Unconfigured Ad

Collapse

U-Can-Do 3D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torsteinf
    • Sep 2003
    • 51

U-Can-Do 3D

Hei!

Har invistert i i et UCD 3D maskin.
    Vil ha en OS 70 ULTIMATE i den. Men det virker som det er vanskelig og få tak i, kommer ikke inn før i slutten av mai og det er før lenge og vente .
    Men vad sier dere om en OS 70 FS II, eller en Saito 70.
    Må få lite råd om vilken som er best til 3D flyg, førjeg bestemer meg!!

Torstein
    Torstein Fagerhaug
  • klausre
    • Oct 2025

Hei har du lest testen vi har publisert? (Flytest: Great Planes UCD 3D .46)

Har du sjekket både på www.modellers.com og www.rotorsport.no ? Ultimaten har for meg fungert helt konge, men II utgaven er et meget godt alternativ, litt tyngre men yter vel omtrent det samme. SAITO 72, og YS 62 er også to spreke alternativer. På RCUniverce er flyet testet med en II utgave og testpersjonene var meget godt fornøyd (selv om de nok er litt kjøp og betalt)

Comment

• torsteinf
      • Sep 2003
      • 51

Hei klausre!!

Har vært i kontakt med begge forhandleran, og dem får den ikke inn før i midten eller slutten av mai.
      Er det samme kraft i YS 62 som en OS 70 Ultimate? Har lyst på en motor med pump. Er YS 62 nok til dette flyet?

Torstein
      Torstein Fagerhaug

Comment

• Sportive
        • Mar 2002
        • 320

Hei...
        Jeg har Flip 3D med YS63, det flyet er litt større, ganske lik vekt. Det hovrer på mellom 1/3- 1/2 gass og drar fort ut av. Alle de nevnte motorene her vil fungere fint i et slikt fly. Jeg brukte først 2 takter på ,men liker det mye bedre nå med en sprek 4 takter
        Low and slow with power to go !!

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Så erfaringene med YS`en til 3D er gode? Er den grei å justere Sportive?
          Jeg ble ganske imponert over hvor mye OS70 Ultimaten til Klaus "løsna" på dag 2 på stripa.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Lofoten Airlines
            • Apr 2003
            • 50

saito fa 72, mye power lav vekt

Jeg bruker en saito 72 på en Laser 3 D på 2500gram, motoren drar en 15x4w APC helt uanstrengt, hovrer på 1/3-1/2 gass, anbefales !!

Svein Yttervik i Bardu (95875710mob) har nettopp fått inn saitioen og selger den for ca 2000 kr, løp og kjøp
            Espen Mortensen
            Spigas 90(Ola Fremming)
            Psykopat XL (Jack Farstad)
            Super Diablotin( JR)
            Edge 540 3d
            Lieraider
            Tragi 702

Comment

• torsteinf
              • Sep 2003
              • 51

Har kjøpt en YS 63, så det skal bli inntresant og se hvordan den fungerer i dette flyet.
              Torstein Fagerhaug

Comment

• Sportive
                • Mar 2002
                • 320

Originally posted by joo
                Så erfaringene med YS`en til 3D er gode? Er den grei å justere Sportive?
                Jeg ble ganske imponert over hvor mye OS70 Ultimaten til Klaus "løsna" på dag 2 på stripa.
                Ekstremt fornøyd med ys motoren ja, pumpe er sikret jevn fuel mengde hele tiden... Meget lett å justere, ikke kritisk på noen måte og krefter i masse vis Har fått mye skryt av den på stripen, både med tanke på pen gange og krefter.
                Low and slow with power to go !!

Comment

Working...