Unconfigured Ad

Collapse

hvordan montere kobling?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

hvordan montere kobling?

heisann
    hvordan montere dere slike koblinger?

lodder dere dem på?
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

De må loddes ja, stekk ledningen inn i det store hullet bak, og tinnet inn i det lille på siden, så varmer du selve pluggen med loddebolten, da sitter det godt, og husk krympeplast!
    Last edited by bad scientist; 28-07-08, 10:24. Reason: typo
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

De må loddes ja.
      Om du fortinner ledningen, stikker den inn i kontakta, legger loddebolten oppå kontakta og stikker tinn nedi der ledningen går inn i kontakta så vil tinnet fylle opp kontakta. Funker for meg i hvert fall men sikkert andre mer proffe løsninger
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Se på denne videoen - den viser hvordan du utfører hele jobben

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

er ikke youtube fantastisk? :P
          Tusen takk for hjelpa folkens! jeg sitter midt et yak bygg no :P og har ikke våget meg særlig ut av hoby romet i frykt for ikke å bli ferdig i dag.
          er jo så strøken vær ute, så i dag for håpentlig vis blir det jomfru tur.

takker og bukker!

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

grunnen til at jeg spør er fordi en gang long time ago, så fortinna jeg ledningen også prøvde jeg å varme koblingen osv osv, visa versa fikk fortinna 15cm med ledning, og en ESC som nesten døde, heldigvis var det gws så dem tåler en del :P
            tok ikke sjangse på å ødelegge noe i dag

(bare for å forklare :P)

Comment

• ERJ
              • Aug 2007
              • 935

Just...

Originally posted by Quadrocopter
              Se på denne videoen - den viser hvordan du utfører hele jobben
              Presis samme metode jeg lærte for førti år side...Den gang jeg skulle avlegge
              prøve til fagbrev...

Så at instructoren hadde fortinnet ledningsendene også...I følge bokji det også!

Mvh Einar - som håper at noen fikk en ahaopplevelse fra Quadrocopters flotte
              henvisning..!

Comment

• ronsand
                • May 2005
                • 114

Det eneste jeg vil legge til er at det ikke bør være noe bevegelse på noen av komponenetene mens tinnet nedkjøles/størkner. Dette oppnår man feks. med å holde kabelen med en "helping hands" (lite stativ med armer og to krokodilleklemmer) kjøpt på feks. biltema.

Bevegelse på komponentene under størkning skaper en svakere lodding med høyere motstand.

Comment

• ronsand
                  • May 2005
                  • 114

Etter min mening viser de to følgende videoene selve loddeteknikken langt bedre. Ting å legge vekt på er bruk av flussmidel (ikke korrosivt), riktig elektronikk loddetinn, loddebolt som er kraftig nok til at man ikke trenger å berøre loddestedet for lenge samt at komponentene holdes i ro under hele prosessen.

Når man mestrer disse grunnleggende teknikkene kan man lett tilpasse dette til de fleste oppgaver.

Comment

Working...