Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har flydd katana v2... men ikke i lufta... i bakken... men var faktisk bare kroppen som gikk dundass! har da tenkt til og prøve "spad" metoden bare med pvc-rør som kropp. vil dette gå? har en 70 firetakt jeg skal ha i den.
på forhånd takk!
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Så lenge vekta ikke blir betraktelig høyere enn orginalkroppen, så bør det ikke være noe problem. Med den motoren bør det gå uproblematisk, de fleste spads er for .25-.40 motorer.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Det kalles helikopter...
Jo kortere kroppen er, jo større rorflater trenger du. Hvis du har tenkt til å bruke halepartiet fra orginalen, så ville jeg gått for omtrent samme lengde som katanaen. Blir den for lang, så begynner du å øke vekten. Det som er viktig når du fester en gammel vinge till en ny kropp er å passe på at angrepsvinkelen blir riktig.
begynte i 08:00 tiden i går og ga meg 21:30 ca. det ser br... ikke så værst ut! er ikke helt ferdig enda.må finne en måte og feste vingene på... skal ut og prøve nå
bilder kommer...
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Godt gammeldags strikkfeste pleier å gjøre susen her. Har du ikke plass til å sette to pinner igjennom kroppen, så bretter du bare en "U" med pianotåd som går på utsiden av kroppen, og bøyer en oppned "u" på hver side av den store "U"en. To sånne, så har du et vingefeste som kan flyttes rundt til du finner riktig cg. Spent på bildene!
finito! vingen hadde orginalt vært festet med alu-rør kjennom kroppen og det er den nå og... måtte bare fikse alt annet først og så finne cg og så hvor jeg skulle borre hullet til alu-røret... bak var det en treplugg som ble byttet med en gjennomgående gjengestang, då kan jeg bare frese litt hvis det er helt gal angrepsvinkel.
etter en rask lakkering syntes jeg ikke den ble så værst:S
her er det noen bilder:
Attached Files
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
takk ser i etterkant at angrepsvinklen skillen med noen mm. på vingene... tror ikke jeg gjør så mye med det siden jeg har batteri og mottager i den vingen som "henger med rumpa". blir jomfrutur lørdag eller søndag
Venter i spenning på resultatet, skal no legge denne tråden til abonnements tråder ja..
__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta. http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y
hehe morsomt at folk liker det skal kansje ta jomfruturen etterpå. har et stort jorde rett utenfor huset med en grusvei midt på, da lan jeg ta den ned på jordet hvis den flyr helt "serviett". er litt skummelt da det er ca. èn cm. klaring fra propellen og bakken må nok kjøpe høyere understell/større hjul til den...
ps: har nå understell fra en gammel calmato høyvinget trainer på den og 5 cm ø hjul. hva kan jeg kjøpe for og heve det?
å hui! da var det gjort slet med og starte motoren men klarte det tilslutt. tok av og flyet dro "4-5 knepp" til venstre og en god del opp ( faktisk hele 25 knepp på min hitec eclipse 7) når det var fiksett fløy den kjempebra! var "klundrete" i lav hastighet pga. CG langt bak men ellers bra. stoppet motoren under landing og landet uten skader kjempefly! det eneste var at "orginalen" hovret på kvart gass og "rørotana"en hovret på 3/4 gass...
kommer helt klart til og ha det morro med denne
Joakim L. T. 94-Modell
Aeroworks - Extra 300
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
OMP - Katana V2
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment