Unconfigured Ad

Collapse

Hitec optic 6 hjelp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frneset
    • Mar 2008
    • 72

Hitec optic 6 hjelp

Heisann.

Har ein Hitech Optic 6 Sport.
    Dette er ei ganske lik utgave av vanlig Optic 6 men pittelitt enklere. Noen få funksjoner annerledes.

Har i det siste bygd fly med flaps.
    Men saken er at når eg bruker flapsen så stiger flyet noe enormt i høgde. Så må derfor kompansere med å gi senke høgderoret.

Dette er ganske irriterende å vanskelig å køyre med. Derfor har eg prøvd å mikse inn (Pmix) høgderor samtidig med flaps.

Problemet:

forklarer enkelt kva eg har gjort.

1. stilt kanal 5 (flaps) som master
    2. stilt kanal 2 (høgderor) som slave
    3. Stilt inn "prosentverdien" til omtrent -70. Dette har eg gjort med flapsen nede. (Da går høgderoret ca passe ned.)
    4. Da fungerer alt som det skal når flapsen er på. Problemet er at når eg da tar av flapsen igjen så går flapsen opp til utgangspunktet sitt "null", mens høgderoret ikkje går i nullpunkt men går opp. Det går jo ikkje.

Grunnen til det er sikkert på grunn av at flapsen kunn går fra 0 - (-100%) mens høgderoret går fra 100% til -100%. Det er da min teori til kvifor det ikje fungerer.

Men er det nokon som veit om ein løysning for å få til dette problemet?

Er fryktelig irriterede at dette ikkje skal fungere..

Håper på svar

Mvh Frank
  • ronnynorge
    • Jan 2008
    • 1231

Prøv med litt mindre utslag på flapsen og ikke mix inn Hjalp det med min Thunderbolt..

Mvh
    Ronny
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

Comment

• frneset
      • Mar 2008
      • 72

Originally posted by ronnynorge
      Prøv med litt mindre utslag på flapsen og ikke mix inn Hjalp det med min Thunderbolt..

Mvh
      Ronny

oki. skal prøve det. hvor mange grader ned går din flaps da?
      Min går vel omtrent 45 grader ned nå.

Comment

• ronnynorge
        • Jan 2008
        • 1231

45 høres for meg veldig mye ut,prøv deg frem,varierer fra flytype sikkert..Begynn med det halve.
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

Comment

• kjetilmh
          • Jun 2006
          • 990

Du bruker vel den vri dingsen på høyre side til og stille flapsen.
          Problemet et at den er "av" når den er i mitt posisjon.

Jeg synes det ble litt vanskelig og finne tilbake til nøytral stilling når jeg fløy,
          så jeg syntes det er bedre og ha flaps som jeg bare skrur av og på med en bryter.
          Brukte den funksjonen som heter "landing" eller noe slikt.

Husk at og sette balanserorene ned kan føre til at flyet stall'er litt hardere.
          På noen fly vil da ytterste del av vingen stall'e først, og da ligger det fort på ryggen.

Personlig så bruker jeg mer spoilerons med balanserorene litt opp.
          Det øker flyets gjennomsynk og gjør at du kan lande med høyere hastighet, uten
          noe fare for at det staller.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• frneset
            • Mar 2008
            • 72

Originally posted by kjetilmh
            Du bruker vel den vri dingsen på høyre side til og stille flapsen.
            Problemet et at den er "av" når den er i mitt posisjon.

Jeg synes det ble litt vanskelig og finne tilbake til nøytral stilling når jeg fløy,
            så jeg syntes det er bedre og ha flaps som jeg bare skrur av og på med en bryter.
            Brukte den funksjonen som heter "landing" eller noe slikt.

Husk at og sette balanserorene ned kan føre til at flyet stall'er litt hardere.
            På noen fly vil da ytterste del av vingen stall'e først, og da ligger det fort på ryggen.

Personlig så bruker jeg mer spoilerons med balanserorene litt opp.
            Det øker flyets gjennomsynk og gjør at du kan lande med høyere hastighet, uten
            noe fare for at det staller.
            oki. Har ingen knapp på sida som eg kan vri på. Bruker ein knapp oppe til venstre for å skru flaps i posisjon 1 eller 0.

irriterende at det ikkje skal gå an å få til dette på ein vetig måte.

Comment

• Roy N
              • May 2007
              • 124

PÅ min optic 6 har jeg lagt flaps inn på crow funksjonen og den opereres ved sw-2 (aux) hos meg.

Med en 7 kanals mottaker la jeg inn ch 1 +48, ch2 +10, ch5 +48, ch 6 0.
              Med en 6 kanalers mottaker vil sikkert ch være annerledes, men dette er bare å kjøre verdier opp og ned (+ og -) til du finner riktig servo for det roret du vil forandre.

Stabben hos meg satte jeg altså 10 opp for å korrigere for løftet flapsen gav og 48 var passe ned med flapsene. Lykke til!
              Mvh Roy
              T-Rex 450 SE
              T-Rex 500
              T-Rex 600N/NP/E
              Srimok
              Mini Edge540
              DX7

Comment

Working...