Driver å skal montere en 60 motor i et fly og lurer på hvilken vinkel jeg skal montere motoren i for å kompansere for dreimomentet i motoren.Har liksom ikke noe som jeg kan måle ut grader i så kansje det er en enklere måte å gjøre dette på?!Skal vel være 1-2 grader vel?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vinkling på motor
Collapse
X
-
Vinkling på motor
Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)
ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍTags: None
-
Det er ikke primært dreiemomentet du skal kompensere for men propellstrømmens krefter mot sideroret... sjekk: (MFN) ModellflyNytt.no spesielt side 2.....Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
-
Vinklingen er ofte angitt i byggebeskrivelsen. Du bør prøve å vinkle den 2 grader til høyre for å motvirke propellens vridningskraft (torque). Skjevheten ift senter på flyets lengdeakse kompenserer du med å flytte festet mot brannveggen med ca 2-3 mm mot venstre. På en høyvinget modell som har usymmetrisk vinge (flat, eller halvflat på undersiden), så bør du vinkle motoren ca 2 grader ned. Er vingen symmetrisk (Like krum over og under), så er det trolig ikke nødvendig å vinkle motoren ned.
Jeg bruker skiver mellom brannveggen og motorbukken for å vinkle motoren.
Comment
Comment