Unconfigured Ad

Collapse

Mitt bidrag til den ukjente grenen av vår hobby - FPV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olle
    • May 2002
    • 708

Arrester meg hvis jeg tar feil.
    Tilsvarende system er i bruk, og har vært brukt, ganske lenge av militæret/flyvåpen i forskjellige land. Særlig benyttes dette mye i Midtøsten og Asia, men sikkert andre steder som vi ikke vet om
    Det er forskjellige typer modeller, og størrelser, noen opp til over 10 m vingespenn, fellesbenevnt UAV. De fleste flyr på GPS koordinater og bringer med video hjem. Men, noen er fjernstyrt hele veien med live kamera, og også armert med missiler, slik de kan beskyte både bakke- og luftmål via fjernstyring om ønskelig. Det sies, som sikkert mange vet, at dette er framtidens angreps- og avskjæringsfly. Dvs ubemannede jagerfly hvor man ikke risikerer eget personells liv.
    Vet at noen, eller flere har krysset USA og tilbake med GPS styrt modell (sikkert mye drivstoff , men det er en annen sport igjen.
    Dette med rekkevidde er ikke noe problem, når modellen skal fjernstyres, men da må man gå utenom det radioutstyret som benyttes i dag. Da kan man i praksis få så mye rekkevidde man ønsker. Men om det er populært, er en annen sak

olle

Comment

• Trolllet
      • Apr 2008
      • 167

Oppset for KPC650HQ

Andersh: Du kan jo etterligne dette oppsettet. Jeg bruker det på en storseiler. Tilsvarende løsninger (i mindre format) er også lagd til KX 131 og 191
      Attached Files

Comment

• andersh
        • Apr 2003
        • 1734

Ser bra ut den der, men jeg er litt skeptisk til det med at hele "riggen" hviler på toppen av en servo. Blir det ikke litt ustabilt forover/bakover? Er jo ikke så mye stabilitet i den retningen i servohornet på den nederste servoen?
        Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Trolllet
          • Apr 2008
          • 167

Servoen er kulelagret, og det er overhodet ingen slakk i dette oppsettet. Kameraet må selvsagt ha tyngdepunktet rett over servoens utgangshjul for å få en viss balanse i det hele.

Comment

Working...