Unconfigured Ad

Collapse

Noe mere jeg kan gjøre?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Noe mere jeg kan gjøre?

Vel, kjøpte meg et SAPAC Extra 330l for noen dager siden. Har nå flydd det ca 6 ganger og styrtet 4 av de. Første gangen var det lett som en lek, loops, rools, flyving inverted og trodde det bare var å surre ivei. Men så plutslig nestegang ble det kjørt i bakken gitt, men men. Det er bare å kjøpe og fly. Men neida. bakken igjen, OSV OSV.
    Var å fløy idag på ekeberg, og det reagerte ikke på stikkene i det hele tatt. Svinge venstre, det dro høyre. Skjønner enda ikke hvorfor. (alt var riktig koblet) Noen tips? Kan dte ha vert pga forstyrelser på servoene? Kjører 2,4GHz /var endel med 2,4GHz der) og merket ikkeno på 500'en etterpå. Samme mottager der.

Og har puttet tilbake 1400mAh av 1500 2 ganger. Merker dette GODT på motoren, (jada, vet det er HELT feil, men ble for ivrig i starten, de 2 gangene det faktisk fløy, hehe) Har bestilt 2 batterier fra USA; men de ser ikke ut til å dukke opp gitt. Så noen som vet om noen billige (små) batterier? 3S, 1500Mah

Så har nå satt på lavere end-points på alle servoene (ikke elev, liker å ha den følsom). Er det noe mere jeg kan for å få det litt lettere i starten. På simen går alt så fint, men den vil liksom mot bakken hele tiden ute da

P.S Må si fly var overaskende morro
    Last edited by Mademan; 15-07-08, 01:11.
    Go Lower! Lower.... To Low!
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

Hei.
    Høres veldig ut som samme feil som jeg hadde og krasjet 2 fly uten og vite hvorfor. Speedkontrollern min laget masse tull. Balanserorservoene gikk bananas til tider. Spesiellt hvis jeg slapp stikkene til senter. Da tok servoene en ekstra tur til hvert endelege på begge servoene. Gjerne samme vei så balanserorene pekte opp eller ned eller motsatt av det dem skulle. Koplet ut ESC og prøvde med vanlig senderbatt på bakken og da funket alt som det skulle.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Ferry
      • Feb 2007
      • 456

Originally posted by Mademan
      Var å fløy idag på ekeberg, ....
      <snip>

Off topic, men hvordan foregår den flyginga på Ekeberg? Er det en klubb som driver på, eller er det fritt fram for alle? Jeg så noen helikoptere der på vårparten en gang jeg kjørte forbi. På ei lita stripe midt ute på området.

Så noen som vet om noen billige (små) batterier? 3S, 1500Mah
      Kanskje dette?

3S/1500 20C 17$ 100x34x21mm 138 g

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Får kanskje teste det hansi! takk takk!

Pp ekeberg er dte bare å komme å fly når du har lyst og krikket banen (stripa) er ledig. Fredag, lørdag, søndag etter klokken 8 pleier det å være bra med folk der.(fly folk altså) Ellers pleier det også å gå veldig fint overskyete dager, og tidlig om morningen.

Er ingen klubb, bare å komme og fly. Hvis du vil ha selskap er dte bare å sende en PM til meg, så dukker som oftest jeg opp

var vel enn 5-6 stykke ri gåt ved 9-11 tiden. Alltid hyggelig det

Takk for linken! Får teste de der. Så fien ut
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

Working...