter burde jeg ha?
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment

      • bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

        #4
        Hvor stor vil du ha den?

        Hvis du får plass til fueltanken, så er den akkurat passe! Servoer og rx får du alltids klemt inn.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment

        • opa
          • Jan 2007
          • 717

          #5
          skal kansje begynne i dag men hvordan kan lengden på krioppen påvirke flyegenskapene? vil ha et fly som hovrer best mulig
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

          Comment

          • bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

            #6
            Originally posted by opa
            vil ha et fly som hovrer best mulig
            Det kalles helikopter...
            Jo kortere kroppen er, jo større rorflater trenger du. Hvis du har tenkt til å bruke halepartiet fra orginalen, så ville jeg gått for omtrent samme lengde som katanaen. Blir den for lang, så begynner du å øke vekten. Det som er viktig når du fester en gammel vinge till en ny kropp er å passe på at angrepsvinkelen blir riktig.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment

            • opa
              • Jan 2007
              • 717

              #7
              ok da går jeg for noe rundt en meter da flyet orginalt var 116 så flerner jeg lengden av sideror
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment

              • opa
                • Jan 2007
                • 717

                #8
                begynte i 08:00 tiden i går og ga meg 21:30 ca. det ser br... ikke så værst ut! er ikke helt ferdig enda.må finne en måte og feste vingene på... skal ut og prøve nå

                bilder kommer...
                Joakim L. T. 94-Modell
                ---------------------------------------------------
                Aeroworks - Extra 300
                Extreme Flight - Yak 54E Profile
                Crrc-Pro GF26I
                EG - Yak 54 26cc
                Kyosho - Edge 540 .50
                C Goldberg - Cub med flottører
                OMP - Katana V2

                those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                Comment

                • bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

                  #9
                  Godt gammeldags strikkfeste pleier å gjøre susen her. Har du ikke plass til å sette to pinner igjennom kroppen, så bretter du bare en "U" med pianotåd som går på utsiden av kroppen, og bøyer en oppned "u" på hver side av den store "U"en. To sånne, så har du et vingefeste som kan flyttes rundt til du finner riktig cg. Spent på bildene!
                  Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                  Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

                  Comment

                  • opa
                    • Jan 2007
                    • 717

                    #10
                    finito! vingen hadde orginalt vært festet med alu-rør kjennom kroppen og det er den nå og... måtte bare fikse alt annet først og så finne cg og så hvor jeg skulle borre hullet til alu-røret... bak var det en treplugg som ble byttet med en gjennomgående gjengestang, då kan jeg bare frese litt hvis det er helt gal angrepsvinkel.
                    etter en rask lakkering syntes jeg ikke den ble så værst:S
                    her er det noen bilder:
                    Attached Files
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment

                    • bad scientist
                      • Oct 2006
                      • 1506

                      #11
                      Kommer til å fly den der!

                      Synes den ble fin jeg! Men det er nå meg..
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment

                      • opa
                        • Jan 2007
                        • 717

                        #12
                        takk ser i etterkant at angrepsvinklen skillen med noen mm. på vingene... tror ikke jeg gjør så mye med det siden jeg har batteri og mottager i den vingen som "henger med rumpa". blir jomfrutur lørdag eller søndag
                        Last edited by opa; 03-06-08, 15:15.
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment

                        • skybird
                          • Sep 2006
                          • 146

                          #13
                          Venter i spenning på resultatet, skal no legge denne tråden til abonnements tråder ja..
                          __________________________________________________ _______
                          Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
                          http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

                          Comment

                          • opa
                            • Jan 2007
                            • 717

                            #14
                            hehe morsomt at folk liker det skal kansje ta jomfruturen etterpå. har et stort jorde rett utenfor huset med en grusvei midt på, da lan jeg ta den ned på jordet hvis den flyr helt "serviett". er litt skummelt da det er ca. èn cm. klaring fra propellen og bakken må nok kjøpe høyere understell/større hjul til den...

                            ps: har nå understell fra en gammel calmato høyvinget trainer på den og 5 cm ø hjul. hva kan jeg kjøpe for og heve det?
                            Last edited by opa; 04-06-08, 14:57.
                            Joakim L. T. 94-Modell
                            ---------------------------------------------------
                            Aeroworks - Extra 300
                            Extreme Flight - Yak 54E Profile
                            Crrc-Pro GF26I
                            EG - Yak 54 26cc
                            Kyosho - Edge 540 .50
                            C Goldberg - Cub med flottører
                            OMP - Katana V2

                            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                            Comment

                            • opa
                              • Jan 2007
                              • 717

                              #15
                              opperasjon "rørotana" testflight

                              å hui! da var det gjort slet med og starte motoren men klarte det tilslutt. tok av og flyet dro "4-5 knepp" til venstre og en god del opp ( faktisk hele 25 knepp på min hitec eclipse 7) når det var fiksett fløy den kjempebra! var "klundrete" i lav hastighet pga. CG langt bak men ellers bra. stoppet motoren under landing og landet uten skader kjempefly! det eneste var at "orginalen" hovret på kvart gass og "rørotana"en hovret på 3/4 gass...

                              kommer helt klart til og ha det morro med denne
                              Joakim L. T. 94-Modell
                              ---------------------------------------------------
                              Aeroworks - Extra 300
                              Extreme Flight - Yak 54E Profile
                              Crrc-Pro GF26I
                              EG - Yak 54 26cc
                              Kyosho - Edge 540 .50
                              C Goldberg - Cub med flottører
                              OMP - Katana V2

                              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                              Comment

                              Working...