Hei! (nattevakt med lite på tapetet)
Har en CAP .60 size med en O.S 91 FS Surpass II. Denne sitter inverted bak en glassfibercowling. Det er luftehull på hver side av spinneren for å kjøle en boxermotor (som jeg naturlig nok ikke har) I tillegg har jeg laget en utsparing i underkant for dekselet som skjuler "rocker arms" på O.S'en. Nå stikker altså de øverste 2 cm ut av cowlingen på nedsiden. Resten av motoren har ikke noen direkte luftstrøm på seg. Spørsmålet er om jeg bør skjære bort mere foran motoren for å slippe mer luft direkte på kjøleribbene. Bør jeg lage noen hull i bak-kant av cowlingen for luftutslipp? Har ikke lyst til å hakke hull i alt, for den er så fin fra før, men er heller ikke så hypp på en motor som varer én sesong pga varmgang.
Har en CAP .60 size med en O.S 91 FS Surpass II. Denne sitter inverted bak en glassfibercowling. Det er luftehull på hver side av spinneren for å kjøle en boxermotor (som jeg naturlig nok ikke har) I tillegg har jeg laget en utsparing i underkant for dekselet som skjuler "rocker arms" på O.S'en. Nå stikker altså de øverste 2 cm ut av cowlingen på nedsiden. Resten av motoren har ikke noen direkte luftstrøm på seg. Spørsmålet er om jeg bør skjære bort mere foran motoren for å slippe mer luft direkte på kjøleribbene. Bør jeg lage noen hull i bak-kant av cowlingen for luftutslipp? Har ikke lyst til å hakke hull i alt, for den er så fin fra før, men er heller ikke så hypp på en motor som varer én sesong pga varmgang.
Comment