Unconfigured Ad

Collapse

Røykpumpe + Hjelp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Røykpumpe + Hjelp

Hei

Jeg har en røykpumpe fra Powerbox som jeg skal sette inn i en modell. Det står følgende i manualen : The smoke pump is self-priming. This means that the smoke tank must always be innstalled in the model at a lower level than the smoke pump.
    Pumpa : http://www.powerbox-systems.com/e/we...pump/start.php

Problemet mitt er at jeg ikke har mulighet til å få pumpa montert over tanken, men kun motsatt. Vil dette være noe praktisk problem?

Er det noen andre røykpumper å anbefale? Trenger til andre modeller også.....

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Du kan fly opp-ned når du starter pumpen?
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by jeeeeeeright
      Du kan fly opp-ned når du starter pumpen?
      Ja det kan man selvfølgelig. Det er en av grunnene til at jeg ikke skjønner hvorfor den på død og liv skal monteres på oversiden av røyktanken!

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Noen flere meninger her?

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Holder selv på å montere i røykstajs i et av flyene mine fortiden. Pumpen er fra TME i USA. For å sitere manualen;

For best results keep the pump physically lower and behind the smoke fluid tank and near the CG of the plane.

Med dette så sier jo manualen at pumpen burde monteres lavere enn tanken for best ytelse. Men om dette gjelder alle pumpene vet jeg ikke. Kan vel ikke være så stor forskjell da, alle virker jo på samme måte og uavhengig om du flyr inverted eller rettveien...
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tomr
            • Jun 2005
            • 130

Hmm William... når er den klar da?
            betennelse i flynerven..

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Originally posted by william123
              Holder selv på å montere i røykstajs i et av flyene mine fortiden. Pumpen er fra TME i USA. For å sitere manualen;

For best results keep the pump physically lower and behind the smoke fluid tank and near the CG of the plane.

Med dette så sier jo manualen at pumpen burde monteres lavere enn tanken for best ytelse. Men om dette gjelder alle pumpene vet jeg ikke. Kan vel ikke være så stor forskjell da, alle virker jo på samme måte og uavhengig om du flyr inverted eller rettveien...

Ja, skulle jo tro at alle virket på samme prinsippene. Jeg monterer den under jeg, har testet det med pumpen helt løs og det virker da. Flyttet opp og ned på den med ingen effekt på hvor mye den pumper.

Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• tomr
                • Jun 2005
                • 130

Har en powerbox pumpe i min rookie, står sånn høvelig i level med røyktankene, kanskje en tanke under.. Har ingen problemer med den.
                Når jeg test kjørte dette hjemme, lå pumpen på gulvet, altså langt under tankene, merket ikke noe på effekten da heller...
                betennelse i flynerven..

Comment

• Olavjoergensen
                  • Jun 2005
                  • 2208

Originally posted by tomr
                  Har en powerbox pumpe i min rookie, står sånn høvelig i level med røyktankene, kanskje en tanke under.. Har ingen problemer med den.
                  Når jeg test kjørte dette hjemme, lå pumpen på gulvet, altså langt under tankene, merket ikke noe på effekten da heller...
                  Ok. Da er det ingen tvil. Den settes inn under tanken!

Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

Comment

Working...